کتاب امید فردا

پاسخ به 110 پرسش جوانان درباره امام زمان

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
2,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب امید فردا

شناخت منجی جهان و عدالت‏ گستر گیتی، آرزو و امید همه انسان‏‌های تشنه عدالت و آزادی است. کتاب امید فردا، اثر عباس رحیمی؛ با پاسخگویی به 110 پرسش اساسی درباره امام زمان (ع)، آشنایی اجمالی و مناسبی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. جوانان عزیز ما باید بدانند که انباشتن پرسش‌ها در ذهن ، مشکل آنان را حلّ نخواهد کرد؛ با جست و جوی دقیق، به دنبال گرفتن پاسخ پرسش‌های خود بروند. جوانان باید دقّت کنند آب را از سرچشمه بنوشند و علم را از اهلش بگیرند. جوانان کنجکاو و پرسشگر همیشه تشنگی خویش را در جلسات مذهبی سیراب می‌نمایند.

گزیده کتاب امید فردا

9. دیدار یار 
36. آیا ارتباط بر قرار کرد؟
بسیارند افرادی که موفق به زیارت آن حضرت شدند ؛ مانند مرحوم مقدّس اردبیلی، علی ابن مهزیار و صدها نفر دیگر از اولیا، علما و صلحا که این سعادت نصیب‌شان گشته و داستان آن‌ها در کتاب‌ها موجود است . اکنون هم کسانی هستند که با آن حضرت ارتباط دارند. ارتباط بدون مشاهده هم برای بسیاری از افراد مقدور است و هر کس که توسل پیدا کند و خالصانه آقا را بخواند نا امید نمی‌شود و عنایات آن حضرت شامل حالش خواهد شد. ممکن است افرادی برای شیادی و فریب افکار عمومی و سوءاستفاده از معتقدات مردم، ادّعای ارتباط با امام زمان (عج) را بنمایند . نباید به این شیادان میدان داد، ولی حساب اولیای خدا از آنان جداست. به عبارت دیگر، هر که ادّعا کرد زمان (عج) را دیده دروغ می‌گوید؛ زیرا آنان که چنین سعادتی نصیب‌شان گردیده، لب فرو می‌بندند و سخنی نمی‌گویند. در موارد بسیار نادری ، برخی پارسایان به دلایل خاص ، از ارتباط خویش با حضرت مهدی (عج) پرده برمی‌دارند. ممکن است حضرت مهدی (عج)را در زمان غیبت زیارت کرد و وجود مقدّس او را مشاهده نمود؟
37 . چه کنیم که توفیق دیدار چهره نورانی امام عصر (عج) را پیدا کنیم؟
اولاً، شاید بارها او را زیارت کرده باشی؛ ولی نشناخته باشی . لذا فرمودند هیچ بنده‌ای را تحقیر مکن، شاید همان مولای تو باشد.
ثانیا، اگر کسی بخواهد او را زیارت کند و بشناسد نیاز به خودسازی دارد. باید در این راه زحمت فراوان کشید و رنج بسیار دید.
ثالثاً نباید ملاقات با امام زمان (عج) هدف اصلی ما باشد ؛ بلکه به دست آوردن رضایت خاطر ایشان و پیروی درست از ایشان باید هدف اساسی ما قرار گیرد.

صفحات کتاب :
83
کنگره :
‫‬‭‬‮‭BP224‫‬‭‭/ر35‮الف‬8 1389‮الف‬
دیویی :
‫‬‭‭297/462‮‬
کتابشناسی ملی :
2200308
شابک :
‫‭978-964-865-407-3
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه امید فردا