امتیاز
5 / 5.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
3,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پول و بانکداری اسلامی

کتاب پول و بانکداری اسلامی نوشته جواد ایروانی می‌باشد و انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی آن‌ را به چاپ رسانده است. این کتاب، مشتمل بر پیشگفتار و پنج فصل است.

تحولات شگرف « پول» را در سده های اخیر و ظهور پدیده « بانکداری» مسائل جدیدی را در جوامع اسلامی ایجاد کرده و عرصه جدیدی در اقتصاد اسلامی گشوده است. این اثر به منظور آشنایی مخاطب با پول، بانکداری اسلامی و نظریات اندیشمندان مسلمان در این خصوص در پنج فصل سامان یافته است که مباحث: پول، تورم، بهره و ربا، مسأله جبران کاهش ارزش پول و مباحث بانکداری را شامل می شود.

این کتاب با هدف تدوین متن درسی « پول و بانکداری اسلامی» در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد ( در حد3 واحد) تدوین شده و برای عموم دانشجویان و علاقه مندان مفید است...

گزیده کتاب پول و بانکداری اسلامی

پول به دلیل و یژگی‌ها و نیز کارکرد آن، متغیری است که اقتصاد جامعه را گاه متحول و گاه بحرانی میسازد. از س وی دیگر، تحولات پولی و مصادیق جدید پول در کنار نظر یه‌های گوناگون پولی درک مفهوم و کارکرد آن را برای متخصصان و سیاست گذاران اجتناب‌ناپذیر کرده است. در نظام اقتصاد اسلامی این موضوع اهمیتی بیشتر می‌یابد؛ چه در این نظام، ابزارها و سیاست‌های پولی باید منطبق با مبانی و احکام شریعت باشد.

بنابراین، اگر ماهیت پول به درستی شناخته نشود، تحلیل انطباق پذیری آن بر مبانی شریعت و نیز کارآمدی سیاست‌های پولی امری دشوار خواهد بود. ازاین‌رو، ضروری است پیش از ورود به بحث بانکداری اسلامی نگاهی به پیشینه و ماهیت پول و کارکرد آن از دیدگاه اسلامی بیفکنیم.

صفحات کتاب :
380
کنگره :
‫‭‭BP230/22‫‭/‮الف‬9پ9 1394
دیویی :
‫‭297/4833
کتابشناسی ملی :
‫ 4043669‬
شابک :
978-600-7044-16-2
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه پول و بانکداری اسلامی