امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و حوادث و آثار پس از آن در داخل و خارج از کشور، دشمن را به‌شدت ناراحت و عصبانی کرد. تا این‌که بیداری اسلامی شروع شد که عصبانیت دشمن به اوج خود رسید.
نشانه‌های این عصبانیت این است که گاه قرآن را آتش می‌زنند، گاه نام پیامبر 9 را کف کفش‌ها می‌نویسند و گاه به امام هادی (ع) توهین می‌کنند و گاه آن فرمانده دیوانه آمریکایی پیشنهاد می‌کند که مکه و مدینه را با بمب اتم ویران کنند، که البته در تمام اقداماتی که کرده‌اند نتیجه معکوس گرفته‌اند و توجه مردم دنیا به قرآن وپیامبر9 وامامان شیعه : و معارف دینی و اماکن مقدسه بیشتر شد.
سران بعضی از کشورهای اسلامی چقدر نادان‌اند، که دشمن در فکر نابود کردن همه‌چیز اسلام است و آنها دست در دستشان نهاده و با چنین دشمنانی متحد شده‌اند!
با توجه به هجوم وسیع اخیر دشمنان اسلام به ساحت مقدس امام هادی (ع) در اینترنت، که اوج آن، هتاکی آن خواننده مزدور مرتد در قالب اشعار زشت و سخیف بود، مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) تصمیم گرفتند محور مباحث اخلاقی خویش را که روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار می‌شد، سخنان ارزشمند آن امام مظلوم قراردهند.
این کار با لطف و عنایت خداوند متعال از تاریخ 27 /2/ 1391 شروع شد و در 30/11/1392 به اتمام رسید و اکنون در قالب چهل حدیث ارزشمند از احادیث اخلاقی امام هادی (ع) پیش روی شماست.

امام هادی (ع) فرمودند: «اَلشاکِرُ اَسْعَدُ بِالشکْرِ مِنْهُ بِالنعْمَةِ التی اَوجَبَتِ الشکْرَ، لاَن النعَمَ مَتاعٌ وَ الشکرُ نِعَمٌ وَ عُقْبی؛ سعادتی که براثر شکر نعمت نصیب انسان شاکر می‌شود بیش از سعادتی است که از خود آن نعمت نصیبش می‌شود. زیرا نعمت‌ها متاع دنیا هستند، اما شکر، هم نعمت دنیا محسوب می‌شود، و هم نعمت آخرت».

بنابراین، باید به این نکته توجه داشته باشیم که شکر نعمت از خود نعمت ارزشمندتر است؛ ولی غالباً از این نکته غافلیم...
صفحات کتاب :
184
کنگره :
‫‬‭BP49/2‫‬‮‭‫‬‭/م8س3 1395
دیویی :
‫‬‭297/9583
کتابشناسی ملی :
4303189
شابک :
978-9645-3319-4-6
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه سخنان امام هادی(ع)