کتاب گفتار معصومین علیه السلام (جلد اول) pdf رایگان

درس اخلاق آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دام ظله)

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
مسائل اخلاقی در هر زمان از اهمیّت فوق العاده‌ای برخوردار است، و در زمان ما اهمیّت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ چرا که عوامل فساد و انحراف در این عصر بیشتر از هر زمان نمایان شده است.
با پیشرفت علوم و صنایع، ابزار فساد در دسترس همگان قرار گرفته، و شیوه‌های دسترسی به مسایل غیراخلاقی گسترش پیدا کرده است. لذا بحث درباره مسایل اخلاقی ضروری‌تر به نظر می‌رسد، و بر عالمان آگاه و دلسوز است که برای گسترش اخلاق دست به دست هم دهند و جامعه را با اخلاق زنده بدارند؛ زیرا زندگی بدون اخلاق، پوچ و بی‌معناست.
اقوام روزگار به اخلاق زنده‌اند قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است
خوشبختانه در سالهای اخیر مباحث اخلاقی در حوزه زیاد شده است و اساتید حوزه مقداری از وقت خود را به این مهم اختصاص داده‌اند. از جمله این اساتید حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی ـ مدّظلّه العالی ـ می‌باشد که روزهای چهارشنبه قبل از شروع درس خارج فقه، حدیث کوتاهی را با بیان ساده و جذّاب شرح می‌دهند و بنده چون توفیق حضور در این جلسات را داشتم، برخود لازم دیدم این احادیث را جمع آوری کنم تا همه از کلمات نورانی ائمّه : بهره‌مند شوند و إن‌شاءالله از مصادیق این حدیث شریف پیامبر اکرم 9 قرار گیریم که می‌فرماید: «مَنْ حَفِظَ عَلی أُمَّتی أَرْبَعینَ حَدیثاً یَنْتَفِعُونَ بِها بَعَثَهُ اللهُ یَوْمَ القیامةِ فَقیهآ عالِماً؛ هر کس برای نفع امّت من چهل حدیث را در حافظه خود داشته باشد، خداوند او را روز قیامت فقیهی دانشمند برانگیزد».

نکته قابل ذکر این است که دسته بندی اوّلیه احادیث از معظّم‌له می‌باشد و شرح و بسط اضافی از بنده است و سعی شده است که توضیحات، بیشتر از تألیفات حضرت استاد مانند تفسیر نمونه و اخلاق در قرآن باشد.
صفحات کتاب :
207
کنگره :
‫‬‭‬‭BP248‫‬‭‬‭ /م7گ7 1387
دیویی :
‫‬‭‬‭297/63
کتابشناسی ملی :
1515256
شابک :
978-964-533-040-6
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه گفتار معصومین علیه السلام (جلد اول)