کتاب بیان نظری، قواعد بصری pdf

جستارهایی در ماهیت و ساختار سینما

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 70,000
نظر شما چیست؟
... بررسی رکن‌های اصلی سینما و به‌ویژه سینمای ایران، فیلمنامه که پاشنه‌ی آشیل سینمای ماست؛ کارشناسی اوضاع و ساختار سینمای کمدی، تحلیل بود و نبود جایگاه سینمای پلیسی در میان تولیدات سینمای ایران، آسیب‌شناسی گونه‌ی ایرانی ملودرام که مخاطبان انبوه دارد. پژوهش وضعیت و موقعیت و جایگاه بازی و بازیگری در سینما به ویژه سینمای ایران از نگرش‌های عمده‌ی مؤلف کتاب است. فیلمفارسی سینمای عوام‌زده و اغواگر به رغم عنوان نادرستش، اما هیولای شب سینمای ایران است و روانجو به نیکی و درستی آن را کالبدشکافی کرده است. مؤلف برای تکمیل رکن‌های مطالب سینمایی خود، موضوع‌های مهم موسیقی، اکشن و سینمای رؤیاپرداز را هم زیر ذره‌بین قلم خود برده و از دریچه‌های تئوریک، آن‌ها را ارزیابی و کارشناسی کرده است.
ویژگی دیگر و جذاب مجموعه‌ی روانجو، بررسی نقش و جایگاه سینمای مستند در عرصه‌ی سینمای جهان و ایران و تأثیر آن بر روند کلی سینمای کشور و جهان است. روانجو تحقیقی جالب هم درخصوص «نوروز» عید ایرانیان و جایگاه آن در سینما و فیلم‌هایی که به آن اشاره کرده یا پرداخته‌اند، داشته که بر امتیازات کتابش افزوده است. این کتاب ارزشمند، مرجع و معتبر و سودمندی است که داشتن و مطالعه‌اش اهالی سینما و قلم را از پژوهش‌هایی در این عرصه بی‌نیاز کرده و رهگشا و رهنمودی برای سینماگران، مدیران سینما و سینمایی‌نویسان است.


... حیات و ممات هنر و صنعت سینما بیش از هر چیز وابسته، مد یون و وامدار ادبیات سینمایی است. قدرترین و غنی تر ین سینماهای جهان، سینماهایی هستند که ادبیات سینمایی پویا و تأثیرگذار دارند . و ادبیات سینمایی بر پایه و مایه های مباحث تئوریک استوار است. در همین راستا مطالب و مقالات نظری و کارشناسی به عنوان مراجع کاربردی و رهنمودی نزد صاحبان خرد و اندیشه ی سینمایی و متولیان و مد یران و سینماگران، جایگاهی والا و ارزشمند دارد.
تاکنون به موازات تحولات و افت و خیزها ی فراوان سینمای ایران، مقالات، مجموعه مقالات و کتاب های سینمایی زیادی تألیف، ترجمه و گردآوری شده که هر کدام مخاطبان خاص خود را داشته اند، اما همواره در میان آن ها جا ی کتب مرجع و تئوریک خالی بوده و این نقص به شدت به چشم آمده است. از همین رو چاپ و انتشار مجموعه ای از مقالات تحلیلی و نظری، ارزشمند، مؤثر و قابل تحسین است. مجموعه ی حاضر در برگیرنده ی اصلی تر ین مسایل و موضوعات سینما در کل و سینمای ایران به صورت ویژه است.
صفحات کتاب :
189
کنگره :
PN1993/5‭‬‭ /‮الف‬9‫‬‭‬‭‭ر9 1389
دیویی :
‫‬‭‬‭‭791/430955
کتابشناسی ملی :
1769852
شابک :
‭9789642430666
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه بیان نظری، قواعد بصری