امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,600

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
بشر ادویه‌ها را از زمان‌های خیلی دور شناخته است و از این مواهب الهی درطبخ غذاها و نیز کمک به درمان بیماری‌های خود مدد جسته است.
ویژگی‌های دارویی بسیاری از ادویه‌ها از دیرباز مورد توجه قرار گرفته‌اند و سیستم‌های طب سنتی جایگاه ویژه‌ای را به ادویه‌ها و گیاهان دارویی اختصاص داده‌اند. امروزه به خوبی مشخص شده است که گیاهان معطر و ادویه‌جات منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند موجب تقویت سلامت بدن و کاهش شانس ابتلا به بیماری‌ها گردند و همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شوند. دانشمندان بسیاری از اقصی نقاط جهان در حال تحقیق و بررسی روی ترکیبات ادویه‌ها و گیاهان هستند و ترکیبات درمانگر بسیار مهمی را در گیاهان معطر شناسایی کرده‌اند. با توسعه روز افزون دانش، شناسایی انواع خواص درمانی ادویه‌ها و ترکیبات مفید آنها نیز توسعه یافته است. امروزه تهیه داروها با استفاده از ترکیبات درمانگر موجود در گیاهان، یکی از دغدغه‌های دانشمندان و محققین حوزه پزشکی در سراسر جهان گشته است.
جالبست که بسیاری از ادویه‌های رایجی که مصرف می‌کنیم در واقع مواهبی خدادادی هستند که ترکیبات سلامتی بخش شگفت انگیزی در دل خود دارند. در این میان، ادویه‌های زردچوبه و زعفران دو ادویه بسیار رایج هستند که در طبخ غذاهای ما ایرانیان نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. اما خواص مفیدی که دانشمندان در این دو ادویه یافته‌اند بسیار جالب توجه و تامل بر انگیز است. ضمن آنکه زعفران علاوه بر آنکه یکی از ادویه‌های ارزشمند است که خواص سلامتی بخش ویژه و جالبی دارد، همچنین گیاه بومی ایران است و می‌تواند در اقتصاد کشورمان موثر باشد. در این کتاب به‌معرفی خواص مفید ادویه‌ها و سپس معرفی دو ادویه شگفت انگیز زرد چوبه و زعفران پرداختیم. تلاش نموده ایم تا دانسته‌های علمی پیرامون ادویه‌های زردچوبه و زعفران را مرور نماییم. همچنین سعی کردیم مطالب به‌گونه‌ای باشند که هم برای عموم مردم مفید و قابل استفاده باشند و هم نیاز محققینی که به‌دنبال مطالب علمی تخصصی تر هستند را نیز تامین نمایند.
امیدواریم با توسعه روز افزون عرصه تولید و فرآوری ادویه‌ها و گیاهان دارویی در کشورمان به ارتقاء سلامت جامعه و نیز به اقتصاد کشور کمک نموده و همچنین فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد علاقه‌مند به این حیطه فراهم آوریم.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
136
کنگره :
‫‭‭SB317‮‌‬‭‬ /ز7‫‬‭ح451395
دیویی :
‫‭584/38‬
کتابشناسی ملی :
4292832
شابک :
‫‬‭978-600-369-060-8

کتاب های مشابه آشنایی با خواص بی شمار ادویه ها