امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900
نظر شما چیست؟
نوشته های برجسته ی فرانسیس بیکن در خصوص موضوعاتی چون خشم و جاه طلبی، حسادت و فرمانروایی و تاکید او بر برهان و استدلال او را بعنوان بنیان گذار تفکر علمی نوین معرفی کرده اند. کتاب در باب امپراطوری نیز این موضوعات را در بر می گیرد.

فرانسیس بیکن (Francis Bacon) در 26 ژانویه 1561 م در مهمان خانه یورک، واقع در استرند نزدیک لندن، به دنیا آمد. پدر او نیکلا بیکن در بیست سال اول سلطنت الیزابت، مهردار سلطنتی بود. مادر بیکن، لیدی آن کوک، خواهر زن سر ویلیام سسیل معروف به لرد باردلی خزانه دار ملکه الیزابت و یکی از مقتدرترین مردان انگلیسی بود. در اواخر عمر مغضوب دربار انگلیس گردید و خانه نشین شد و به تألیف و پژوهش پرداخت.

از آثار معروف فرانسیس بیکن می توان از کتاب های «ارغنون جدید»، «فزونی و ارجمندی دانش»، «تاریخ هانری هفتم»، «احیای بزرگ»، «مقالات»، «رد فلسفه ها»، «افکار و نتایج» و نهایتاً «آتلانتیس نو» نام برد.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از در باب امپراطوری (Of Empire) می خوانیم:

هیچ خویی به اندازه ی عشق و حسد، این چنین جذاب و مسحور کننده نبوده است. هر دو امیالی پر حرارت اند که به آسانی در قالب القائات و تخیلات می گنجند و به سهولت به چشم می آیند، به ویژه در حضور موضوعاتی که (البته به شرط وجود) به جذابیت منتهی می شوند. در کتب مقدس نیز از حسد به چشم شیطان یاد شده و منجمان نیز از تأثیرات شوم ستارگان به نماد شیطان یاد می کنند. به نظر می رسد که اعتقاد به تابش یا تشعشع چشم حسود هنوز وجود دارد.

برخی نیز چنان نکته سنج بوده اند که متذکر شده اند زمان به اوج رسیدن صدمه ی چشم حسود، در هنگام پیروزی و یا شکوه مشهود فرد مورد حسادت است، زیرا در این حالت حسادت تحریک می گردد و علاوه بر آن، نیت شخص حسود تظاهر بیرونی می یابد و با پدیده هایی که ذکر خواهد شد مواجه می گردد.
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
72
کنگره :
PR2206 ‭/ی37‏‫‬‮‭ 1393
دیویی :
824/3
کتابشناسی ملی :
3503027
شابک :
978-600-7339-35-0

کتاب های مشابه در باب امپراطوری