امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیمای حکومت مهدوی

بررسی ابعادی از حکومت جهانی امام مهدی(ع) و ویژگی‌های حکومت عدالت‌محور آن امام و امدادهای الهی در آن است. در کتاب سیمای حکومت مهدوی سعی شده است توصیفی از وضعیت حکومت جهانی امام مهدی ارایه شده و چگونگی غلبه کردن ایشان بر همه جریانات، ادیان، گروه‌ها و احزاب غیر الهی و استقرار عدالت و معنویت در کل جهان بشریت، مورد بحث و بررسی روایی قرار گیرد. نویسنده بر این باور است که آن امام در پرتو عمر طولانی و نیز مدد گرفتن از عنایات ویژه الهی با اندک یاران شجاع و قوی که در اختیار دارد در زمان کوتاه بر کل جهان غلبه نموده و باعث ارتقای وضعیت عالم و آدم و برقراری عدالت و کرامت انسانی در کل جهان بشریت خواهد شد.

ارتقای عقل بشر و علوم مختلف، ایجاد روابط اجتماعی و اقتصادی گسترده، افزایش گستره حکومت اسلامی در کل جهان، قانون‌گرایی بر اساس احکام الهی به معنای واقعی کلمه در حکومت مهدوی و نیز نقل برخی از روایات اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی، علمی و فرهنگی از آن امام، از دیگر محورهای مهم مندرج در این نوشتار است.


گزیده‌ای از کتاب سیمای حکومت مهدوی 

از دیدگاه شیعه، آیندة سیاست دولت، بسیار روشن و خوشبینانه است و تاریخ برای رسیدن به آن جامعة مطلوب و آرمانی در حرکت است. این مدینة فاضله در زمین به دست حق پرستان و به رهبری مصلح موعود و با یاری امدادهای الهی بهوجود آمده است و او ادارة آن را به دست خواهد گرفت. این جامعه، پایان حرکت تاریخ و آغاز حیاتی متکامل و بدون نقص است. سیاست در این جامعه فاضله و الهی است و دولت اخلاقی کمال گرا و اخلاق محور( بر اساس نظام امامت شکل می‏گیرد. مردم، به خصوص مستضعفان و صالحان، نقش اساسی در اداره و کنترل امور دارند و صاحبان زر و زور و تزویر از بین می‌‏روند.

صفحات کتاب :
64
کنگره :
BP224‏‫‬‭/ک16س9
دیویی :
‫‭297/462
کتابشناسی ملی :
2883764
شابک :
‫‬‭978-600-299-016-7
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه سیمای حکومت مهدوی