دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

شهید ابراهیم هادی

اسفند 1401 . انسیه ثابت

شهید ابراهیم هادی، زاده‌ی اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۶ در یک خانواده‌ی ۶ نفره و مذهبی، در محله شهید سعیدی، حوالی میدان خراسان تهران به دنیا آمد. ابراهیم از همان ابتدا محبوب پدر بود و پدرش نسبت به او علاقه‌ی خاصی داشت. پدر ابراهیم، مشهدی محمدحسین، همیشه نسبت به تربیت صحیح فرزندانش توجه داشت؛ با وجود علاقه‌ی زیاد مشهدی محمدحسین به ابراهیم، این موضوع هرگز باعث نشد تا از خطاهای ابراهیم چشم‌پوشی کند.

ابراهیم هادی

در خاطرات نقل شده از شهید ابراهیم هادی می‌خوانیم:« ابراهیم در همان ایام پایانی دبستان کاری کرد که پدرش عصبانی شد و گفت که ابراهیم از خانه بیرون برو و تا شب هم برنگرد. ابراهیم تا شب به خانه نیامد. همه خانواده ناراحت بودند که او برای ناهار چه کار کرده است ولی روی حرف پدر، حرف نمی‌زدند. ابراهیم شب برگشت و با ادب به همگی سلام کرد. از او پرسیدند ناهار چه کار کردی؟ پدر با این که که هنوز از ابراهیم ناراحت بود ولی منتظر جوابش بود.

ابراهیم هادی خیلی آهسته گفت که داخل کوچه راه می‌رفتم، یک پیرزن دیدم که کلی وسایل خریده و نمی‌دانست چکار کند و چطور به خانه برود. من به او کمک کردم و وسایلش را تا منزلش بردم. پیرزن هم کلی از من تشکر کرد و سکه پنج ریالی به من داد. نمی‌خواستم قبول کنم، ولی خیلی اصرار کرد. من هم مطمئن بودم این پول حلال است زیرا برایش زحمت کشیده بودم. ظهر با همان پول، نان خریدم و خوردم.»

ابراهیم نوجوان بود که پدرش فوت شد و همین موضوع سبب شد تا ابراهیم مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به بسیاری مسائل، به ویژه خانواده، داشته باشد و خیلی زود به مردی عاقل و کامل تبدیل شود.

ابراهیم هادی در دوران تحصیل در مقطع دبیرستان با ورزش زورخانه‌ای آشنا شد و این ورزش باستانی را ادامه داد و بعدها یکی از نامداران این ورزش و کشتی به‌شمار می‌آمد. ابرهیم همچنین در والیبال نیز بسیار عالی بود و همه او را یک والیبالیست خوب می‌دانستند.

ویژگی‌های شخصیتی ابراهیم هادی

با خواندن مطالب و شنیدن خاطرات اطرافیان، دوستان و خانواده از این شهید بزرگوار، در‌می‌یابیم که از چه شخصیت بزرگ و با منزلتی برخوردار بوده است.

شهید ابراهیم در طول عمر خود بسیار به تزکیه نفس می‌پرداخت و غرور و تکبر را یکی از بزرگترین عوامل سقوط می‌دانست. این نوع نگرش ایشان باعث می‌شد تا دست به کارهایی مانند باربری بزند تا غرور و نفسش را بشکند تا به این طریق با نفس خود مبارزه کند و غرور سبب منحرف شدن او از مسیر درست و راست نشود.

از دیگر خصوصیات بارز این سرباز مخلص اسلام و وطن، این بود که در کوچک‌ترین کارها رضایت خدا را مدنظر قرار می‌داد و برای رضایت خدا قدم برمی‌داشت. ابراهیم هادی معتقد بود که حتی اگر ورزش کردن به قصد رضایت خدا باشد، عبادت است.

از دیگر ارزش‌های شخصیتی این شهید عزیز کمک به فقرای اقلیت‌های دینی، پایبندی به نماز اول وقت، دوستی و هدایت افراد گمراه‌شده، کمک به مردم، خودسازی‌های معنوی، توجه ویژه ایشان به کسب روزی حلال و … است.

شهید ابراهیم هادی

تحصیلات شهید ابرهیم هادی

شهید ابراهیم هادی تحصیلاتش، از ابتدایی تا دوران دبیرستان را در مدارس طالقانی، ابوریحان و کریم‌خان گذراند و دیپلم ادبی خود را در سال ۱۳۵۵ دریافت کرد.

از نکات جالب توجه در خصوص ابراهیم هادی علاقه او به مطالعه در زمینه‌های غیردرسی است که از سال آخر دبیرستان به آن می‌پرداخت. باتوجه به حضور فعال شهید هادی در هیئت‌های مذهبی و بهرمندی معنوی شهید از چهره‌های دینی چون علامه محمدتقی جعفری، سبب شد تا این شهید بزرگوار به لحاظ معنوی رشد به‌سزایی داشته باشد.

شهید ابراهیم هادی با اتمام دبیرستان، و پس از دوران انقلاب در بازرسی سازمان تربیت بدنی مشغول به کار شد و در ادامه به آموزش و پروش منتقل شد و بعنوان معلم به فعالیت خویش ادامه داد.

شهید ابراهیم هادی در کدام عملیات به شهادت رسید

ابراهیم هادی، یکی از شهدای دوران ۶ساله‌ی جنگ تحمیلی است که بسیاری از مردم این شهید گرانقدر را بواسطه‌ی کتاب سلام بر ابراهیم شنا‌ختند.

در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه‌ی عملیاتی فکه، عملیات والفجر مقدماتی ترتیب داده شد. شهید هادی یکی از رزمندگان حاضر در این عملیات بود. قرار بود تا در عملیات والفجر مقدماتی با عبور از ۳ کانال ایجاد‌ شده در فکه و زمین‌گیر کردن دشمن، راه برای پیشروی به سمت العماره عراق هموار شود اما با همکاری منافقین با عراق، این عملیات چندان که باید موفق نبود.

با آمادگی نیروهای عراقی، رزمندگان ایرانی در کانال دوم و سوم گیر افتادند و در طی پنج روز مقاومت عده‌ای موفق به عقب‌نشینی شدند و افرادی که در محاصره عراق قرار گرفتند یا به شهادت رسیدند و یا به اسارت درآمدند.

شهید ابراهیم هادی کسی بود که در پی حمله ناگهانی و برنامه‌ریزی‌شده عراق کمک کرد تا بسیاری از افراد گیر افتاده در کانال‌ها عقب‌نشینی کنند و خودش در کانال سوم که کانال کمیل نام داشت باقی ماند و علاوه بر رسیدگی و مراقبت از مجروحان، شهدا را به گوشه‌ای از کانال و به دور از آتش دشمن برد تا پیکر شهدا از آتش دشمن در امان باشند.

شهید ابراهیم هادی بعد از ۵ روز مقاومت در روز جمعه، ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱، در کانال کمیل به شهادت رسید و تا به امروز مفقودالاثر است.

شهید هادی در طی ۵ روز مقاومت کانال کمیل، هدایت رزمندگان و مدیریت تدارکات و خورد و خوراک را بعهده گرفت و شرایط را برای دیگر همرزمانش برای عملیات مجدد در این منطقه فراهم نمود.

شهید ابراهیم هادی با سرپا نگه داشتن کانال کمیل به علمدار کمیل شهرت یافته است.

فعالیت‌های نظامی و فرهنگی شهید ابراهیم هادی

شهید هادی در تمام طول عمر کوتاه خود فعالیت‌های نظامی و فرهنگی بسیاری انجام داد و در خدمت اسلام و ایران بود.

ابراهیم هادی در طول دوران نوجوانی و جوانی همیشه در مسجد و بسیج فعالیت داشت و گاهی پای درس و بحث حوزویان می‌نشست.

با شروع درگیری‌ها در پاوه، اصغر وصالی برای مقابله با تروریست‌ها، گروه چریکی دستمال سرخ‌ها را تشکیل داد و در نهایت قائله‌ی پاوه با پیام امام و حضور پرشور مردم به پایان رسید. شهید ابرهیم هادی در ادامه فعالیت‌های گروه چریکی دستمال سرخ‌ها در مهاباد، به عضویت این گروه درآمد و در مهاباد و کردستان و سرپل ذهاب، به همراه دیگر یارانش نقش‌آفرینی کرد.

همچنین با هجوم نیروهای عراق به شهرهای غربی ایران در اوایل جنگ، ابراهیم هادی با همراه شدن با حسین الله کرم، بعنوان معاونت عملیات سپاه راهی گیلانغرب شد. پس از مدت کوتاهی از فعالیت سپاه گیلانغرب، گروه چریکی شهید اندرزگو با هدف تشکیل تیم‌های شناسایی و عملیاتی شکل گرفت و ابراهیم هادی در کنار شهید جواد افراسیابی مسئولیت این گروه را عهده‌دار شدند. گروه چریکی شهید اندرزگو در طول یک سال فعالیت خود ۵۲ عملیات کوچک و بزرگ را به انجام رساندند.

اینها تنها بخش کوچکی از خدمات این شهید ارزنده است.

متن کتاب سلام بر ابراهیم

 

متن کتاب سلام بر ابراهیم

 

متن کتاب سلام بر ابراهیم

ماجرای قبر شهید ابراهیم هادی

شهید ابراهیم هادی همانطور که آرزو داشت که گمنام بماند، مفقود الاثر است و بدن مطهرش پیدا نشده است. اما در قطعه 26 بهشت زهرا(س) (ردیف ۵۲، شماره ۱) سنگ مزاری به عنوان یادبود برای این شهید عزیز قرار داده شده است.

وصیت نامه شهید ابراهیم هادی

متن وصیتنامه شهید ابراهیم هادی بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

اگر چه بیش از هر کس، خود را محتاج وصیت و پند و اندرز می‌دانم، پیش از آغاز سخن از خداوند منان تمنّا می‌کنم که قدرتی به بیان من بدهد که بتوانم از زبان یک شهید، دست به قلم ببرم چرا که جملات من پیدا شد و مورد عفو رحمت الهی قرار گرفتم و توفیق و سعادت شهادت را پیدا کردم، بعنوان پرافتخارآفرین وصیای شهید خوانده می‌شود.

خدایا تو را گواه می‌گیرم که از شروع انقلاب تا به حال در طول این مدت هر چه کردم برای رضای تو بوده و سعی داشتم همیشه خود را در مقابل آزمایش‌ها، مورد آزمایش و آموزش قرار دهم. امیدوارم در راه اسلام عزیز و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین، این جان ناقابل را بپذیری.

خدایا با این که از شکستگی‌های متعدد استخوان‌هایم رنج می‌برم، ولی اهمیتی نمی‌دادم؛ به این خاطر که من در این مدت نسبت به آن‌هایی که خالصانه در این راه گام نهاده‌اند، نشانه‌هایی از لطف و رحمت تو دیده‌ام.

خدایا، ای معبودم و معشوقم و همه کس و کارم، نمی‌دانم چگونه در برابر عظمت تو ستایش کنم ولی همین‌قدر می‌دانم که هر کس تو را شناخت، عاشقت شد و هر کس عاشقت شد، دست از همه چیز شسته و به سوی تو می‌شتابد و به خوبی این را در خود احساس کردم و می‌کنم.

خدایا چنان عشق به انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب در وجودم شعله‌ور است که اگر تکه تکه شوم و یا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گیرم، او را تنها نخواهم گذاشت. بعنوان یک فردی از آحاد ملت مسلمان به تمامی ملت خصوصاً مسئولین امر تذکر می‌دهم که همیشه در جهت اسلام و قرآن باشید و هیچ مسأله و روشی شما را از هدف و جهتی که دارید، منحرف ننماید.

دیگر اینکه در کارهایتان سعی کنید نیت خود را خالص نموده و از هر شرک و ریا، حسادت و بغض اعمالتان را پاک نمایید تا هم اجر خود را ببرید و هم مسئولیت خود را آنچنان که خداوند، اسلام و امام می‌خواهند، انجام داده باشید هرگز این را فراموش نکنید تا خود را نسازیم و تغییر ندهیم، جامعه ساخته نمی‌شود.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

ابراهیم هادی‌پور

همسر شهید ابراهیم هادی

شهید ابراهیم هادی درسال 1336 به دنیا آمده است و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه در سن 25 سالگی به شهادت رسیده است. ایشان اصلا ازدواج نکرده است.

کتاب‌های به چاپ رسیده درباره‌ی شهید ابراهیم هادی

کتاب سلام بر ابراهیم ۱

کتاب سلام بر ابراهیم در دو جلد نوشته شده است.

کتاب سلام بر ابراهیم ۱ در سال ۱۳۸۶ به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی گردآوری و نگاشته شد و نشر شهید ابراهیم هادی آن را به چاپ رساند. کتاب سلام بر ابراهیم با پرداختن به زندگی شخصی و بازگو کردن خاطرات شهید ابراهیم هادی، مورد توجه قرار گرفت و نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کرد. کتاب سلام بر ابراهیم یک به زبان انگلیسی ترجمه شده است و نسخه ترجمه‌شده‌ی آن نیز در دسترس می‌باشد.

کتاب سلام بر ابراهیم 1

کتاب سلام بر ابراهیم

این کتاب نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانی ها، پهلوانی ها، رشادت ها، مروت ها و… با دریافت مدال شهادت کمال یافت.

دانلود رایگان کتاب سلام بر ابراهیم

دانلود رایگان کتاب سلام بر ابراهیم

برای دانلود رایگان کتاب سلام بر ابراهیم کافی است تا به سایت و یا اپلیکلیشن فراکتاب مراجعه کنید و نسخه دیجیتال این کتاب را برای مطالعه دانلود نمایید. علاقه‌مندان و اراتمندان این شهید بزرگوار می‌توانند با دانلود نسخه دیجیتال، این کتاب را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

با مطلعه این کتاب رایگان که حاوی داستان‌های کوتاهی از زندگی شهید است، خلاصه زندگینامه شهید ابراهیم هادی را خواهید خواند اما سایر آثاری که در ادامه معرفی می‌شود به ابعاد دیگری از زندگی شهید هادی اشاره دارد.

کتاب سلام بر ابراهیم ۲

کتاب سلام بر ابراهیم ۲ ادامه زندگینامه و خاطرات شهید گمنام، ابراهیم هادی است که با تلاش گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی به چاپ رسید.

کتاب سلام بر ابراهیم 1

کتاب سلام بر ابراهیم 2

کتاب سلام بر ابراهیم ادامه زندگی نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی است که در ادامه کتاب سلام بر ابراهیم 1 توسط نشر شهید ابراهیم هادی منتشر شده است.

خرید کتاب سلام بر ابراهیم 2

میز کار شهید ابراهیم هادی

کتاب خدای خوب ابراهیم

کتاب خدای خوب ابراهیم به خاطرات کوتاه و ویژگی‌های قرآنی از شهید ابراهیم هادی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب خدای خوب ابراهیم می‌خوانیم:

با ابراهیم به سمت مقر سپاه می‌رفتیم تا وسایل لازم را برای رزمندگان تحویل بگیریم. صدای اذان ظهر که آمد، ماشین را در مقابل یک مسجد نگه داشت. گفتم: آقا ابراهیم، بیا زودتر بریم مقر، همونجا نماز رو می‌خونیم. ما که بیکار نیستیم. داریم کار رزمنده‌ها رو انجام می‌دهیم. این هم مثل نمازه. با لبخندی بر لب نگاهم کرد و گفت: تموم این کارها بازیه. هدف از جنگ و جبهه و… اینه که نماز زنده بشه. هدف تمام کارهای ما اینه که ما عبد خدا و اهل نماز اول وقت بشیم. ان شاءالله اثر اهمیت به نماز اول وقت رو تو زندگی خود می‌بینی …

کتاب خدای خوب ابراهیم

کتاب خدای خوب ابراهیم

کتاب خدای خوب ابراهیم، دربردارنده 178 روایت و خاطره از شهید ابراهیم هادی است که در آن به بررسی و بیان خصوصیات و فضائل اخلاقی قرآنی شهید ابراهیم هادی می پردازد و برای هرکدام از آن‌ها، یک آیه را می آورد.

خرید کتاب خدای خوب ابراهیم

کتاب یاران ابراهیم

کتاب یاران ابراهیم شامل چهل حکایت از دوستداران شهید هادی است که با شهادت راهی سفر آخرت شدند؛ همچنین در این مجموعه، چهل حکایت از عنایات و کرامات شهید گردآوری شده است.

کتاب یاران ابراهیم در انتشارات شهید هادی به رشته‌ی تحریر در آمد و منتشر شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

یکی دو سال بود که همسایه دفتر انتشارات شهید هادی بودیم. دفتر در طبقه همکف ساختمان، و ما در طبقه اول بودیم.

شهید هادی را با خواندن کتاب سلام بر ابراهیم شناختم. نوروز سال ۹۷ و یک سال بعد از ازدواج، با همسرم به سفر راهیان نور رفتیم.

در منطقه فکه از خدا خواستم فرزندی به من عطا کند که ان‌شالله شبیه ابراهیم هادی باشد. خدا را شکر در همان سال پسرم به دنیا آمد.

اما یکی از شبها همسرم در محل کار مانده بود، آن شب احساس کردم سر و صداهایی از راه پله می‌آید!

خیلی ترسیده بودم. در ورودی را از داخل قفل کردم و خواستم بخوابم، اما هنوز این رفت و آمدهای مشکوک ادامه داشت. می‌ترسیدم اما بالاخره خوابم برد. یکباره احساس کردم در می‌زنند! در را باز کردم. جوانی در راه پله ایستاده بود و سرش را به سمت پایین گرفته بود. نیم رخ صورتش را می‌دیدم. بدون اینکه من حرفی بزنم گفت: همشیره، نگران نباشی، ما مراقب شما هستیم.

باتعجب پرسیدم شما ابراهیم‌هادی هستی؟

گفت: نه ابراهیم رفته به کسی سر بزند و برمی‌گردد. من جعفر از رفقای آقا ابراهیم هستم. تا این را گفت از خواب پریدم.

صبح روز بعد همسرم برگشت. بلافاصله گفتم: برو پایین و از بچه‌های دفتر سوال کن در میان رفقای ابراهیم کسی به نام جعفر داریم؟ همسرم رفت و با کتاب بی‌قرار برگشت. تصویر روی جلد را نشانم داد. هنوز چیزی نگفته بود که گفتم خودش بود. همین آقا را دیشب در خواب دیدم که به من گفت نگران نباش، ما مراقب شما هستیم…

کتاب یاران ابراهیم

کتاب یاران ابراهیم

کتاب یاران ابراهیم شامل چهل حکایت از دوستداران شهید هادی است که با شهادت راهی سفر آخرت شدند؛ همچنین در این مجموعه، چهل حکایت از عنایات و کرامات شهید گردآوری شده است.

خرید کتاب یاران ابراهیم

کتاب راز کانال کمیل

کتاب راز کانال کمیل روایت پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل، در کانال دوم فکه است. کتاب راز کانال کمیل در ۱۵۲ صفحه به مقاومت رزمندگان اسلام و واپسین روزهای پیش از شهادت شهید ابراهیم هادی پرداخته است. این کتاب با تلاش انتشارات شهید ابراهیم هادی تهیه، تدوین و روانه‌ی بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

یک ساعت بعد دوباره آتش بعثی‌ها خاموش شد. ما از چندین موقعیت می‌توانستیم خاکریز دشمن را نگاه کنیم.

لحظاتی بعد بچه‌ها دیدند تعدادی بعثی با برانکارد برای انتقال مجروحان خودشان از خاکریزهای ب شکل جلو آمدند.

یکی از بچه‌ها که تیراندازی خوبی داشت نشانه‌گیری کرد و …

بنکدار فریاد زد: نزنید، کسی حق تیراندازی ندارد، مگر ما مثل آن‌ها خبیث هستیم. هر وقت برای جنگ جلو آمدند مردانه با آن‌ها می‌جنگیم. بچه‌ها در عین جوانمردی، گذاشتند تا بعثی‌ها مجروحان‌شان را جمع کنند و به عقب ببرند و خشم خود را از اینکه چند ساعت قبل، آن‌ها مجروحان ما را تیر خلاص زدند، به دستور فرمانده در خودشان فرو بردند.

اما در پشت میدان نبرد، فرمانده گردان کمیل در تاریکی سحرگاه، به سختی خودش را به فرمانده تیپ رساند، او با اشک و التماس از اکبر حاجی‌پور درخواست نیروی کمکی کرد. اما در جواب خواهش و تمنایش، برادر حاجی پور فقط سکوت کرد و آرام‌آرام اشک ریخت. از سوی قرارگاه، دستور توقف عملیات صادر شده بود. این یعنی اینکه از دست حاجی‌پور هم کاری ساخته نبود. حالا باید تا دستور بعدی و اعزام گردان‌ها برای انجام عملیات صبر کرد.

از آن‌سو، بیش از صد نفر از نیروهای کمیل، به همراه معاون گردان در کانال سوم بودند. حدود ۱۲۰ نفر هم در کانال دوم زمین‌گیر شده بودند. حالا کانال، زیر آتش شدید نیروهای دشمن بود. اگرچه آتش از زمین و هوا می‌بارید اما شیربچه‌های گردان کمیل تصمیم گرفته بودند هر طور شده تا رسیدن فرمانده مقاومت کنند …

کتاب راز کانال کمیل

کتاب راز کانال کمیل

این کتاب نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانی ها، پهلوانی ها، رشادت ها، مروت ها و… با دریافت مدال شهادت کمال یافت.

خرید کتاب راز کانال کمیل

متن سخنان رهبری در خصوص کتاب سلام بر ابراهیم

من کتابی خواندم مربوط به شهید ابراهیم هادی.

این کتاب خیلی جالبه. خیلی جذابه.

من کتاب (سلام بر ابراهیم) را خواندم و تا مدت‌ها دلم نمی‌آمد از روی میز کارم بردارم و بگذارم توی کتاب‌هایم

شخصیتی که در این کتاب معرفی شده خیلی جاذبه دارد …

مثل مغناطیس انسان را جذب می‌کند.

بگردید این شخصیت‌ها را پیدا کنید. از این قبیل شخصیت‌های برجسته که سردار هم نیستند، حتی فرمانده گردان هم نیستند. اما حکایت‌ها دارند …

۱۳ مهر ۱۳۹۴

یادواره شهید ابراهیم هادی

شهید ابراهیم هادی همیشه دوست داشت تا به مانند حضرت فاطمه (س) گمنام باشد و به این آرزوی خود رسید؛ اما پس از شناخته شدن ایشان برای ارج نهادن به این شهید بزرگ یادواره‌های فراوانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

چرا شهید ابراهیم هادی معروف شد

شهید ابراهیم هادی در زمان حیاتش همه خصوصیات یک جوان برومند برای معروف شدن را داشت. او یک کشتی گیر حرفه‌ای بود اما مسابقه فینال را خودخواسته باخت!! او در والیبال بسیار حرفه‌ای بود به طوری که ناباورانه با چند نفر ورزشکار حرفه‌ای بازی می‌کرد و برنده می‌شد. شهید هادی با توجه به ورزشکار بودن بسیار ورزیده و خوش تیپ بود اما وقتی فهمید این تیپ باعث توجه نامحرمان شده، ظاهرش را تغییر داد. ابراهیم هادی بدون اینکه نیازی داشته باشد در بازار مثل یک کارگر معمولی باربری می‌کرد تا با هوای نفسش مبارزه کند.

شهید ابراهیم هادی در دوران دفاع مقدس هم به عنوان یک نیروی ساده فعالیت کرده است و دوست داشت که گمنام هم شهید شود. این گمنامی در زمان حیات، بعد از شهادت نیز تا مدت‌ها ادامه داشت. تا ابتدای دهه نود شمسی!

گروه انتشاراتی شهید ابراهیم هادی با زندگی نامه این شهید متولد شد و توانست این شهید عزیز را از گمنامی خارج کند و او که در زمان حیاتش دستگیر خیلی‌ها شد بعد از شناخته شدنش حالا هم خیلی‌ها در حال حاجت گرفتن از شهید ابراهیم هادی هستند.

خواهر شهید ابراهیم هادی می‌گوید: امروز اگر می‌گویند ابراهیم مطرح شده است  این دست ما نیست زیرا اگر کار برای رضای خدا باشد خدا انسان را برجسته می‌کند و عزت می‌بخشد.

آشنایی محمد بنا و شهید ابراهیم هادی

یکی از جالب‌ترین نکات درباره‌ی شهید ابراهیم هادی که برای بسیاری از افراد جالب است دوستی و آشنایی محمد بنا، سرمربی اسبق و البته بهترین سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با این شهید عزیز است.

در کتاب سلام بر ابراهیم می‌خوانیم که چند نفر قصد قمه‌زدن به محمد بنا را داشته‌اند و ابراهیم هادی مانع این کار می‌شود.

محمد بنا در مصاحبه‌ای در مورد شهید ابراهیم هادی گفت:« همدیگر را می‌شناختیم. در یک باشگاه تمرین می‌کردیم، در باشگاه ابومسلم؛ انتهای خیابان عارف، نزدیک میدان خراسان. خانه‌اش همان جا بود. مدتی کشتی فرنگی را رها کردم به باشگاه ابومسلم آمدم و کشتی آزاد کار کردم. ابراهیم هم آنجا تمرین می‌کرد، مدتی که در باشگاه ابومسلم کشتی آزاد تمرین کردم، باعث شد ابراهیم را بشناسم. قبل از انقلاب در دوره‌ای با هم رفیق بودیم. او چند ماهی از من بزرگتر بود. بعد از انقلاب هم ما از آن محله رفتیم و از هم جدا شدیم. جنگ شده بود، ابراهیم به جبهه رفت و بعد خبر شهادتش را شنیدم. او انسانی والا مقام بود.

ابراهیم هادی قبل از جنگ کشتی‌گیر بود اما در جنگ به قهرمانی رسید، در واقع قهرمانی‌ ابراهیم مقابل دشمن اتفاق افتاد. سنی هم نداشت که شهید شد. آن موقع خیلی‌ها در سطح ملی خوب بودند و می‌توانستند مدال بگیرند، اما به جبهه رفتند. اصغر منافی‌زاده هم فرنگی‌کاری بود که شهید شد، او قهرمان تیم ملی بود. رضا حوریا هم والیبالیست خوبی بود، او هم در کردستان شهید شد. خیلی از همدوره‌‌ای‌ها و رفقایم، دوستانی که در دوره کوتاهی که پاسدار بودم و آن‌ها را می‌شناختم، شهید شدند.

نمی‌شود بزرگی کار آن‌ها را وصف کرد، دنبال هدف والای‌شان رفتند و به بالاترین درجه رسیدند و خانواده‌های‌ آن‌ها را باید روی سرمان بگذاریم.»

صدای شهید ابراهیم هادی

این صدا، صدای شهید ابراهیم هادی است که در حال مداحی است.

انیمیشن شهید ابراهیم هادی

انیمیشن سلام بر ابراهیم

انیمیشن «سلام بر ابراهیم» کاری از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صبا است که به تهیه‌کنندگی اسدالله دیانتی و کارگردانی اسماعیل یوسفی در چهار فصل تولید شده است که در حال حاضر، فصل اول این مجموعه در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای آماده پخش است.

این سریال زندگی نامه شهید ابراهیم هادی است که با کیفیت 4k تولید شده است.

زندگی شهید هادی در این انیمیشن، به چهار فصل تقسیم شده است.

یک فصل، دوران کودکی تا جوانی و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این شهید در آن دوران را به تصویر می‌کشد.

یک فصل، به حضور شهید هادی در جبهه غرب و مبارزات ایشان در آن منطقه می‌پردازد.

و دو فصل هم به فعالیت این شهید در جبهه جنوب و حضور در دو عملیات فتح‌المبین و والفجر مقدماتی، بویژه وقایع مربوط به کانال کمیل می‌پردازد که منجر به شهادت ایشان می‌شود.

لحظه شهادت شهید ابراهیم هادی در این انیمیشن به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

نام و نام خانوادگی شهید: شهید ابراهیم هادی
زمان تولد: 1/2/1336
زمان شهادت: 22/11/1361
محل و عملیات شهادت: کانال کمیل در عملیات والفجر مقدماتی
محل مزار شهید: بدن مطهر شهید پیدا نشده است اما یادبودی در بهشت زهرا تهران برای ایشان ایجاد شده است.

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 23 میانگین: 3.9]
انسیه ثابت
انسیه ثابت
اللهم عجل لولیک الفرج
01 آذر 1402

ان شاءالله در راه امام امازمانمون(علیه السلام) به شهادت برسیم...

محمد
05 مرداد 1402

درود و سلام خدا بر ابراهیم هادی آن یل و قهرمان در عرصه ورزش و نیرویی مخلص در جبهه های نبرد . اگه امثال داش ابراهیم نبودند معلوم نبود کشور ما چه سرنوشتی داشت . ابراهیم جان برامون دعا کن که خداوند شهادت در راه خودش رو نصیب ما کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *