دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی کتاب های جاسوسی و  ضدجاسوسی

آبان 1401 . فراکتاب

کتاب های جاسوسی و ضدجاسوسی از دسته کتاب هایی هستند که محتوایی متفاوت از آنچه که تصور می کنید دارند. عمده این نوشته‌ها به ویژگی‌های عملیات‌های جاسوسی و روش تشخیص آنها از موارد غیر خبرچینی صحبت کرده‌اند. شیوه‌های مختلف در تفتیش بصورت مدرن و سنتی مورد بحث قرار گرفته است. در ادامه به چندین کتاب در این زمینه خواهیم پرداخت.
این موضوعات در بستر تاریخی‌، سیاسی‌، مذهبی در قالب داستان‌، مستند نویسی و یا توضیحی در اختیار علاقه‌مندان قرار میگیرد. این کتا‌بها قالبا دید وسیعی از تاریخ و سیاست و مذهب و هر آنچه که پشت پرده رخ میدهد؛ به خواننده القا میکند.

 

دانلود کتاب حیفا از محمد رضا حدادپور جهرمی

دانلود کتاب حیفا از محمد رضا حدادپور جهرمی

  دانلود کتاب حیفا  

 

محمد رضا حدادپور جهرمی داستانی با ژانر امنیتی – جاسوسی طراحی کرده و با قلم توانمند خود آن را ابتدا در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و با استقبال عجیبی از مردم رو به رو شد. این کتاب در قالب داستان یا رمان بصورت دلنوشته‌های یک طلبه منتشر شد. خواندن این کتاب با علاقه‌مندان داستان‌های امنیتی توصیه میشود.
حیفا روایت یک دختر دو رگه عرب و اسرائیلی است که همراه سه خواهرش در اداره جاسوسی موساد بزرگ شده است. این چهار خواهر کاملا امنیتی بزرگ شده‌اند و پدر و مادر خود را ندیده‌اند. حیفا موظف است که داعش را تشکیل دهد. به این منظور در بدنش دستگاه های خاصی تعبیه میشود تا مسلمانان باخدا را شستشوی مغزی دهد.

 

 خرید کتاب از فرانکفورت تا رقه

 خرید کتاب از فرانکفورت تا رقه

  خرید کتاب از فرانکفورت تا رقه  

 

این کتاب از دسته کتاب‌های امنیتی است که بطور مستند از تبدیل یک آدم عادی به یک داعشی روایت میکند. فرانکفورت تا رقه نوشتاری از زندگی فردی و تشکیلاتی و روند تغییر تدریجی اندیشه‌ی یک داعش را روایت میکند. تمام سوالات شما درباره‌ی گروهک داعش در اینجا پاسخ داده خواهد شد.
فرانکفورت تا رقه حاصل دست رنج هادی معصومی زارع است که نوشته‌هایش مستقیما از مصاحبات رو در رو با اعضای گروهک‌های تروریستی داعش الهام گرفته شده است و هرآنچه در کتاب ذکر شده مستند و حقیقی است. با خواندن کتاب متوجه خواهید شد عضویت‌هایی از جنس تفکرات‌، مذهب‌‌، شهوت‌ و حتی عشق چگونه صورت گرفته است.

 

خرید و دانلود کتاب حزب الله

خرید و دانلود کتاب حزب الله

  دانلود کتاب حزب الله  

 

خانم سمیه طباطبایی در حزب الله روایت‌گر تاریخچه شکل‌گیری حزب الله لبنان است. حزب الله لبنان از گروهک‌های نظامی و مبارزاتی بسیار معرف در دنیا هستند. ساختار این گروه‌ها برنامه‌ریزی شده است تا نیرو و قدرت نظامی بتواند تقویت شود. لبنان یک دولت کوچک ولی یکپارچه است که با همه جانبه‌نگر توانسته به یک گروه نظامی قدرتمند تبدیل شود.
حزب الله به تشیلات و نحوه ساختار یک گروه نظامی منظم میپردازد که روایاتی مستند را در اختیار علاقه‌مندان قرار میدهد. در این کتاب به نجات لبنان از وابستگی‌های غرب و شرق‌، اخراج صهیونست‌های اشغالگر از لبنان و ایجاد یک نظام سیاسی منظم صحبت شده است.

 

خرید و دانلود کتاب نذیر هور

خرید و دانلود کتاب نذیر هور

  خرید کتاب نذیر هور  

 

نذیر هور روایتی از زندگی شهید کاظمی است. شهید کاظمی ملقب به سید کاظم‌، عضو شورای عالی سپاه پاسداران و از موسسین اطلاعات سپاه بودند. ایشان در شکل‌گیری سازمان اطلاعات کشور نقش موثری داشتند. در آن زمان سید کاظم گروهک‌های ضد انقلابی را شناسایی و دستگیر میکرد.
شمسی خسروی نویسنده نذیر هور است‌. نام این اثر به تقلید از نامیدن شهید به نذیر توسط دوستان وی و به قتل رسیدن بزرگوار توسط هورالعظم ایهام گرفته شده است. این کتاب در هفت بخش بصورت بیوگرافی به رشته تحریر درآمده است.

از اثرات مشابه میتوان از کتاب تنها زیر باران نام برد. تنها زیر باران خاطرات نزدیکان شهید زین الدین با آن بزرگوار است. تنها زیر باران به قلم مهدی قربانی نوشته شده است که ایشان مستقیما پای خاطرات هم رزمان آن شهید نشسته‌اند و این اثر را نگاشته‌اند.
کتاب تنها زیر باران یک بخش وسیعی از زندگی شهید زین الدین را روایت میکند. نویسنده ادعا میکند که در این اثر یک دید کامل و وسیعی از این فرمانده را به خواننده القا میکند. این کتاب به کسانی که درباره‌ی زندگی شهید زین الدین کنجکاو هستند‌، توصیه میشود.

 

خرید و دانلود کتاب اشک دشمن

خرید کتاب اشک دشمن

  کتاب اشک دشمن  

 

اشک دشمن اثر صالح مرسی با ترجمه‌ی سید مهدی نورانی است. این کتاب از دسته کتاب‌های داستانی و مستند در زمینه‌ی رخنه اطلاعاتی صهیونیست و رژیم اشغالگر صهیونستی است. صالح مرسی از نیروهای اطلاعات مصر بوده که با توجه به شغلی که داشته کتابی نگاشته که نشانگر نفوذ در دستگاه رژیم اطلاعاتی اسرائیلی است.
این کتاب داستان یک جوان مصری را روایت میکند که به دلیل سختی‌هایی که در زندگی برایش پیش میاید‌؛ ناچار به مهاجرت میشود. سرنوشت او را به سرویس‌های اطلاعاتی جاسوسی اسرائیلی میکشد و او سرانجام به جاوسیس دو جانبه تبدیل میشود.
اشک دشمن مشابه کتاب خانه عنکبوت است. هر دو این اثر در انتشارات کاظمی به چاپ رسیده‌اند. خانه عنکبوت به شجاعت جوانان عرب در برابر سرویس‌ها اطلاعاتی اسرائیلی پرداخته است.

 

خرید و دانلود کتاب تو زودتر بکش ( جلد دوم )

کتاب تو زودتر بکش

  کتاب تو زودتر بکش  

 

مجموعه رمان تو زودتر بکش اثر رونین برگمن است که با ترجمه وحید خضاب در انتشارات شهید کاظمی در دسترس عموم قرار گرفته است. جلد دوم کتاب روایتگر نیروهای اطلاعاتی اسرائیلی از زمان ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه ( دانشمند هسته‌ای و موشکی ایرانی ) است.
تو زودتر بکش بررسی موضوع فلسطین و اسرائیل از دید طرف مقابل یعنی از دید اسرائیلی‌هاست. این کتاب با نوشتاری که از دید مقابل دارد نشان میدهد واژه‌ی مقابله قطعا فرعی است بر شناخت دشمن! شناخت زمانی حاصل میشود که خود دشمن آن را به زبان خودش روایت کند. خواندن این کتاب به علاقه‌مندان مسائل خاورمیانه توصیه میشود.

کتاب پانصد صندلی خالی مشابه تو زودتر بکش‌، روایتگر محاصره روستای فوعه و کفریا است. در این کتاب روایتی از سه سال و سه ماه و سه هفته رنج و گرسنگی و کمبود دارو در این روستا و سختی که اهالی روستا در این مدت کشیده‌اند میباشد.
کتاب پانصد صندلی خالی برای کسانی که به کسب اطلاعات درباره‌ی جنگ و حوادث آن علاقه دارند‌؛ توصیه میشود.

 

خرید کتاب سیروان

خرید کتاب سیروان

  خرید کتاب سیروان  

 

سیروان به قلم محمد ستاری وفایی نوشته شده است. از پرطرفدارترین کتاب های جاسوسی و ضد جاسوسی است. این نوشتار روایتی حقیقی و مستند از زبان یک جوان کردستانی به نام سیروان است. داستان این محتوا امنیتی است که هنگام خواندن هیجان به خواننده منقل میشود. علاوه بر هیجان‌، احساس شک‌، تعقیب و گریز و به چالش کشیده شدن اعتقادات نیز در این اثر حس میشود.

 

خرید کتاب همیشه سرباز

خرید کتاب همیشه سرباز

  خرید کتاب همیشه سرباز  

 

فاطمه تقی زاده با قلم روان خود زندگینامه‌ی شهید بزرگوار‌، ابوالفضل رضاییان جهرمی را به روایت درآورده است. ابوالفضل رضائیان متولد 1344 از شهرستان جهرم در عملیات والفجر و کربلای 4 از پا مجروح و در منظقه حلبچه شیمیایی شدند. بعد از جنگ ایشان به عنوان استاد دانشکاه در قم فعالیت کردند. در سال 1385 به شهادت رسیدند.

 

خرید کتاب مردان خاکستری

خرید کتاب مردان خاکستری

  خرید کتاب مردان خاکستری  

 

نوسنده کتاب مردان خاکستری خانم هنگامه امیر پور است. این اثر در قالب زندگینامه مردی باتقوا و بی ریا به نام شهید ناصر محمدی به رشته تحریر درآمده است. محتوای این نوشتار ثانیه به ثانیه‌ی زندگی این بزرگوار را در طول روزهای ملتهب انقلاب به تصویر کشیده است.
شهید ناصر محمدی از شهدایی است که امنیت و اقتدار ملی حال اضر کشورمان را مدیون این جوانمرد بزرگ هستیم. ایشان با همه‌ی فراز و نشیب‌های زندگیشان‌، یک انقلابی تمام عیار ماندن و دفاع کردند.

کتاب صوتی خداحافظ سالار از کتب مشابه‌ای است که خواندن آن برای علاقه‌مندان به روایت زندگی شهدا توصیه میشود. این اثر روایتی است از زبان همسر شهید حسین همدانی. ایشان از شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها بودند که به نام جهادی ابو وهب ملقب هستند.
همسر ابو وهب‌‌، خانم پروانه چراغ نوروزی خاطرات زندگی ایشان را تا لحظه شهادت او در سال 94 بازگو کرده‌اند.

 

خرید و دانلود کتاب آرام جان روایت زندگی شهید حدادیان

دانلود کتاب آرام جان روایت زندگی شهید حدادیان

  کتاب آرام جان  

 

آرام جان به قلم محمد علی جعفری نگاشته شده است. این کتاب روایت‌گر زندگی شهید والامقام محمدحسین حدادیان است. ایشان از شهدای مقابله با داعش در سوریه بودند. ایشان در تهران منطقه‌ی پاسداران به دست دراویش شورشی گنابادی در سال 1396 به شهادت رسیدند.
کتاب آرام جان روایت زندگی و شرح داستانی معیشت شهید حدادیان از زبان مادر آن بزرگوار است.

 

معرفی و دانلود کتاب بی نشان نشان توست

معرفی و دانلود کتاب بی‌نشانی نشان توست

  کتاب بی‌نشانی نشان توست  

 

بی نشان نشان توست اثری از زهرا یزدان پناه است که زندگی نامه‌ی شهید گمنام به نام درویش شریفی را روایت میکند. این کتاب در قالب داستان نوشته دشه است تا فراز و نشیب زندگی ایشان بتواند خواننده را مجذوب خودش کند.
این شهید یکی از موسسین سپاه پاسداران در لامرد شیراز بودند. ایشان در عملیات‌های اطلاعاتی جانباز شدند و در طی خریدی که با همسرشان رفته بودند‌، در اثر حمله فرد ناشناسی، به شهادت میرسند.

 

خرید کتاب زلال مثل لبخند جواد

کتاب زلال مثل لبخند جواد

  کتاب زلال مثل لبخند جواد  

 

زلال مثل لبخند جواد روایتی از زندگی شهید بزرگوار جواد میرزا علی مازندرانی است. خانم آمنه آدینه نویسنده کتا‌ب، با قرار گرفتن کنار مادر شهید و همرزمان ایثارگر بزرگوار‌، این کتاب را به رشته تحریر درآوردند.
جواد تنها پسر خانواده‌ای از خطه مازندران بود که در جریانات انقلابی قرار میگیرد و با پیروزی انقلاب او و دوستانش در سپاه پاسداران قرار میگیرند. نام جهادی جواد‌، محمد حسین فلاح بود. ایشان در منطقه به مبارزه با اقدامات ضدانقلابی میپداختند. وی نقش موثری در امها کردن گروهک‌های دموکرات و کوموله داشتند.
شهید محمد حسین فلاح در انهدام یکی از خانه‌های تیمی در مازندان به درجه شهادت نائل شدند. خواندن این کتاب به علاقه‌مندان در حوزه انقلاب اسلامی و دموکرات و کوموله توصیه میشود.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *