کتاب از فرانکفورت تا رقه

گفت و گو با اعضای داعش

امتیاز
5 / 3.8
خرید چاپی
129,000
15%
ت 109,650

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب از فرانکفورت تا رقه به قلم هادی معصومی زارع توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است. این اثر گفت و گویی با اعضای داعش را روایت می کند.

معرفی کتاب از فرانکفورت تا رقه

 زندگی فردی و تشکیلاتی یک داعشی چه رنگ و بویی دارد؟ آیا او از ابتدا اینگونه بوده و همینطور می اندیشیده یا به تدریج تغییر کرده و یا شاید هم به ناگهان؟ دلیل جنگ و خونریزی یک داعشی برای باور سرتاسر دروغش است یا ایمان کذبش؟ شاید هم قصد همنشینی با پیامبر خیالی خود را با خون و خونریزی دارد؟
این ها تمام سوالاتی است که همه ما از زمانی که اسمی به نام داعش برایمان آشنا شد برایمان پیش آمده است. پس نظرتان چیست تا جواب این ها را از زبان یک داعشی بعد از مصاحبه با او بدانیم!

خرید کتاب از فرانکفورت تا رقه

کتاب از فرانکفورت تا رقه، بخشی از ده ها مصاحبه با جهادگرایان سلفی و خانواده های ایشان است که نویسنده برای دست یابی به هر یک از آن ها، سختی ها و ناملایمات زیادی را به جان خریده و برای برخی حتی تادم مرگ؛ تا آغوش انتحاری ها و قناصه ها رفته است.
این پژوهشگر ایرانی، به رغم داشتن روابط و ارتباطات گسترده در کشوری که به شیعه بودن و گستردگی روابط با ایران شهرت یافته، همواره با خیل عظیمی از مشکلات و سنگ اندازی ها مواجه بوده است.

 

بخشی از کتاب از فرانکفورت تا رقه

همان طور که می گفتم، من دانشجوی رشته ی فقه بودم و از دیگر اعضای خانواده ام متدین تر بودم و انگیزه های دینی قوی تری داشتم. با توجه به تحولات عراق و سوریه و درگیری هایی که آن زمان در استان الانبار میان برخی عشایر و دولت مرکزی درگرفته بود، پرسش های زیادی در خصوص جهاد، شهادت و مسائلی از این دست در سر داشتم که برای برخی شان به جواب قانع کننده ای نرسیده بودم.
معمولا در مطالعات کتابخانه ای هم جوابی برای آن ها نمی یافتم. در همین احوال بود که حسابی در شبکه ی فیس بوک باز کردم و جهان جدیدی از اطلاعات را فراروی خود دیدم.

در یکی از روزها که مشغول بحث در خصوص جهاد و شهادت بودم، به یک حساب فیس بوکی با نام مستعار ابواسامة البغدادی برخوردم که بعدها فهمیدم نام حقیقی صاحب آن، عبدالرحمن فاضل، از اهالی بغداد، است. او در آن زمان، مسئول ایستگاه عملیاتی دولت اسلامی عراق در محله ی الجهاد بغداد بود.
پست های حساب او، برایم بسیار جالب توجه و جذاب بود. برای همین، با او ارتباط مستقیم برقرار کردم، و با یکدیگر در خصوص مسائل مورد علاقه ام چون جهاد، شهادت و ... بحث و گفت وگو می کردیم. تا اینکه از لابه لای حرف هایش مطلع شدم که عضو گروه دولت اسلامی ست. این، مرا کنجکاوتر و شیفته تر کرد.

برای همین، از او در خصوص دولت اسلامی و اصول عملیات استشهادی و چرایی اجرای این عملیات ها از سوی اعضای این گروه می پرسیدم در آخر فرار کردم تا به او برسم.

 

خرید کتاب از فرانکفورت تا رقه

 

بخشی دیگر از کتاب از فرانکفورت تا رقه

بسیاری مدعی هستند که داعش، خودروها را زره پوش می کرد و در را از بیرون جوش می داد تا فردای انتحاری نتواند از آن خارج شود و فرار کند . می گویند داعش ، آن ها را مجبور به عملیات می کرد.

نه ! گفتم که هیچ اجباری در کار نبود ! تنها از روش اقناع استفاده می کردند. خودرو را هم برای این زره پوش می کردند که با اصابت گلوله ، از بیرو منفجر نشود و راننده بتواند خودش را به دشمن برساند

سوالات درباره کتاب فرانکفورت تا رقه

موضوع کتاب فرانکفورت تا رقه چیست؟
کتاب درباره زندگی داعشی ها صحبت می‌کند و نشان می‌دهد زندگی فردی و تشکیلاتی یک داعشی چه رنگ و بویی دارد؟ آیا او از ابتدا اینگونه بوده و همینطور می اندیشیده یا به تدریج تغییر کرده و یا شاید هم به ناگهان؟ دلیل جنگ و خونریزی یک داعشی برای باور سرتاسر دروغش است یا ایمان کذبش؟ شاید هم قصد همنشینی با پیامبر خیالی خود را با خون و خونریزی دارد؟
این کتاب مناسب چه کسانی است؟
این کتاب مناسب افرادی است که میخواهند درباره طرز فکر و زندگی داعشی ها و همچنین درباره داعش از زبان خود داعشی ها بیشتر بداند توصیه می‌شود
 

گزارش شبکه خبر درباره کتاب از فرانکفورت تا رقه

خرید کتاب از فرانکفورت تا رقه (نسخه چاپی)

خرید کتاب چاپی از فرانکفورت تا رقه

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی از فرانکفورت تا رقه در 2 چاپ قدیمی و جدید فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی تهیه کنید.

مشخصات
نشر: خط مقدم
نویسنده: هادی معصومی زارع
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 412
موضوع: گفتگو با اعضای داعش
جلد: شومیز
صفحات کتاب :
412
کنگره :
‫‬‮‭HV6433
دیویی :
363/325
کتابشناسی ملی :
7544060
شابک :
978-622-7510-17-1
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه از فرانکفورت تا رقه