کتاب شاخص های آمایش و مکان یابی اماکن و زیر ساخت های حیاتی و حساس با رویکرد پدافند غیر عامل pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شاخص‌های آمایش و مکان‌یابی اماکن و زیرساخت‌های حیاتی وحساس با رویکرد پدافند غیرعامل

یکی از خطراتی که در مدت کوتاهی میتواند هزینه‌های سنگینی را بر شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور واردکند، تهدیدات انسان ساختی است که زیرساختهای حیاتی وحساس را مورد هدف قرار می دهد. اتخاذ تمهیدات مناسب در حفاظت از تاسیسات و زیرساخت‌های حیاتی و حساس یکی از اقدامات اساسی در برنامه‌ریزی دفاعی کشورهامحسوب می‌شود.

در این کتاب سعی شده ضمن تدوین شاخص‌های آمایش و مکان‌یابی اماکن و زیرساخت‌های حیاتی و  حساس با رویکرد پدافندغیرعامل گامی هرچند ناچیز در راستای مصون سازی و محافظت از اماکن و زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور عزیزمان برداشته شود.

گزیده‌ای از کتاب شاخص‌های آمایش و مکان‌یابی اماکن و زیرساخت‌های حیاتی و حساس با رویکرد پدافند غیرعامل

آشنایی با اصطلاحات

زیرساخت‌های حیاتی مهم و حساس :کانون‌های تاثیرگذار در هر کشوری که دشمن با ضربه‌زدن به آنها توان مقاومت کشور وهمچنین روحیه مردم را تضعیف میکند از قبیل پالایشگاه‌ها، مراکز نظامی، نیروگاه‌های برق و گاز ، سدها و همچنین کارخانه‌جات مهم کشور

پدافندغیرعامل: به مجموعه اقداماتی که برای به حداقل رساندن تهدیدات دشمن برای نیروها،تاسیسات،وتجهیزات خودی از طریق اقداماتی مانند:استتار، پنهان کردن، پراکندگی، فریب، بازسازی، تشخیص و سیستم‌های هشداردهنده در مقابل دشمن اطلاق میشود.

 میتوان رابطه آمایش سرزمین و پدافند غیرعامل را در عواملی چون تهدید، آسیب‌پذیری، امنیت و دفاع توسعه همه‌جانبه، فرصتهای پیش رو و ساماندهی مورد توجه قرارداد. 

صفحات کتاب :
241
کنگره :
UA929 1399
دیویی :
363/350955
کتابشناسی ملی :
5829116
شابک :
9879644528828
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه شاخص های آمایش و مکان یابی اماکن و زیر ساخت های حیاتی و حساس با رویکرد پدافند غیر عامل