دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری

آبان 1401 . فراکتاب

کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری از جمله آثاری هستند که توسط ایشان مورد تایید و ستایش قراره گرفته‌اند. این نوشته‌ها در حدود 45 کتاب مختلف از برترین نویسنده‌ها هستند که مقام رهبری بعد از مطالعه، متن کوتاهی در جهت توصیف آنها نوشته‌اند.
بنابراین اگر قصد مطالعه فاخرترین آثار ادبی و فرهنگی را دارید می‌توانید لیست معروفترین کتاب های تقریظ شده توسط رهبری را مطالعه و از بین آن کنید.

معرفی آثار و کتاب های تقریظ شده توسط رهبری

اگر علاقه به خرید کتاب از نمایشگاه یا فروشگاه‌ها را دارید یکی از بهترین پیشنهادات ما برای شما انتخاب مهمترین کتاب های تقریظ رهبری است. این کتاب‌ها عموما در سبک‌های مختلف می‌باشد از دسته داستانی، رمان و مذهبی گرفته، تا کودک و نوجوان. تهیه و مطالعه این کتاب‌ها به صورت مجازی، صوتی یا چاپی برای شما بسیار ازرشمند خواهد بود. در ادامه چند نمونه کتابهای دفاع مقدس مورد تایید رهبری معرفی می‌شوند.

خرید و دانلود کتاب آب هرگز نمی‌میرد

خرید و دانلود کتاب آب هرگز نمی‌میرد

  کتاب آب هرگز نمی‌میرد  

 

کتاب آب هرگز نمی‌میرد اثر حمید حسام یکی از کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری است که درباره بخشی از خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سلگی، فرماندهان لشکر 32 انصارالحسین میباشد. این کتاب یکی از آثار ادبی دفاع مقدس است که به بیان اتفاقات دوران جنگ تحمیلی میپردازد.کتاب آب هرگز نمی‌میرد در ششمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد تقریظ شد و به عنوان بهترین کتاب‌ خاطرات دوران جنگ اهمیت یافت.
این داستان به شرح زندگی محمد سلگی از نوجوانی و خانواده او شروع میشود و سپس به زمان جنگ، اتفاقات رخ داده در آن دوران و همرزمان شهید سلگی میرسد. بر اساس بخشی از تقریظ رهبر از کتاب آب هرگز نمی‌میرد، “در میان کتابهای خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند.”

خرید و دانلود کتاب تنها گریه کن

خرید و دانلود کتاب تنها گریه کن (pdf و چاپی)

  خرید و دانلود کتاب تنها گریه کن  

 

کتاب تنها گریه کن رمان دیگری از اتفاقات مربوط به دوران جنگ است. این داستان با رویکردی جدید، به زندگی اشرف سادات منتظری میپردازد. اتفاقات نگارش شده در این کتاب از مبارزات پیش از انقلاب آغاز شده و در دوران جنگ ادامه می‌یابد. داستانگویی این اثر با بیان رخدادهای مربوط به خانه و خانواده، وضعیت زندگی و وحدت مردم در زمان جنگ و همچنین فعالیت‌های بی دریغ این بانو در آن زمان ادامه می‌‌یابد.
خاطرات این کتاب به زیبایی توسط اکرم اسلامی به نوشته درآمده و کاملا قابل درک و لمس توسط خوانندگان آن میباشد. بر اساس بخشی از تقریظ نوشته شده درباره کتاب تنها گریه کن “همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت.. “

این کتاب یکی دیگر از کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری است که تقدیری خاص از این کتاب توسط ایشان انجام شده است.

خرید و دانلود کتاب زنده باد کمیل

خرید کتاب زنده باد کمیل

  کتاب زنده باد کمیل  

 

کتاب زنده باد کمیل از انتشارات سوره مهر و با نویسندگی محسن مطلق از دیگر آثار روایت‌گر 8 سال جنگ تحمیلی است. محسن مطلق رزمنده جنگ، روایت‌های مربوط به آن دوران را در قالب خاطرات نوشته و پس از گذشت چندین سال به طور عمومی منتشر کرده است. این نوشته واقعی از جنگ، بر اساس ماموریت‌های انجام گرفته در عملیات‌های مختلف و فراز و فرودهای زندگی محسن مطلق در آن است.
یکی از ویژگی‌هایی که این کتاب را تبدیل به یک نوشته خواندنی می‌کند، آن است که کاملا میتوان با ماجراها همراه شد و احساس شخصیت‌ها را درک کرد. به همین دلیل با خواند این داستان میتوانید متوجه بخشی از اتفاقات رخ داده در آن زمان شوید. مقام رهبری درباره این کتاب نوشته‌اند”این کتاب همچنین به خاطر شیرینی زبان روایتش و طنزی که در خیلی جا‌ها نمک نوشته کرده است. از بعضی دیگر از خاطره‌های مکتوب، خواندنی ‌تر است”

 

خرید و دانلود کتاب مقتل

خرید و دانلود کتاب مقتل

  خرید و دانلود کتاب مقتل  

 

کتاب مقتل نوشته‌ای از محمد بکایی میباشد. این کتاب به شرح 7 داستان واقعی درباره محاصره شدن رزمندگان، اسارت و شهادت آنها در عملیات‌ها میپردازد. این نویسنده به طور خلاقانه‌ای این اتفاقات را با واقعه کربلا مقایسه و مطابقت داده و حس و حال عرفانی را به خواننده منتقل می‌کند. از دیگر افتخارات این مجموعه داستان، دریافت “جایزه اولین دوره کتاب سال دفاع مقدس” در سال 1369 می‌باشد.
داستان‌های روایت شده در کتاب مقتل روایت فداکاری‌ها، روحیه ایثار و شجاعت است که باعث بوجود آمدن روحیه آزادی خواهی میشود. ناشر این کتاب انتشارات سوره مهر است در سال 1397 آن را به چاپ رسانده است. مطالعه و خرید کتاب مقتل را به علاقه‌مندان داستان‌های دوران دفاع مقدس پیشنهاد میکنیم.

 

خرید و دانلود کتاب مهمان دجله

خرید و دانلود کتاب مهمان دجله

  خرید و دانلود کتاب مهمان دجله  

 

کتاب مهمان دجله از جمله داستان‌های خواندنی درباره روایات زندگی سردار شهید کاظم نجفی رستگار میباشد. این کتاب نیز همچون سایر کتوب پیشنهاد شده با موضوع دفاع مقدس، توسط محمدعلی آقامیرزایی به تحریر درآمده است. شهید رستگار از جمله فرماندهان شجاع و غیور خط شکن زمان جنگ بوده‌اند که دستاوردهای بزرگی با هدایت تیپ‌های جنگی بدست ‌آوردند.
وی در عملیات‌هایی همچون فتح‌المبین، بیت المقدس، کاظم، مسلم‌بن‌عقیل، والفجر و مولای متقیان‌(ع) حضور و تاثیر چشمگیری داشتند و سپس در اسفند 1363 به شهادت رسیدند. با خواند این کتاب با زندگینامه این شهید والا مقام آشنا خواهید شد و به رشادت‌های سردار شهید کاظم نجفی رستگار پی میبرید.

 

خرید و دانلود کتاب ناجی نیروها

خرید و دانلود کتاب ناجی نیروها

  خرید و دانلود کتاب ناجی نیروها  

 

از دیگر معروفترین کتاب های تقریظ شده توسط رهبری، کتاب ناجی نیروها می‌باشد. این کتاب توسط امیرحسین انبارداران نوشته در سال 1397 توسط سوره مهر به انتشار رسیده است. این روایت داستانی به زندگینامه سردار شهید محمدجواد دل آذر میپردازد. این شهید بزرگ، در عملیات‌هایی همچون ظفرمند والفجر ۸، محرم، رمضان، خیبر، والفجر ۴ و بدر حضور پررنگی داشته است.
شما می‌توانید علاوه بر کتاب ناجی نیروها، سایر نوشته‌های امیرحسین انبارداران همچون یکِ یک، حاجی بصیر و دریای چشمان تو را مطالعه نمایید. این کتوب قالبا دارای موضوعات حماسی و بر اساس اتفاقات جنگ تحمیلی می‌باشند.

 

خرید و دانلود کتاب حماسه هویزه

خرید و دانلود کتاب حماسه هویزه

  خرید و دانلود کتاب حماسه هویزه  

 

کتاب حماسه هویزه نوشته نصرالله محمود زاده، در سال 1394 برای اولین بار به چاپ رسید. و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. موضوع اصلی این اثر ادبی، حماسه هویزه  و مرور خاطرات آن میباشد. در این عملیات روایت‌های ناگفته بسیاری وجود دارد که بیش از 160 شهید برجای گذاشته و بازتابی از واقعه عاشورا است.
آنچه به این اثر هویت میبخشد، هویت مبارزه، شجاعت و فداکاری است که در صفحه صفحه آن دیده و لمس میشود. بر اساس بخشی از متن تقریظ رهبری “سراسر دوران جنگ سرشار از ماجراهای رویا‌گونه‌ی این راهیان شب‌ و شیران روز است، و گروه شهیدان هویزه از برجسته‌ترین آنان‌اند. این نوشته‌ها را که در نوع خود، بسیار کم نظیر است، باید قدر دانست و کوشش فراهم آورنده آن را ارج نهاد

 

خرید و دانلود کتاب مربع های قرمز

کتاب مربع های قرمز (زندگینامه حاج حسین یکتا)

  کتاب مربع های قرمز  

 

مربع های قرمز از دیگر کتاب های تقریظ شده توسط رهبری می‌باشد. نویسنده این کتاب زینب عرفانیان است و توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده. کتاب مربع‌های قرمز بر اساس زندگی شهید والا مقام حاج حسین یکتا نوشته شده است. این روایت از زمان کودکی و نوجوانی وی شروع و تا پایان دوران دفاع مقدس و شرح شهادت او ادامه دارد.
کتاب مربع های قرمز راوی اتفاقات انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و زندگی شهید یکتا میباشد و بیانی شیوا و جذاب دارد. بر اساس تقریظ رهبری در سال 1397 “نقطه ی برجسته ی کتاب، یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقاً بسیار خوب تصویر شده است. ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود.”

 

دانلود و خرید کتاب سرباز کوچک امام

دانلود و خرید کتاب سرباز کوچک امام

  کتاب سرباز کوچک امام  

 

سرباز کوچک امام از خاطرات مهدی طحانیان، پسری 13 ساله میباشد که جوان‌ترین اسیر جنگ به دست نیروهای بعثی است. این کتاب سرشار از اتفاقات جدیدی است که نظر خوانندگان را به خود جلب کرده و آنها را با اتفاقات همراه میکند. این کتاب به نویسندگی فاطمه دوست کامی، می‌تواند الهام بخش بسیاری از جوانان و نوجوانان باشد و به آنها درس‌های بزرگی بدهد.
شما میتوانید به فایل صوتی تهیه شده از این کتاب نیز گوش فرا دهید و از آن لذت ببرید یا نسخه‌های چاپی یا آنلاین را تهیه نمایید. از دیگر آثار این نویسنده میتوان به کتاب “صباح” و “چشم تر” اشار کرد. بر اساس تقریظ رهبری “در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامتِ مأموران بعثی آشکارتر از کتابهای مشابهی است که خوانده‌ام. به‌هرحال این یک سند باارزش از دفاع مقدّس و انقلاب است؛ باید قدر دانسته شود.

 

دانلود و خرید کتاب بابانظر

خرید کتاب بابانظر

  دانلود و خرید کتاب بابانظر  

 

خاطرات شفاهی شهید محمد حسن نظرنژاد، امروزه در قالب کتاب بابانظر به نویسندگی مصطفی رحیمی نگارش شده است. این کتاب به گزارش بخش‌های تازه و کمتر شناخته شده‌ای از انقلاب و دوران جنگ میپردازد. محمد حسین نظرنژاد بر اثر حضور مستمر در جبهه جنگ جانباز 95 درصد شد و سپس در سال 1375 به درجه رفیع شهادت رسید.
محمدحسن نظرنژاد که به بابانظر معروف شد، داستانی پر از ماجراهای پر و فراز و نشیب دارد که فارق از هرگونه کلیشه‌ای برای خوانندگان جذاب است. بر اساس تقریظ رهبری “بابانظر که یک جوان کم سوادی بوده رفته جنگ، فرماندهی کرده و سال ها در جنگ بوده و بعد هم جانباز شده و شهید شده است، شرح حال را خودش گفته؛ این کتاب شد. یک داستان مفصل شد.”

دانلود و خرید کتاب جشن حنابندان

دانلود و خرید کتاب جشن حنابندان

  دانلود و خرید کتاب جشن حنابندان  

 

کتاب جشن حنابندان آخرین کتاب از کتابهای دفاع مقدس مورد تایید رهبری است که در این مقاله معرفی می‌شود که نوشته محمد حسین قدمی می‌باشد. این کتاب در سال 1388 و توسط نشر سوره مهر منتشر شده. رخدادهای کتاب جشن حنابندان مربوط به عملیات‌های کربلای 5 و بیت المقدس 4 میباشد؛ و دوره زمانی از آذر 1365 تا 9 بهمن همان سال را به طور مفصل شرح میدهد. این کتاب به طور فایل صوتی، نسخه آنلاین و چاپی موجود میباشد که میتوانید آن را به سادگی تهیه نمایید.
بخشی از متن تقریظ رهبر برای این کتاب از این قرار است: “روز و شبی چند در لحظه‌های پیش از خواب، در فضایی عطرآگین و مصفا و در معراج شور و حالی که سطور و کلمات نورانی این کتاب به خواننده خود عطا می‌کند، سیر کردم و خدا را سپاس گفتم، هم بر آن قطره‌ی عشقی که در جان این نویسنده افکنده و چنین زلال اندیشه و ذوقی را بر قلم او جاری ساخته است…”

در این مقاله به معرفی چند نمونه از معروفترین کتابهایی که رهبری تقریظ کردند پرداختیم. کدام یک از این کتاب‌ها را تا به حال مطالعه کرده‌اید؟ نظرات و تجربیاتتان را درباره این آثار با ما به اشتراک بگذارید.

سایر کتاب های دفاع مقدس مورد تایید رهبری

در لینک ذیل همه کتابهایی که رهبری تقریظ کردند در دسترس شماست که می توانید کتاب‌های دفاع مقدسی بسیاری را در بین آن‌ها بیابید.

کتاب های تقریظ رهبری

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 5 میانگین: 4.4]
فراکتاب
فراکتاب
...
25 دی 1402

حاج حسین یکتا شهید نیستن!

علی مهدوی
25 دی 1402

خیر ایشان جانباز دفاع مقدس هستند و مشغول فعالیت جهادی با گروه موسوم به جمعیت امام رضایی‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *