دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

لیست کتاب های پیشنهادی 1401

تیر 1401 . فراکتاب

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی لیست کتاب های پیشنهادی 1401 بپردازیم و پرطرفدارترین کتاب ها را به شما معرفی کنیم. تا انتها با فراکتاب همراه باشید.

نکات مد نظر در انتخاب کتاب های پیشنهادی 1401

زمانی که تصمیم به خرید یک کتاب دارید با چه چیزهایی دقت می‌کنید؟ برخی از افراد فقط کتاب‌های یک نویسنده خاص، یک مترجم محبوب یا یک نشر مخصوص را انتخاب می‌کنند برخی دیگر بر اساس موضوع و قیمت تصمیم به انتخاب کتاب دارند اما بخش عمده‌ای از کتاب‌خوان‌ها، کتاب‌ها را بر اساس پیشنهادهای افراد مطالعه می‌کنند؛
در این بخش ما به‌عنوان یک دوست قصد داریم بهترین کتاب‌هایی را که می‌توانید امسال مطالعه کنید به شما پیشنهاد دهیم. کتاب‌های انتخابی در این بخش از ژانر و سلیقه‌های مختلف بوده و با خواندن این محتوا حتماً یکی از این کتاب‌ها را برای مطالعه انتخاب خواهید کرد؛
اگر شما هم از آن کتاب‌بازهای حرفه‌ای هستید که دوست دارند در یک جمع به‌خوبی بتوانند از کتاب‌های ارزشمند صحبت کنند و مسائل را مورد نقد و بررسی قرار دهند پس این محتوا را از دست ندهید.

کتاب قانون 5 ثانیه

اولین مورد لیست کتاب های پیشنهادی 1401، کتاب قانون 5 ثانیه است. این کتاب اثر مل رابینز است که به بررسی موضوع شک و تردید زمان تصمیم‌گیری می‌پردازد. این کتاب به افراد توضیح می‌دهد که قانون 5 ثانیه چگونه می‌تواند کمک کند تا افراد در هر شرایطی بهترین تصمیم و اقدام را برای بهترشدن زندگی خود داشته باشند.
برای اثبات این قانون در کتاب از زندگی افراد موفق زیادی صحبت شده است که با قانون 5 ثانیه توانسته‌اند به موفقیت برسند همچنین در این کتاب گفته می‌شود که چگونه این قانون به‌صورت علمی اثبات شده است. این کتاب از زمان انتشار تا کنون توانسته در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار بگیرد.

کتاب در اعماق اجتماع

کتاب در اعماق اجتماع

در اعماق اجتماع، نمایشنامه‌ای است اثر ماکسیم گورکی که داستان زندگی‌های معمولی در قرن بیستم در روسیه را شرح می‌دهد. این کتاب درباره آدم‌هایی صحبت می‌کنند که لباس‌های معمولی به تن دارند، درآمد متوسطی داشته و جیب‌هایشان پر از پول نیست.
در این کتاب زندگی افراد به صورتی کاملاً معمولی بیان شده است همچنین زندگی‌های ساده را با قلمی شیرین و جذاب به تصویر کشیده است. این کتاب در سال 1902 و در 34 سالگی ماکسیم گورکی برای نشان‌دادن وضعیت اجتماعی و اقتصادی طبقه متوسط جامعه باشد و نشان داده شود که این گروه برای دستیابی به نان و غذا چقدر تلاش می‌کنند. هدف وی از نوشتن این نمایشنامه ایجاد اشتیاق برای شناخت ابعاد زندگی در جان مخاطب بود.

کتاب صدسال تنهایی

یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های اخیر کتاب صدسال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز است. جالب است بدانید که نویسنده و ناشر این کتاب در ابتدا انتظاری از فروش این رمان نداشتند و حتی اعتقادشان بر این بود که پس از گذشت مدتی این کتاب به متابی مرده تبدیل می‌شود درصورتی‌که صدسال تنهایی با فروش بیش از 45 میلیون نسخه توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین رمان‌های اسپانیا بگیرد و با فروش همین کتاب گابریل گارسیا مارکز به یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌ها تبدیل شد.

فروش فوق‌العاده این کتاب باعث شد که کارگردان‌های زیادی تصمیم به ساخت فیلم از این کتاب بگیرند اما گابریل گارسیا بر این باور بود که شاید با فیلم نتوان عمق مطلب را به افراد نشان داد و همچنین وی علاقه داشت که این فیلم به زبان اسپانیایی ساخته شود که این باعث می‌شد بسیاری از هنرپیشه‌های معروف نتوانند در این فیلم بازی کنند.
برخی از افراد این کتاب را در لیست کتاب‌هایی که قبل از مرگ باید خواند گذاشته‌اند و این خود مهر تأییدی بر ویژه بودن این کتاب است؛ پس اگر اهل رمان هستید از این کتاب غافل نشوید.

پیرمرد و دریا

یکی از کتاب‌های معروف ارنست همینگوی کتاب پیرمرد و دریا است که در سال 1952 منتشر شد و یک سال بعد از انتشار موفق به کسب جایزه پولیتزر شد. در این کتاب داستان پیرمردی روایت می‌شود که در یک نبرد حماسی موفق به شکار یک ماهی غول‌پیکر می‌شود.
انتشار این کتاب در سال 1952 موفقیت عظیمی را برای ارنست همینگوی به همراه داشت. در ابتدای خواندن این کتاب این تفکر ایجاد می‌شود که یک متن و داستان ساده از ماهیگیر پیر کوبایی را مطالعه می‌کنید اما این کتاب فراتر از این موارد است.

در این رمان تلاش انسان‌ها برای مواجهه با عناصر طبیعی به نمایش کشیده می‌شود و همین میل کم به تسلیم‌شدن را نشان می‌دهد. در این کتاب سانتیاگو شکست و پیروزی‌های متعددی را تجربه می‌کند اما پرقدرت به مبارزه ادامه می‌دهد؛
نکته جالب است کتاب این است که سانتیاگو ماهی را که برای به‌دست‌آوردن آن تلاش کرده بود از دست می‌دهد اما پشتکار، قدرت و اراده خود را اثبات می‌کند.

کتاب انسان خردمند

کتاب انسان خردمند نوشته یووال نوح هراری است که به تاریخ بشریت می‌پردازد. در این کتاب نویسنده تکامل انسان را به‌صورت علمی و تاریخی بررسی می‌کند. یووال نوح هراری این جریان تکامل را به 4 بخش انقلاب شناختی، وحدت بشر، انقلاب کشاورزی و انقلاب علمی تقسیم کرده است.

کتاب انسان خردمند

این کتاب سرگذشت بشر را به‌صورت مختصر توضیح داده است؛ نویسنده برای نوشتن این کتاب از منابع متعددی استفاده کرده و اگر اهل کتاب‌های تاریخی باشید می‌توانید رد پای این موارد را در متن مشاهده کنید. بسیاری از تاریخ‌دان‌ها مطالعه این کتاب را مفید می‌دانند و معتقدند این کتاب نگرشی جدید به تاریخ بشریت ایجاد می‌کند.

مرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد!

اولین کتاب یوناس یوناسون یکی از نویسنده‌های مشهور سوئدی رمان مرد صد‌ساله است. انتشار این کتاب باعث شد که یوناس به‌عنوان یک نویسنده بااستعداد شناخته شود و در کدت کوتاهی بتواند به شهرت برسد.
این کتاب در ابتدای انتشار فروش آن‌چنانی نداشت و موردتوجه کتاب‌خوان‌ها قرار نگرفت اما پس از مدتی توانست به صدر لیست کتاب‌های پرفروش برسد و توجه اکثر افراد را در سوئد به خود جلب کرد و به‌عنوان یک اثر جذاب و متفاوت شناخته شد. داستان این رمان سرشار از اتفاقات تصادفی زیادی است؛

مرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد!

در واقع می‌توان گفت هسته اصلی این رمان تصادف و پوچی است و شخصیت‌های تاریخی این کتاب نیز همگی به همین شکل به تصویر کشیده شده‌اند؛ در این کتاب تمامی ماجرا و داستان‌ها به‌صورت کاملاً اتفاقی و بدون هیچ منطقی پیش می‌روند. یکی از اهداف یوناس در این کتاب سرگرم‌کردن افراد بدون وقفه است که این نویسنده موفق به انجام آن شد.

کتاب سالار مگس‌ها

کتاب سالار مگس‌ها در سال 1954 توسط ویلیام گلدینگ منتشر شد. این کتاب نیز مانند بسیاری از کتاب‌ها در ابتدا موردتوجه قرار نگرفت اما پس از مدتی توانست توجه منتقدان و خوانندگان زیادی را جذب کند. در این کتاب ساختارهای اجتماعی و سیاسی به شکل روابط متعدد یک پسر نوجوان در یک جزیره غیرمسکونی به نمایش گذاشته است.

کتاب سالار مگس‌ها

در این کتاب انسان‌ها آتش را کشف کرده و نحوه استفاده از ابزار را یاد می‌گیرند. در این کتاب بیشتر به موضوع جامعه‌شناسی و انسان پرداخته شده به همین دلیل رالف را نشانه سنت لیبرال و جک را نشانه دیکتاتوری نظامی می‌دانند. در این کتاب ترس پسران از هیولاها اشاره به ترس انسان از خرافات و ناشناخته‌ها دارد در کنار این مورد آتش به‌عنوان یک نماد آگاهی و دانش شناخته می‌شود.

کتاب جستارهایی در باب عشق

با شنیدن نام کتاب جستارهایی در باب عشق یاد الن دوباتن نویسنده مشهور این اثر می‌افتیم؛ هرچند که این کتاب تنها اثر وی نیست اما جز مشهورترین آثار او به شمار می‌آید. این کتاب در کنار شهرت و محبوبیت خود توانسته نظارت منفی و مثبت زیادی را به خود جذب کند.

کتاب جستارهایی در باب عشق

در این کتاب یک جریان ساده روان‌شناسی و فلسفی از دید الن دوباتن مطرح می‌شود. زاویه دید این کتاب از سمت یک روای است و شکست‌ها و تجربیات به‌خوبی بیان می‌شود؛ اگر قصد مطالعه این کتاب را دارید بهتر است با ذهنیت قبلی مطالعه آن را شروع کنید چراکه درک بهتری خواهید داشت.

کتاب دوباره فکر کن

آدام گرانت که نامش را حتماً شنیده‌اید نویسنده کتاب دوباره فکر کن است. وی در این کتاب درباره دوباره فکرکردن روی تفکرات و عقاید می‌پردازد و افراد را به سمت عقاید و باورها حمایت می‌کند. در این کتاب به افراد آموزش داده می‌شود که در کنار خطا و اشتباهاتی که دارند عملکرد مناسبی را برای اتفاقات زندگی داشته باشند. این کتاب در سال 2021 جز پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

سخن آخر

در این بخش به بررسی لیست کتاب های پیشنهادی 1401 پرداختیم. کتاب‌هایی از موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و سعی بر این شد که تمامی سلیقه‌ها را پوشش داد.
درصورتی‌که کتابی با یک موضع خاص یا نویسنده خاص را در نظر دارید می‌توانید در سایت جستجو کنید و به کتاب موردنظر دست‌یابید همچنین اگر یک سبک از موضوعات را علاقه‌مند هستید اما کتاب‌های معروف در آن زمینه را نمی‌شناسید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین پیشنهاد را متناسب باسلیقه شما به شما پیشنهاد دهند.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *