نظر شما چیست؟

کتاب سیاحت غرب مرحوم محمدحسن آقانجفی با بازنویسی و روان نویسی توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

معرفی کتاب سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب مرحوم محمدحسن آقانجفی با بازنویسی و روان نویسی توسط انتشارات جمکران منتشر شده است. تصویرگری این کتاب را امیر گل محمدی انجام داده است. مرحوم آقانجفی  کتاب را از زبان اول شخص و با روایت خود پیش برده است. در این نسخه مصور، عبارت های سنگین و نامأنوس کتاب بازنویسی شده است و معنای آیات و روایات با زبانی روان بازنویسی شده‌اند.

درباره کتاب سیاحت غرب

آقانجفی قوچانی این داستان را بر اساس احادیث رسیده از امامان شیعه درباره علم برزخ و از زبان اول‌شخص نوشته است. این اثر سرشار از جلوه‌هایی زیبا، جذاب و پویاست.
یکی از این جلوه ها، صحنه‌ها و تصویرهای هنری شگرف و نفیس آن است که هر یک به روشنی، نمایه‌ای از عالم برزخ و سرنوشت افراد در آن عالم را ارائه می‌دهد.

آقانجفی در این کتاب با به کارگیری یک رشته الفاظ و تعابیر ظاهراً ساده، گاه صحنه‌هایی باشکوه و تصاویری زیبا ارائه می‌دهد که می‌تواند ضمن برانگیختن احساسات و عواطف آدمی، عقل و اندیشه وی را نیز به تکاپو وا دارد.
این الفاظ و تعابیر چنان زنده و تأثیرگذار است که انسان به جای آن که خود را در مقام خواننده الفاظ بیابد، خود را بیننده صحنه‌هایی زنده و سرشار از حرکت و پویایی می‌یابد. گرچه بیش از نیم قرن از نگارش کتاب سیاحت غرب می گذرد؛ ولی هنوز هم خواندن این اثر، آدمی را لبریز از هیجان و نشاط می کند.

آنچه بیش از همه، انگیزه این بازنگاری شد، تفاوت میان دانش مردمان آن روزگار و امروز و نیز تفاوت واژه های دو روزگار و ناآشنایی واژه ها برای خوانندگان امروزی بوده است.
از سوی دیگر برای آنکه گسترۀ خوانندگان این اثر را به دانش آموختگان بیشتری گسترش دهیم، این متن ارزشمند نیازمند بازنویسی و آسان نویسی تازه ای بود.

هر اثر، یک روح معنوی دارد که به بهانۀ بازنگاری، نباید روح اثر از بین برود و آن اثر از هدف اصلی اش دور بماند؛ بنابراین، تلاش شده که بازنگاری و آسان نویسی متن، از هدف نویسنده هیچ نکاهد. امیدواریم حقّ این سخن را به خوبی ادا کرده باشیم.  

خرید کتاب سیاحت غرب

در فراکتاب امکان خرید کتاب سیاحت غرب با تخفیف ویژه فراهم شده است.

کتاب سیاحت غرب

مشخصات کتاب سیاحت غرب را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: جمکران
نویسنده: محمدحسن آقانجفی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 129
موضوع: داستان مستند
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
129
دیویی :
297/44
شابک :
9789649734927
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سیاحت غرب