کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم

راهکارهای آماده کردن دختران برای ایفای نقش همسری و مادری

امتیاز
5 / 4.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,000
خرید چاپی
88,000
10%
ت 79,200

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم دختران آسمانی و سفیران مهربانی، با موضوع تربیت فرزند، نوشته محسن عباسی ولدی است و توسط انتشارات آئین فطرت منتشر شده است.

معرفی کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم

در کتاب من دیگر ما جلد 13 راهکارهایی برای تربیت و آمادگی دختران برای پذیرفتن نقش همسری و مادری ارائه شده است. به نوعی می توان گفت دختران را با نقش همسری و مادری ( که رسانه های غربی و تهاجم فرهنگی باعث پاره شده ریسمان بینشان شده است) آشتی می دهد. از نقاط مثبت و جذاب کتاب این است که گویی دونفر با هم در مورد موضوع کتاب با هم به گفتگو پرداخته اند، و مصاحبه کننده با طرح سوالهایی از عباسی ولدی و بلعکس چالش های بیشتری ایجاد میکنند و فضایی دلنشین به کتاب می دهد و مخاطب را ترغیب به ادامه خواندن کتاب می کند.

خلاصه کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم دختران آسمانی و سفیران مهربانی

در کتاب دوازدهم، از جایگاه مادری و همسری در تربیت دختران سخن به میان آمد. چنان چه حرف هایی که در آن کتاب آمده، مقبول افتاده باشد، این نتیجه را دارد که در تربیت دختران، پیش تر و بیشتر از هر چیزی، آماده شدن آنها برای همسری و مادری را در نظر باید گرفت. یک سؤال اساسی پیش می آید: برای مهیّا شدن دختران برای همسری و مادری، چه کارهایی را باید انجام داد؟ کتاب سیزدهم، خود را موظّف می داند که به این سؤال پاسخ دهد. پاسخ این سؤال در پنج بخش ارائه می شود. بخش اوّل کتاب در قالب پنج فصل، به نقش گفتگو در مهیّا شدن ذهن دختران برای مادری و همسری می پردازد. این بخش تلاش می کند موادّ لازم برای گفتگو با دختران را برای شما فراهم کند. در فصل اوّل این بخش، در بارۀ مطالبی سخن گفته شده که بیانگر نقش مادری و همسری در تعالی و رشد جامعه است. در فصل دوم، نویسنده سخنانی را آورده که می شود در بارۀ تفسیر معنوی دنیا با دختران در میان گذاشت. در فصل سوم، از گفتگو در بارۀ الگوهایی سخن گفته شده که فطری اند و توانایی مدیریت تمایلات درونی فرزندان را دارند. در فصل چهارم، به سراغ غرب رفته و گفتگو در بارۀ واقعیت دنیای غرب را موضوع سخن قرار داده است. معاد _ که مظهر ابدیّت است_، از مهم ترین کلیدواژه های تربیتی است که در همۀ موضوعات تربیتی، نقشی ویژه ایفا می کند. این کلیدواژه، از مهم ترین موضوعات گفتگو در بارۀ همسری و مادری است. فصل پنجم، عهده دار سخن گفتن در این باره است. در بخش دوم این کتاب، توجّه والدین را به گزاره های تصویری، جلب کرده و نقش این گزاره ها را در نوع نگاه فرزندان به مادری و همسری بررسی نموده است. بخش سوم، به مشارکت دادن دختران در کارهای خانه اختصاص یافته است. سخن گفتن و نوشتن از سوی فرزندان، هنگامی که با موضوع مادری و همسری همراه می شود، نقش ویژه ای در شکل گیری و تثبیت نگاه صحیح آنها ایفا می کند. این مسئله، موضوع بخش چهارم است. در بخش پنجم نیز در بارۀ ازدواج و مهیّا کردن دختران برای این کار مبارک، سخن به میان آمده است.

دانلود کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم

نسخه دیجیتال کتاب دختران آسمانی و سفیران مهربانی در فراکتاب عرضه شده است و با خرید کتاب میتوانید آن را در نرم افزار دانلود و مطالعه نمایید.

بخشی از متن کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم

دربارۀ حضرت زهرا (علیها سلام) حرف های زیادی گفته شده است؛ امّا باید پرسید: چرا این حرف ها نتوانسته ایشان را برای بسیاری از دختران ما به عنوان الگو قرار دهد؟ پاسخ این پرسش، نقشی اساسی در تغییر مسیر الگوهای امروزی دختران دارد. یکی از اصلی ترین پاسخ ها به این پرسش، آن است که: ما حضرت زهرا (علیها) را شخصیتی زمینی معرّفی کرده و این شخصیت زمینی را در بیش از هزار و چهارصد سال پیش به تصویر کشیده ایم. این دو کار در کنار هم، مخاطب را به این نتیجه رسانده که حضرت زهرا (علیها سلام) الگویی زمان مند است؛ یعنی در زمان گذشته الگوی زنان بوده امّا الآن با وجود مقدّس و قابل احترام بودن، نمی شود او را الگو قرار داد و سبک زندگی را از او یاد گرفت. بگذارید یک حقیقت تربیتی را برایتان بگویم: زمین غریبه پسند است و آدم های زمینی را نمی تواند در خودش ثابت نگه دارد. الگو اگر بخواهد در زمین دوام بیاورد، باید با خودش نشانی از آسمان داشته باشد، و گرنه اگر یادش هم باقی بماند، راهش محکوم به فناست. به خاطر همین، با بچّه ها، بویژه دخترها در بارۀ شخصیت آسمانی حضرت زهرا (علیها سلام)حرف بزنید، حتّی قبل از این که در بارۀ زندگی زمینی آن حضرت سخن بگویید؛ زیرا آنچه زمان را از ذهن بچّه ها پاک می کند، جنبۀ فرازمانی شخصیت است.

بخشی دیگر از متن کتاب دختران آسمانی و سفیران مهربانی

دربارۀ اوضاع دنیای غرب صحبت کنید. درست است که در این جا برخی از مسائل را نمی توان به صراحت بیان کرد، امّا همۀ مشکل دنیای غرب در مسائل اخلاقیِ خاص نیست که نشود برای بچّه هایمان تعریف کرد. بگذارید بچّه ها هم بدانند که یکی از بزرگ ترین مشکلات غرب، از بین رفتن تقدّس همسری و مادری است.

دانلود رایگان pdf کتاب دختران آسمانی و سفیران مهربانی

پی دی اف رایگان این کتاب موجود نمی باشد. تهیه رایگان pdf کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم آن تضییع حق نویسنده می باشد. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

خرید کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم

امکان خرید کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم نسخه دیجیتال و چاپی در فراکتاب فراهم شده است.

من دیگر ما جلد سیزدهم | دختران آسمانی و سفیران مهربانی

مشخصات کتاب من دیگر ما جلد سیزدهم را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 207
موضوع: تربیت فرزند

 

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
207
کنگره :
HQ۷۹۸‏‫‬‭‬‭‏‫‬‭‬‬‬
دیویی :
305/2352
کتابشناسی ملی :
8812214
شابک :
9786008031789

کتاب های مشابه دختران آسمانی و سفیران مهربانی