کتاب دیپلماسی فوتبال pdf

روابط بین الملل و فوتبال از سال 1914 تا کنون

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دیپلماسی فوتبال

کتاب دیپلماسی فوتبال اثر هیترال دیچر با ترجمه ایمان خدابنده لو توسط انتشارات سروش منتشر شده است. کتاب پیش رو، پیوند بین محبوب ترین ورزش جهان و دیپلماسی را کنکاش و تعاملات تاریخی فوتبال را در سه بُعد موردبررسی قرار می دهد.

نخستین بُعد، کاربرد فوتبال، در جایگاهِ ابزار دیپلماسی یک کشور یا دستگاه حکومتیِ یک منطقه است. فوتبال در این موارد، درست مشابه دیگر گونه های فرهنگی و مبادلاتی، در راستای تحقق اهداف یک دیپلماسی عمومی عمل می کند.

کتاب دیپلماسی فوتبال، مقدمه ای برای اصلاح انتقاد زیلر ایجاد می کند و به منظور شناسایی روابط گسترده و طولانی فوتبال و دیپلماسی، بسیاری از حوزه های مطالعاتی جدید را گرد هم می آورد. مجموعه حاضر با فصولی که گستره ای از ابعاد زمانی و جغرافیایی را در برمی گیرد، روش های متنوعی را به تصویر می کشد که شمار زیادی از اشخاص، سازمان ها و دولت ها به منظور نیل به اهداف دیپلماتیک، از طریق آن روش ها از فوتبال بهره برداری می کنند.

بخشی از متن کتاب دیپلماسی فوتبال

ساختار سیاسی  ورزشی ای که رژیم و آیین نامه ای که وزارت خارجه در دستور کار قرار داده بود، برای باشگاه هایی که قرار بود در مسابقات بین المللی بازی کنند، کمک مالی ویژه ای تخصیص می داد. باشگاه رئال مادرید به دنبال قهرمانی در پنج دوره نخست از ادوار برگزاری جام باشگاه های اروپا، به عنوان «سفیر » اسپانیای تحت رهبری فرانکو، نقش برجسته ای ایفا کرد.

رئال مادرید و وزارت خارجه اسپانیا در دوره ای که هدف عمده سیاست خارجی این کشور، پایان بخشیدن به انزوای بین المللی اسپانیا بود، رابطه ای نزدیک و متقابلاً سودمند داشتند.

صفحات کتاب :
328
کنگره :
GV۹۴۳/۹‬‬
دیویی :
۷۹۶/۳۳۴‬‬
کتابشناسی ملی :
8897078
شابک :
978-964-12-2286-6
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه دیپلماسی فوتبال