امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آدرس را عوضی داده اند

کتاب آدرس را عوضی داده اند نوشته غلامعلی سلیمانی توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. کتاب آدرس را عوضی داده اند در سه فصل ارائه شده است.

فصل اول به پژوهش های فلسفی درباره تاریخ می پردازد. فلسفه تاریخ یا فلسفه نظری تاریخ به طور عام قدمتی به بلندای تاریخ بشر دارد. با آنکه مرزبندی بین فلسفه تاریخ و فلسفه انتقادی تاریخ دشوار است، اما در کتاب آدرس را عوضی داده اند با توجه به تناسب و ارتباط با موضوع، فلسفه تاریخ مورد توجه قرار گرفته است.

فصل دوم کتاب مربوط به فلسفه تاریخ در غرب است. فلسفه ترقی جریان اصلی فلسفه تاریخ در غرب را شکل میدهد و در این فصل از مفروضات فلسفه ترقی بحث می شود.

فصل سوم کتاب آدرس را عوضی داده اند به موضوع پایان تاریخ پرداخته است. نظریه پایان تاریخ مدعی دستیابی به مطلوب ترین نظام سیاسی و اقتصادی و اتمام منازعات ایدئولوژیک بشری است. در فصل سوم مدعای اصلی فوکویاما از منظر سه پرسش اصلی فلسفه تاریخ یعنی غایت تاریخ، محرک تاریخ و منازل تاریخ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بخشی از متن کتاب آدرس را عوضی داده اند

فلسفه نظری یا جوهری تاریخ به دنبال کشف معنا و مفهوم روند کلی پدیده های تاریخی است و فلسفه تحلیلی یا انتقادی تاریخ، یک تحلیل فلسفی تاریخ نگاری است و آنچه مورخان به دست می آورند توصیف و تبیین منطقی و عقلانی می کند.


کتابشناسی ملی :
5259581
شابک :
978-964-02-3203-3
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
111
کنگره :
D۱۶/۸‏‫‭
دیویی :
۹۰۱

کتاب های مشابه آدرس را عوضی داده اند