نظر شما چیست؟

کتاب آدم کوچولوی گرسنه نوشته ی پیر دلی و ترجمه کلر ژوبرت و تصویرگری سسیل هودریزیه می باشد. این کتاب توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

معرفی کتاب آدم کوچولوی گرسنه

نویسنده کتاب در صدد این است به کودکان بیاموزد، هر آنچه که به ظاهر، ساده و آسان در اطراف او وجود دارد و می تواند به راحتی به آن دست پیدا کند، به این راحتی که فکرش را می کند تولید نشده است. هر چیزی قیمتی برای خودش دارد که باید بهای آن پرداخت شود تا بتوانی آن را بدست آوری.
تصاویر کتاب آدم کوچولوی گرسنه توسط سسیل هودریزیه به صورت کلاژ کارشده و برای کودکان بسیار جذاب و جالب است. از آن جایی که متن کتاب نیز با قلمی ساده و روان نوشته شده و برای برنامه های  بلندخوانی و اجرای نمایش خلاق توسط کودکان مناسب است.
در ادبیات ایرانی هم داستان ها و قصه های زیادی مشابه کتاب آدم کوچولوی گرسنه وجود دارد، من جمله دم دوز و ... که ابن داستان ها هم در نوع خود بی نظیر و سرشار از مضامین فرهنگی و اخلاقی می باشند.

خلاصه کتاب آدم کوچولوی گرسنه

یکی از آموزه های داستان هایی با موضوع کتاب آدم کوچولوی گرسنه این است که انسان باید قدر داشته های خود را بداند و همیشه شاکر خالق آن ها باشد.
در کتاب آدم کوچولوی گرسنه، قهرمان داستان برای رفع گرسنگی اش مرحله به مرحله سراغ نانوا، آسیابان، کشاورز، اسب، زمین و رودخانه می رود. داستان از این قرار است:
یک روز صبح که آدم کوچولو از خواب بیدار می شود احساس گرسنگی می کند. به آشپزخانه می رود که چیزی بخورد، یادش می آید که چیزی برای خوردن و پولی برای خریدن چیزی ندارد. می رود نانوایی شاید نانوا به او نانی بدهد. نانوا با دیدن اینکه او پولی ندارد که برای نان بپردازد به او می گوید که برای درست کردن نان برایش، از آسیابان آرد بگیرد و بیاورد. آدم کوچولو نزد آسیابان می رود، آسیابان هم می گوید حالا که پول نداری، برو از کشاورز برایم گندم بگیر تا برایت آرد کنم. آدم کوچولو بعد از کشاورز، سراغ اسب و بعد زمین و بعد رودخانه می رود و تمام مراحل را برمی گردد تا بتواند یه قرص نان بخرد.

برشی از متن کتاب آدم کوچولوی گرسنه

صبح است. آدم کوچولوی گرسنه هیچ چیز در خانه ندارد. به نانوایی می‌رود، اما پول ندارد تا با آن نان بخرد. نانوا به او می‌گوید اگر برایش آرد بیاورد، به او نان خواهد داد. آدم کوچولو به سراغ آسیابان می‌رود تا آرد بگیرد. آسیابان می‌گوید در عوض گندم به او آرد خواهد داد.

انواع کتاب تصویری

کتاب تصویری کتابی است که به کمک یک رشته تصویر های زیاد همراه با متنی کمابیش اندک یا بدون متن، اطلاعاتی را منتقل کرده یا داستانی را بازگو می کنند. کتاب های اسباب بازی، کتاب های الفبا (الفباآموزها)، عددآموزها، کتاب های بدون کلام و ... از انواع کتاب های تصویری است.

انیمیشن آدم کوچولوی گرسنه

با مضمون کتاب آدم کوچولوی گرسنه انیمیشنی نیز ساخته و از شبکه پویا برای کودک و نوجوان پخش شده است.

خرید کتابهای کلر ژوبرت

در فراکتاب خرید کتاب آدم کوچولوی گرسنه کلر ژوبرت و سایر کتاب‌های ایشان را با تخفیف انجام دهید.

داستان نان به زبان کودکانه

داستان آدم کوچولو در واقع داستان کودکانه از گندم تا نان است که تولید نان را به زبان کودکانه روایت می کند و در لابه لای داستان مفاهیم قدر دانی و ارزش گذاری را نیز می آموزد.

خرید کتاب آدم کوچولوی گرسنه

نسخه چاپی کتاب آدم کوچولوی گرسنه را می توانید از سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید.

خرید کتاب آدم کوچولوی گرسنه

صفحات کتاب :
32
دیویی :
دا398/2د656آ 1393
شابک :
9789643917388
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه آدم کوچولوی گرسنه