امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
17,000
خرید
70,000
15%
59,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روش نقد (جلد سوم)

کتاب روش نقد در پنج مجلد انتشار یافته. در این مجموعه پس از بررسی مفهوم و ضرورت نقد به معیار و روش نقد نظر شده. سپس هدف‌ها و بعد مکاتب و آدم ها و عمل ها، از راه های گوناگونی، انتقاد شده اند.

در کتاب روش نقد (جلد سوم)، به نقد آرمان آگاهی و عرفان، چه در انگیزه‌هایی که انسان را به آن پناه داده و چه در اهدافی که این جریان را به همراه داشته و چه در شکل‌های تاریخی این جنبش و چه در عقیده‌هایی که آفریده و چه در آثاری که از خود به جای گذاشته و چه در روش‌هایی که برای خود انتخاب کرده و چه در وضعیت کنونی آن، می‌پردازد.

گزدیده کتاب روش نقد (جلد سوم)

همراه درگیری ها و بحران ها، آن‌ها که ضربه می خورند، با همین ضربه ها درون گرا می شوند و آن‌ها که به پیروزی می رسند و غنیمت ها را به چنگ می آورند و ثروت ها را جمع می کنند، در کنار اتراف و تجمل و باده ی پیروزی، در کنار شور شب ها و جلوه ی روزها، به خستگی و وازدگی می رسند.

آن‌ها که چیزی ندارند برای زندگی خویش دلیل هایی دارند که بمانند و باغشان را بکارند و رقص گندم‌زار را ببینند و بارش آب را بر شالیزار جشن بگیرند و روز میوه چینی در غوغای شلوغ و فریادهای مستانه ی دخترها و پسرها، همیشه خوش باشند.

این‌ها دلیل های زیادی برای زنده ماندن و زندگی کردن دارند ... اما آن کس که تمام این تکرارها را تجربه کرده و با تلاوت تکرار، روز و شب را گذرانده، او دیگر چه دلیلی برای زنده ماندن دارد؟ راستی او چرا زنده بماند؟

سال نشر :
‏‫‬‏1399
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‬‮‭PN81
دیویی :
801/95
کتابشناسی ملی :
6199673
شابک :
978-964-7803-05-2

کتاب های مشابه روش نقد (جلد سوم)