کتاب اثر بخشی رفتاری بر کاهش افسردگی بیماران قلبی زن pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
بیماری های قلبی - عروقی از جمله بیماری هایی هستند که علاوه بر بررسی های زیستی از نظر جنبه های روانی - اجتماعی نیز مورد مطالعه ی فراوان قرار گرفته اند و تاثیر این عوامل بر بیماری عروق کرونر (CAD) که مترادف با بیماری های ایسکمیک قلب (IHD) نیز نامیده می شود انکار ناپذیر تلقی می گردد. از سوی دیگر بیماری کرونری قلب در دسته بندی اختلالات روان تنی قرار می گیرد که نمونه ی بارز تاثیرات متقابل جسم و روان در فرآیند پدید آیی بیماری ها هستند.

اضطراب و بیماری قلبی همواره تاثیر متقابل بر یکدیگر داشته اند به طوری که استرس و به تبع آن اضطراب می تواند زمینه ساز بروز بیماری های قلبی - عروقی گردد و نیز یکی از عوارض مهم در این بیماری ها، اضطراب است. اضطراب احساس ناخوشایندی است که اگر مزمن گردد، حالت بیمارگون به خود می گیرد و سطوح بالای آن می تواند سازگاری روان شناختی را تحت تاثیر منفی قرار دهد و عملکرد اجتماعی، شغلی و رفتاری فرد را مختل نماید.

تحقیقات نشان داده اند که اضطراب ایجاد شده در بیماران کرونر قلبی می تواند باعث ایجاد اختلال در گردش خون عروق کرونر شود و در ضمن بر میزان فشار خون و ضربان قلب می افزاید و ریسک مرگ و میر در بیماران قلبی را تا 4 برابر افزایش می دهد.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
128
کنگره :
RC682‏‫‭/ک2‮الف‬2 1395
دیویی :
616/120082
کتابشناسی ملی :
4526471
شابک :
978-600-8077-40-4‬‬‬

کتاب های مشابه اثر بخشی رفتاری بر کاهش افسردگی بیماران قلبی زن