کتاب از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی pdf

نظام صحیح حرکت منطقی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
در این کتاب، حرکت صحیح و گام به گام انقلاب اسلامی بر پایه منویات ولی امر مسلمین، از سلول بنیادین «اٌنس با قرآن» آغاز و پس از طی مراحل «تدبّر در قرآن»، «تعمیق معرفت دینی»، «استحکام ساختار درونی» و «بنای جامعه اسلامی» به مرحله ظهور و بروز جهانی «تمدّن نوین اسلامی» منتهی می گردد.

تحقق گام های نخست این مسیر را می توان در دو حوزه فردی و اجتماعی دنبال کرد ولی تحقق چشم انداز آرمانی تمدّن نوین اسلامی تنها با ظهور و بروز مظاهر اجتماعی هر یک از این گام ها محقق خواهد شد.

به منظور کاربردی شدن مباحث استخراج شده از منظومه فکری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در هر گام به تبیین مفهومی، بیان اهداف، آسیب شناسی، راهبردهای عملیاتی و نتایج حاصل از تحقق آن گام همت گمارده شد که خلاصه مباحث در قالب نمودارهای مفهومی، آخر هر فصل ارائه گردیده است.




در سال های اخیر مقام معظم رهبری تأکید فراوانی به بحث شکل گیری تمدن نوین اسلامی داشته اند ودر بیانات خود راهکارها و مسیرهای دستیابی به این مهم را عنوان نموده اند. یکی از اصول مبانی حرکت در این مسیر نظام صحیح حرکت منطقی است.

« اهدافی وجود دارد؛ نظام اسلامی در هر مرحله ای یکی از این اهداف را دنبال میکند، برای پیشرفت، برای رسیدن به نقطه ی تعالی و اوج، برای ایجاد تمدّن عظیم اسلامی؛ باید سعی کند به این هدف در این مرحله برسد. البتّه مرحله گذاری است، قطعه قطعه است. راهنمایان و هادیان و متفکّران و مسئولان مربوط، این قطعات را معیّن میکنند، هدفگذاری میکنند، حرکت جمعی آغاز میشود. همه باید تلاش کنند که هر حرکتی در هر مرحله ای به اهداف خودش برسد. این آن نظام صحیح حرکت منطقی [است ]. »


بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور 1392/08/29
صفحات کتاب :
121
کنگره :
‏‫‭BP۲۵۸‏‫‭/‮الف‬۲ن۶ ۱۳۹۴
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۷۲
کتابشناسی ملی :
3996861
شابک :
978-600-7702-29-1
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه از انس با قرآن تا تمدن نوین اسلامی