امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سفر بیستم

کتاب «سفر بیستم»، نوشته نرجس شکوریان‌فرد است که با پرداختن به زندگی علی‌بن مهزیار اهوازی سعی کرده است ضرورت شناخت امام عصر (عج) را برجسته کند. این کتاب در انتشارات عهد مانا منتشر شده است.

زمان داستان کتاب «سفر بیستم» به سال‌های ابتدایی غیبت امام زمان (عج) اختصاص دارد. سال‌های آغاز غیبت حضرت ولی عصر (عج) برای دوستداران و محبان آن حضرت بسیار سخت و مشکل می‌گذشت، در چنین فضایی است که علی‌بن مهزیار اهوازی 20 بار برای درک حضور حضرت ولی عصر (عج) راهی مکه می‌شود. علی‌بن مهزیار اهوازی از فقها و محدثان شیعی در قرن سوم هجری است که در نزد ائمه اطهار (ع) از جایگاه بالایی برخوردار است. شکوریان‌فرد تلاش کرده است با در نظر گرفتن وجوه مختلفی از زندگی این دانشمند جهان اسلام، یکی از بخش‌های مهم زندگی او را با روایتی داستانی به تصویر بکشد. کتاب «سفر بیستم» به دلیل داشتن جاذبه موضوعی، نثر و پرداخت خوب نویسنده و توجه به خلأهای موجود در این حوزه، می‌تواند به‌عنوان یکی از آثار خوب سال‌های اخیر معرفی شود.

گزیده کتاب سفر بیستم

نه حال رفتن داشت و نه دل ماندن. خودش می دانست که هم افتاده است وسط یک انتخاب و هم حس می کرد که این بار مثل همیشه نیست. برای هیچ کس هم نمی توانست حرف دلش را بزند؛ مگر کسی حرف محبت و کلام عاشق را می فهمید که او بخواهد زبان باز کند.
دل گرفته و متحیر مانده بود میان چه کنم هایش. همه می گفتند: 
- یعنی نمی خواهی به این سفر بروی؟
دلش می گفت:
- رفتن و نرفتن تو مثل همیشه با من است، نه 

با خودت و انتخاب عقلت!
 و عقلی که مطمئن بود بین خودش و دل یک ارتباطی هست و هر دو یک حرف را می زنند و این خود علی است که دارد اشتباه می کند بدون توجه به آن ها.
علی دل تنگ تر از همیشه، بی آن که به کسی حرفی بزند از خانه بیرون آمد و کوچه پس کوچه ها را رد کرد. آفتاب گرم تابستان به ظهر که می رسید توان فرساتر می شد و این اگر همه را وادار می کرد که در خانه بمانند علی را سرگردان کوچه ها کرده بود. از کنار دیوارها آهسته و آرام خودش را رساند تا محل اصلی حرکت دوستانش. رفت وآمد به آن جا یعنی که همه در تدارک رفتن به سفری هستند که علی به خودش گفته بود این بار نمی رود

کتابشناسی ملی :
8774069
شابک :
9786227574395
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
108
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR۸۱۲۳‭‬
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲

کتاب های مشابه سفر بیستم