کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست : مواجهه با اندوه و مرگ در فرهنگی که قادر به درک آن نیست

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
همه ما درد از دست دادن عزیزان، شکست خوردن در عشق و تنهایی و اندوه را تجربه کرده‌ایم. در این صورت خوب می‌دانیم که برخی از مسائل و موضوعات، قابل حل نیستند. آنها فقط می توانند حمل شوند. حال چطور باید کوله بار اندوهمان را در این شرایط همراه با خود حمل کنیم؟

مگان دیواین در کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست، رویکرد عمیق و جدیدی را برای تجربه غم و اندوه معرفی می‌کند. رویکردی که نه تنها برای ما مفید و موثر است بلکه به ما نحوه کمک به دیگرانی را که چنین فاجعه‌ای را متحمل شده‌اند هم می‌آموزد. نویسنده خودش هم غم و اندوه را تجربه کرده است. او زنی بود که شاهد غرق شدن همسرش بود. اما در این کتاب از تمام تجربیاتش هم به عنوان یک زن و هم به عنوان یک رواندرمانگر استفاده کرده است.

او بینش عمیقش را درباره از دست دادن، عشق و شفابخشی می‌نویسد و مخاطبانش را به مسیری متفاوت دعوت می‌کند. اگر غمی را تجربه کرده باشید می‌دانید که همه سعی می‌کنند شما را به یک زندگی شاد و عادی برگردانند اما ما خوب می‌دانیم که همه چیز تغییر کرده است و متفاوت شده است. بنابراین، می‌توانیم از روش جایگزین این کتاب استفاده کنیم. این روش دیگر، ما را دعوت می‌کند تا زندگی را در کنار غم و اندوه خود تجربه کنیم به جای اینکه به دنبال غلبه بر آن باشیم. چرایی بهتر بودن این مسیر و چگونگی قرار گرفتن در چنین مسیری را می‌توانید در این کتاب بخوانید.
صفحات کتاب :
296
دیویی :
155/93
شابک :
9786004613606

کتاب های مشابه اشکال ندارد که حالت خوب نیست : مواجهه با اندوه و مرگ در فرهنگی که قادر به درک آن نیست