امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
کتاب مدیریت ارتباطات اثری از جان ماکسول، روش برقراری ارتباط با مردم در محیط های مختلف را به شما خواهد آموخت. هدف از ترجمه ی این کتاب، تقویت توانایی برقراری ارتباطی اثربخش و نیز توانایی تفاهم با دیگران است.

به نقل از سخنی کهن: «برای هدایت خود، از مغزت استفاده کن و برای هدایت دیگران از قلبت. همیشه قبل از تقاضای کمک از کسی، روی قلب او اثر بگذار.»

در عصری که لحظه لحظه اش در گرو تغییرات شگفت انگیز است، ارتباطات حرف اول را می زند. بنابر پژوهش های موجود، حدود 75 درصد از اوقات روزانه ی ما به نحوی در تماس و ارتباط با دیگران می گذرد. از این رو کیفیت زندگی هر کس بستگی به کیفیت ارتباطات او با دیگران دارد. برای مثال، همه ی ما در محیط کار فرصت هایی یکسان داریم؛ اما تنها کسانی مسیر پیشرفت و ترقی را به سرعت می پیمایند و احترام، اعتبار و مقام کسب می کنند که ارتباطاتی مؤثرتر برقرار کنند، خود را به نحوی شایسته مطرح کنند و در شرایط گوناگون و با افراد مختلف، ارتباطی مناسب و مؤثر برقرار کنند.

ارتباطات، مجموعه ای از مهارت هاست؛ اما مهم ترین آن ها درک نقطه نظرهای طرف مقابل و تفهیم نقطه نظر های خویش است. زبان، تنها وسیله ی ارتباطی نیست و در عین حال از همه نیز کامل تر نیست، چرا که پیام های انسانی، به ویژه پیام هایی که از احساسات و هیجانات و عواطف مایه می گیرد، چنان پیچیده است که هیچ کلامی گویای آن نیست، از این رو گاه یک نگاه، لحن، صدا یا یک حرکت حاوی پیامی است که از پنهانی ترین درونیات فرد سرچشمه می گیرد.

مهارت در ایجاد رابطه ی مناسب با دیگران بر توانایی ها و اعتمادبه نفس ما می افزاید، استعداد و دست آورد هایمان را می نمایاند و احترام و قدردانی دیگران را جلب می کند. هر چه بهتر با دیگران رابطه برقرار کنیم، مسئولیت های خود را بهتر اجرا می کنیم و درنتیجه در حرفه ی خود موفق تر بوده و درآمد بیشتری خواهیم داشت.
صفحات کتاب :
160
کنگره :
HD57/7‏‫‭/م2م4 1393‬
دیویی :
658/4092
کتابشناسی ملی :
3545050
شابک :
978-964-236-595-1‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه مدیریت ارتباطات