کتاب دختران زیرزمینی کابل : زندگی پنهان دختران افغانستان در پوشش پسرانه

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
ساعت پنج صبح به‌زحمت از روی تشکِ دراز و از بین بالش‌های بزرگ و پُرباری که وسط اتاق ‌پذیرایی پهن کرده است، بلند می‌شود. همین اتاق ‌پذیرایی، اتاق‌خواب هم هست.

قبل‌از آنکه برود سراغِ بچه‌ها و قبل‌از آنکه آن‌ها را برای کارِ امروز آماده کند، خاطراتِ تصویرمانندی را در ذهنش مرور می‌کند و هدفش این است که پنج دقیقۀ خیلی خوب را از لحظات دیروز به‌یاد آورد و با همان افکار خوب، روح خود را هم بیدار کند. شاید آن لحظه‌ای که سخنرانی می‌کرد و هیچ‌کدام از وکلای پارلمان حرفش را قطع نکردند، یا لحظه‌ای که یکی از چهار دخترش نقاشی جدیدی به او نشان داد و چقدر زیبا بود!

سپس از راهروی خانه عبور می‌کند و می‌رود تا چهار دخترش را که روی تختخواب‌های تاشو خوابیده‌اند و رویشان ملافه‌ای با عکس خرس معروفِ پُو کشیده شده است بیدار کند. مهرانگیز و مهران معمولاً سرِ رفتن به دستشویی باهم دعوا می‌کنند. این دوقلوها مقداری ماست و نانِ مانده از دیروز باید بخورند. مهران صبحانه نخواهد خورد، ولی احتمالاً یک لقمۀ کوچک، کوکیِ قندی یا یک پرتقال با خودش می‌برد.

سه دخترِ بزرگ‌ترش پیراهن مشکی کوتاه و روسری سفید روی موهای دُمِ‌اسبی خوشگلِشان می‌پوشند. کوچک‌ترینِ آن‌ها شلوار، پیراهن سفید و کراوات قرمز دارد و هر چهار دختر، هرکدام یک کوله‌پشتی پلاستیکی یک‌شکل دارند.
صفحات کتاب :
368
دیویی :
305/309581
شابک :
9786004612111

کتاب های مشابه دختران زیرزمینی کابل : زندگی پنهان دختران افغانستان در پوشش پسرانه