نظر شما چیست؟
فروشنده ی پیشرو اثر تام هاپکینز و لورا لامن، کتاب جامع راهبردهای موفق و روش های کاربردی در هر بازار چالش برانگیز است.

بسیاری از حرفه ها مانند حسابداری، وکالت، و پزشکی، دارای یک آیین نامه اند که معیارهای لازم برای موفقیت در آن حرفه ی خاص را معین کرده است. عرصه ی فروش، تاکنون چنین سندی را که پذیرش عام داشته باشد، نداشته است.

برخی کسب وکارهای پیشرو، آیین نامه ای را در محدوده ی شرکت خود ایجاد کرده اند. متأسفانه، بسیاری از این برنامه ها بر معرفی محصول تمرکز می کنند و از لحاظ مهارت های فروش که برای رقابت لازم اند، کمبود دارند. شاید نبود این برنامه ی عمومی پاسخ این سؤال را روشن کند که چرا فروش، همانند حرفه های دیگر، مورد توجه قرار نگرفته است. چنین رهنمودهایی به فروشندگان کمک می کند که بفهمند چه راهبردهایی برای موفقیت کامل، ضروری اند. چنین معیاری می تواند تضمینی برای مشتری فراهم آورد، همان گونه که از کارشناسان معتبر دیگر، مانند حسابداران عمومی قسم خورده و پزشکان و مشاوران امور مالی انتظار می رود.

همانند حرفه های دیگر، گنجاندن همه ی اجزای ضروری برای رسیدن به موفقیت در یک کتاب ساده، ناممکن است. با این حال، بیان ساده ای از برخی مهم ترین اجزای دستور کار پیشنهادی تام هاپکینز و لورا لامن، در کتاب فروشنده ی پیشرو (The Certiable Salesperson) گنجانده شده است.

از سال 1989، لورا لامن (Laura Laaman) با سخنرانی های تأثیرگذار و شنیدنی خود، فروشندگان، مدیران و نمایندگان خدمات مشتریان را که در میان مخاطبان قرار داشته اند، به تحسین واداشته است. لورا با همکاری سخنرانان بزرگ دیگر مانند تام هاپکینز، استاد و مربی فروش، و زیگ زیگلِر، سخنران هیجان برانگیز مشهور خاص و عام، روی صحنه می رود. موفقیت شیوه ی فروش لورا زمانی آغاز شد که فقط شانزده سال داشت. او به سرعت پیشرفت کرد و چندین حد نصاب فروش ملی را شکست. هنوز بسیاری از آن ها دست نخورده مانده اند.

چندین شرکت، راهبرد لورا را به دلیل موفقیتش مطالعه کردند و سپس برنامه ی آموزشی خود را بر اساس روش های او الگوبندی کرده و به نتایج فوق العاده دست یافته اند.

تام هاپکینز (Tom Hopkins) به عنوان مربی درجه یک فروش در آمریکا شهره ی خاص و عام است. او به مدت بیش از سی سال به هزاران متخصص فروش در سراسر جهان کمک کرده است تا از طریق کسب مهارت های کارامد تأیید شده در زمینه ی فروش، به انسان های بیشتری خدمت کنند. راهبردهای ساده اما متقاعدکننده ی او برای چگونگی فروش، بارها درآمد فروشندگان و شرکت ها را افزایش داده است.

تام، همیشه موفق نبود. او در نود روز اول فروش خود، فقط 150 دلار درآمد کسب کرد. با این حال، از طریق خودآموزی و پشتکار، خیلی زود پی برد که مهارت در فروش، همچون هر مهارت دیگر، می تواند پرورش و بهبود یابد. پس از مدتی توانست حد نصاب بیشترین فروش املاک را به دست آورد که همچنان پابرجا مانده است.

همه ی بلیت های همایش های عمومی او فروش رفت و برنامه های خصوصی و اختصاصی او تحسین برانگیز بود. کتاب های تام، فروش میلیونی داشته است و صدها هزار نفر، همه روزه از برنامه های صوتی و تصویری ضبط شده ی او بهره می برند.
صفحات کتاب :
192
کنگره :
HF5438/25‏‫‭/‮ھ‬15ف4 1387
دیویی :
658/85
کتابشناسی ملی :
1191900
شابک :
978-964-412-855-4
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه فروشنده ی پیشرو