نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روابط از دست رفته

در دنیایی که تصور می شود مفهومی تحت عنوان " جامعه " پوچ و بی معنی است و هر چیزی که انسان تجربه می کند از دنیای درون او سرچشمه می گیرد، گفتن این سخن که افسردگی و اضطراب علل اجتماعی دارد فاقد معنا و مفهوم به نظر می رسد. با تمام این اوصاف حقیقت این است که تک تک ما انسانها در ساختار پیچیده ای با عنوان " جامعه " زندگی می کنیم و در چنین شرایطی گرایش به ایجاد پیوند و ارتباط هرگز از میان نمی رود و نا دیده گرفتن این میل غریزی امری نا ممکن به نظر می رسد. از این رو عاقلانه تر آن است که به جای این که افسردگی و اضطرابی را که تجربه می کنیم به اشتباه نوعی جنون یا دیوانگی و امری خجالت آور تلقی کنیم ، در عین اندوه و رنجی که می بریم، سلامت روح و روان خود را مد نظر قرار دهیم. بله! ما قطعا از تبعات اضطراب و افسردگی رنج می بریم و این امری انکار ناشدنی است، اما حقیقتی که باید به آن توجه کنیم این است که اگر چه درد و رنج را در هر لحظه از این زندگی با تمام وجود لمس می کنیم، اما این تجربه درد نه جنون است و نه زوال عقل ، بلکه برعکس، این تلنگری است از سوی عقل که به ما هشدار می دهد که مشکلی وجود دارد و به اصطلاح یک جای کار می لنگد و این عقل است که حکم می کند: باید تدبیری اندیشید و در جهت درمان درد کوشید.

 کتاب " روابط از دست رفته " نوشته " جوهن هری " با ترجمه مهدی قراچه داغی کتابی است در مورد علت های ریشه ای اضطراب و افسردگی و نیز راهکارهای ابتکاری و غیر منتظره ای که می توان برای مقابله با این دو اختلال بزرگ اجتماع نوین انسانی مورد استفاده قرار داد. در این کتاب نویسنده کوشیده تا از تجربیات شخصی خود گرفته تا مشاهدات بالینی و نتایج پژوهش های روانشناختی را برای ارائه راهکارهای عملی بر پایه اصول و مشاهدات علمی در نحوه برخورد با اضطراب و افسردگی و همچنین چاره اندیشی و درمان این دو مقوله مورد توجه و بررسی قرار دهد.

 در بخشی از این کتاب آمده است: " تمام ارزش های مادی که به ما می گویند با رسیدن به آنها به خوشبختی می رسیم، به نظر شبیه به ارزش های واقعی هستند. و با این حال آنچه را که می خواهیم به آن نمی رسیم. و درست همانطور که غذاهای نامطلوب جسم ما را مسموم می کنند، هدف های نامطلوب ذهن ما را مسموم می سازند. مادی گرایی در حکم مرغ سوخاری کنتاکی برای روح و روان است."

اثری که هم اکنون در پیش رو دارید  نسخه صوتی شده از کتاب راه گشای " روابط از دست رفته " با روایت دلنشین آقای مجتبی حیدری هنرمند با سابقه در حوزه صداست که با بیان شیوا و خوانش گرم خود مخاطب این اثر ارزنده را تا پایان و تا به دست آوردن یک نتیجه ملموس با خود همراه نگاه می دارد.




کتابشناسی ملی :
5515109
شابک :
978-964-328-901-0
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
249
کنگره :
RC۵۳۷‏‫‬‭/ھ۴ر۹ ۱۳۹۸
دیویی :
۶۱۶/۸۵۲۷

کتاب های مشابه روابط از دست رفته