امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
32,000
خرید
64,000
15%
54,400
نظر شما چیست؟

کتاب سیمرغ سی مرغ، زندگی نامه آیت الله روح الله خمینی، به نویسندگی محمد قائم خانی است که توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل، روانه بازار کتاب شده است.

 معرفی کتاب سیمرغ سی مرغ

کتاب سیمرغ سی مرغ شامل بخش های «ولادت»، «سیر وحدت»، «با کثرت»، «رهبر نهضت» و «امام امت» می باشد. این کتاب که از تولد روح‌الله خمینی در خانهٔ پدری در خمین شروع می‌شود، تا وداع مردم ایران با ایشان در بهشت زهرا در تهران ادامه یافته است.

خلاصه کتاب سیمرغ سی مرغ

زندگی نامه ها را مورخین با اسناد محکم و گاهی سست می نگارند. سستی و استحکام اسناد به خودشان مربوط است. حرف دیگر است. حرف زندگی نامه نویسی است که اصلا آیا ممکن است؟ چرا ممکن نباشد؟ حالا بیایید تا ببینیم مشکل کجاست.

گاهی هم دیگرانی که شغل های نزدیک دارند، پا در این عرصه می گذارند و طبع می آزمایند. به ویژه که هرچه پیشتر می رویم، خوانندگان بیش از پیش کتب «زندگی نامه داستانی»را پیرامون شخصیت های تاریخی می پسندند و عرصه برای داستان نویسی هم تنگ نیست. اما باز هم زندگی نامه را با همان اسناد می نویسند؛ با چاشنی فنونی که از عالم داستان بلدند. برگ برگ اسناد حاصل زحمت تاریخ نگاران، می شود خشت خشت بناییکه نویسندگان برای یک شخصیت تاریخی بر پا می کنند. هر کس با این برگه ها، هر ساختمانی که دوست دارد می سازد و به آن شخصیت، خانه ای در یکی از کارگاه های تاریخ بنا می کند.

حال چه باید کرد؟ زندگی نامه را باید کنار گذاشت؟ یا همان متن را به نامی دیگر منتشر کرد؟ 

برشی از متن کتاب

 سال 1281 شمسی است و نفس ایران برنمی آید. در اوضاع مملکت، به قول بهار، طنابی حلقه پیچ دور گردن مملکت است. یک سرش دست روس، سر دیگرش انگلیس، می کشند چه کشیدنی!رخ کبود است ایران. گاهی هم به سبب رخدادی یک سر طناب شل می شود، هنوز هوا تازه نگردیده در این تن مجروح که می دوانندش و گرده بارش می کنند تا به نفس نفس بیفتد. نه گوشت به تن مانده نه دل و دماغی در سرش. آغاز قرن که بلاد بلاد هرات و گنجه از تنش بریدند. آخرینش در همین سلطنت ناصرالدین شاه بود. در زمانه ی اوج بروبیای بریتانیا در هند، ناصر هم کم کم مستقر شد و روزگار کمی آرام گرفت. 

دانلود کتاب سیمرغ سی مرغ

دانلود کتاب سیمرغ سی مرغ در فراکتاب در دسترس شماست. با نصب نرم افزار این کتاب الکترونیک را در نرم افرم افزار فراکتاب به صورت آنلاین یا آفلاین مطالعه کنید.

همچنین در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه نسخه چاپی این کتاب فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت خریداری کنید.

دانلود کتاب سیمرغ سی مرغ

مشخصات کتاب سیمرغ سی مرغ در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: چاپ و نشر بین‌الملل
نویسنده: محمد قائم‌خانی
تعداد صفحه: 216
موضوع: زندگینامه داستانی امام خمینی(ره)
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
216
کنگره :
‫‮‭PIR۸۳۵۷
دیویی :
‏‫‬‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
7633490
شابک :
9789643048631
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه سیمرغ سی مرغ