امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
200,000
10%
ت 180,000
نظر شما چیست؟

کتاب روح الله در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط شهرستان ادب منتشر شده است. هادی حکیمیان نویسنده توانا و پرکار یزدی بعد از چند رمان نوجوان و بزرگسال به سراغ زندگی امام خمینی (ره) رفته و اثری مستند داستانی نوشته است.

معرفی کتاب روح الله

پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی آثار متعددی درباره این واقعه نوشته شده است؛ آثاری که تلاش کرده‌اند هرکدام وجهی از وجوه انقلاب مردمی ایران را به تصویر بکشند. شخصیت امام(ره) و نقش ایشان در تأثیرگذاری در میان اقشار مختلف جامعه، نقطه وحدت و ترجیع‌بند همه آثاری است که با این محتوا منتشر شده‌اند.
نویسنده کتاب «روح‌الله» با اشاره به چالش‌های پیش روی خود می‌گوید: «از همان ابتدا پذیرفته بودم که باید پاسخگوی عده‌ای از طرفداران و مخالفان باشم.»
با همه ی ای حرف و حدیث ها، تورق این کتاب کافی است تا خواننده متوجه شد نویسنده برای نوشتن این کتاب مطالعات فراوانی داشته و به منابعی زیادی رجوع کرده است. دوربین در این اثر تنها حول محور مرحوم امام (ره) نمی‌چرخد بلکه برای تصور دقیق‌تر وقایع آن سال‌ها و فهم علت کنش‌های سیاسی امام در برخی فصول از نگاه درباریان و مردم عوام روایت شده است. نویسنده در این اثر قصد نداشته تمام زندگی امام را در کتاب خود بگنجاند. بلکه به دنبال یافتن ریشه حرکت‌های سیاسی امام در سال‌های پیش از انقلاب است. هادی حکیمیان جزو نویسندگانی است که فرم و ساختار داستان را به خوبی می شناسد و در این کتاب طبق سیری مستند و جذاب به خواننده نشان می دهد آقاروح الله چگونه به امام خمینی، رهبر امت اسلام و ایران تبدیل گشت.

کتاب روح الله

خلاصه کتاب روح الله

زندگی تاریخی، سیاسی شخصیت‌های بزرگ و بویژه رهبران اثرگذار در انقلاب‌های مهم، همواره از علاقه‌مندی‌های اقشار کتاب‌خوان جامعه بوده است. سیدروح‌الله موسوی خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شخصیتی چندبُعدی است که مطالعه و شناخت ابعاد زندگی او، هم در فهم تاریخ معاصر مؤثّر است و هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای افق‌های آینده مؤثّر باشد.
روح‌الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش‌های مهمّی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کنند. منابع و مأخذ مذکور در پایان کتاب، به خوبی روشنگر دقّت نویسنده و تلاش او برای روایتی دقیق از وقایع دارد ولی این امر، منافی استفادۀ نویسنده از تکنیک‌های معمول زندگی‌نامه‌نویسی برای تبیین و جذّابیت بیشتر اثر نیست. اثر در ده فصل نوشته شده و هر فصل، راوی یکی از بخش‌های مهمّ زندگانی امام خمینی است.
در ابتدای کتاب به این موضوع اشاره شده است که «روح‌الله» داستان‌واره‌ای مستند براساس زندگی امام(ره) است تا تمامی اقشار اعم از جوان و دانشجو تا مخاطب عام و حتی زنان خانه‌دار نیز بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و مطالعه کنند. 
نویسنده در این باره می گوید: «در واقع تمام تلاشم این بود که کتاب کشش داستانی را داشته باشد، اما در عین حال نمی‌توان گفت به این اثر عنوان «رمان» اطلاق کرد؛ چون نمی‌توانستم تخیل را وارد کار کنم. این اثر براساس مستندات نوشته شده است، تلاش شده است از به کار بردن لغات و اصطلاحات سخت و دور از ذهن پرهیز شود تا مخاطبان بتوانند با این اثر ارتباط برقرار کنند.
از سوی دیگر، عمده کتاب‌هایی که درباره امام(ره) نوشته شده است، به زندگی ایشان از سال 42 به بعد می‌پردازند؛ از کتاب‌های تاریخی مدارس و دانشگاه گرفته تا حتی صدا و سیما زندگی سیاسی امام(ره) را از این تاریخ به بعد بررسی می‌کنند؛ از این منظر در بین مردم نیز جا افتاده که زندگی سیاسی امام(ره) از این تاریخ به بعد شروع می‌شود؛ این در حالی است که امام(ره) در دوره پهلوی اول، بعد از استعفای رضا شاه و اشغال ایران در دهه 20 و 30 فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زیادی داشته‌اند که به آنها پرداخته نشده است.
اتفاقات متعددی در زندگی امام(ره) از دوران نوجوانی و جوانی امام(ره) که مصادف است با دوران قاجار، پس از آن در دوران رضا شاه، روزگار ملی شدن صنعت نفت در دهه 30 و ... رخ داده که از نظر بسیاری از نویسندگان مغفول مانده است.»

برشی از متن کتاب روح الله

در دوم بهمن دوباره مهندس بازرگان با ابراهیم یزدی تماس میگیرد. ظاهراً، بختیار از این که او را خائن خوانده‌اند ناراحت است و می‌خواهد همراه برخی از وزرای کابینه‌اش به پاریس بیاید و با آیت الله خمینی دیدار کند. پاسخ آیت الله از خلال خاطرات دکتر یزدی:« من مطلب را عیناً به امام گزارش کردم ایشان گفتند که پذیرش بختیار مشروط به استعفای او خواهد بود آن هم حالا صلاح نیست بماند برای بعد.»

متن کتاب روح الله

متن کتاب روح الله

نویسنده کتاب روح الله

هادی حکیمیان متولد 1357 در استان یزد می باشد وی داستان نویسی را از سال 1379 در کلاس های آموزشی حوزه هنری استان یزد نزد آقای توکلی آغاز کرده و اکنون نیز مدرس و عضو انجمن داستان نویسان حوزه هنری استان می باشد. سبک نوشته های وی با توجه به فضای سنتی و بومی استان یزد بوده و در داستانهایش به بهترین وجه ممکن آن را به تصویر کشیده است.اولین کتاب ایشان در سال 1384 به نام گل انارها را باد می برد با حمایت حوزه هنری استان یزد به چاپ رسید.

خرید کتاب روح الله

برای خرید نسخه چاپی این کتاب می توانید به سایت یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید.

خرید کتاب روح الله

مشخصات کتاب روح الله در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهرستان ادب
نویسنده: هادی حکیمیان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 412
موضوع: مستند داستانی زندگینامه امام خمینی(ره)
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

 

صفحات کتاب :
412
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1572
دیویی :
955/0842
کتابشناسی ملی :
8868771
شابک :
9786226936927
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه روح الله