امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ل مثل لذت

ذات انسان به‌گونه‌ای آفریده‌شده است که ناخودآگاه به دنبال لذت بردن از اوقات است؛ تجربه‌ی حس پدر و مادر بودن، تجربه‌ی عشق، تلاش برای بهترین بودن در دانشگاه، محل کار و جامعه و تمامی امور مربوط به انسان، برای لذت‌جویی از زندگی است.

خوشحالی و خوشبختی در زندگی برای هرکس مفهومی دارد؛ برخی داشتن ثروت را خوشبختی می‌دانند و برخی مسافرت به کشورهای مختلف را عامل خوشحالی خود می‌دانند. بعضی‌ها لذت زندگی را در بودن کنار خانواده می‌دانند و دیگری تنهایی را راز آرامش و خوشی خود می‌داند.

لذت بردن از زندگی به طرز فکر و دیدگاه هر فردی بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان برای همه یک نسخه‌ی واحد برای خوشبختی پیچید؛ اما می‌توان با بیان برخی پیشنهادها و راهکارها کیفیت زندگی را تغییر داد و می‌توان کاری کرد که زندگی از حالت کسالت و رخوت رخت بسته و به زندگی لذت‌بخشی تبدیل شود.

در کتاب ل مثل لذت، سعی شده است لذت‌های کوچک، کم‌ هزینه و حتی رایگان که با خواندن آن‌ها ممکن است تعجب کنید نام‌برده شوند؛ (لذت‌هایی که آن‌ها را در طول روز انجام می‌دادید بدون اینکه متوجه دریافت حس خوب از آن‌ها باشید!) تا متوجه بشویم برای خوشبختی و لذت بردن از زندگی اصلاً نیاز نیست ثروت فراوان، خانه‌ای گران‌قیمت، خودروی لوکس، سفرهای خارج از کشور یا لباس‌های برند داشته باشید. در کتابچه‌ای که در اختیار شما قرارگرفته است، لذت‌های کوچک که یک خانواده‌ی ایرانی می‌تواند تجربه کند و از آن لذت ببرد را نام‌برده و قرار است معنای لذت زندگی کردن را در یک جمله متوجه بشوید و آن زندگی کردن در زمان حال است، بدون توجه به گذشته‌ی تلخ و حس پشیمانی و بدون توجه به آینده و ترس و دلهره از آن.

همان‌طور که می‌دانید انسان‌ها از طریق حواس پنج‌گانه طعم خوش زندگی را می‌چشند، ما هم تصمیم گرفتیم لذت‌های زندگی را که از طریق این حواس به دست می‌آیند را تقسیم‌بندی کنیم تا متوجه شوید از هر حواسی که خداوند بلندمرتبه در اختیار شما قرار داده می‌توان لذت را کسب کرده و حال خود را خوب کرد تا بدین طریق به بزرگی خالق خود پی برده و از لطف و رحمت پروردگار شکرگزاری کرده و قدردان این بدن سالم از او باشید.

صفحات کتاب :
86
کنگره :
BF۵۱۵‬‬
دیویی :
۱۵۲/۴۲‬‬
کتابشناسی ملی :
9111968
شابک :
9786223103230
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه ل مثل لذت