کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان

با تاکید بر تاب آوری و سازگاری اجتماعی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش‌ آموزان

در ﻧﻮﺟﻮاﻧﯽ، ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی زﯾﺴﺘﯽ، ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، رواﻧﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺎ ﺟﻬﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ دﺳﺘﺨﻮش ﺗﻐﯿﯿﺮ و ﺗﺤﻮل ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ و در اﯾﻦ راﺳﺘﺎ ﺑﻌﻀﯽ از ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن، ﺗﺤﺖ  ﻓﺸﺎرﻫﺎی ﻏﯿﺮﻣﻌﻤﻮل در ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﺎ اﯾﻦ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﻬﻨﺠﺎر ﺷﮑﺴﺖ میﺧﻮرﻧﺪ. ﯾﮑﯽ از ﻋﻮاﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ اﺳﺘﺮس و درﻧﺘﯿﺠﻪ ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﺎ ﺗﻨﯿﺪﮔﯽ ﻣﯽﺷﻮد، ﺷﺎدی و ﺷﺎدﻣﺎﻧﯽ اﺳﺖ. ﻫﯿﺠﺎنﻫﺎی ﻣﺜﺒﺖ از ﺟﻤﻠﻪ ﺷﺎدﮐﺎﻣﯽ، ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺴﺘﺮش ﺷﯿﻮهﻫﺎی ﻋﺎدی و ﻣﻌﻤﻮل ﺗﻔﮑﺮ، آﻓﺮﯾﻨﻨﺪﮔﯽ، ﮐﻨﺠﮑﺎوی و ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﻮﺟﻮان ﺑﺎ دﯾﮕﺮان ﻣﯽﺷﻮد. 

کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش‌آموزان از عواملی سخن می‌گوید که بر ایجاد این هیجانات مثبت در دانش‌آموزان نوجوان نقش چشمگیری دارد.

گزیده کتاب عوامل موثر بر شادکامی دانش‌ آموزان

شادکامی در مدارس

اﻫﻤﯿﺖ و ﻧﻘﺶ آﻣﻮزش وﭘﺮورش در ﺑﻬﺴﺎزی و ﺗﻮﺳﻌﻪی زﻧﺪﮔﯽ ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﻮﺟﺐ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ و اوﻟﯿﺎی داﻧﺶآﻣﻮزان اﻧﺘﻈﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺪرﺳﻪ ﻣﺤﯿﻄﯽ رﺷﺪ دﻫﻨﺪه، ﭘﻮﯾﺎ و زﻣﯿﻨﻪﺳﺎز ﭘﺮورش اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎی ﺑﺎﻟﻘﻮه‌ی ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮑﻰ از اﻫﺪاف ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮاﻫﻢ ﮐﺮدن ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺴﺎﻋﺪ ﺑﺮای ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﻰ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎﯾﻰ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪه‌ی آن در ﻣﺪرﺳﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮی ﻣﯽﺷﻮد. ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺣﻀﻮر ﻧﺴﻞﻫﺎی آﯾﻨﺪه، ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺳﺎﻟﻢ و ﭘﻮﯾﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮑﯽ از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻬﻢ ﮐﻪ اﻣﺮوزه درﺑﺎره‌ی آن ﺑﺤﺚﻫﺎی ﺑﺴﯿﺎری ﺷﺪه اﺳﺖ ﻣﻮﺿﻮع ﺷﺎدابﺳﺎزی ﻣﺪارس اﺳﺖ. ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ﻧﻘﺶ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻤﯽ در ﺷﺎدی، ﻧﺸﺎط و ارﺗﻘﺎی آن در دوران ﮐﻮدﮐﯽ و ﺑﺎﻻﺗﺮ از آن اﯾﻔﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮد ﺷﺨﺼﯿﺖ و ﻧﮕﺮش داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﯽﺷﻮد.

شابک :
9786225875777
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
88
کنگره :
BF575
دیویی :
152/42
کتابشناسی ملی :
9177179

کتاب های مشابه عوامل موثر بر شادکامی دانش آموزان