امتیاز
5 / 0.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 56,000
نظر شما چیست؟

مجموعه ۱۴ جلدی من اهل بیت را دوست دارم، نوشته ی حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری می‌باشد. ویراستاری این مجموعه را افسانه گرمارودی بر عهده داشته و توسط نشر جمال به چاپ و نشر رسیده است.طرح این اثر حاصل مطالعات قرآنی نویسنده وگشت و گذار او در آثار مذهبی دیگر ادیان است.

معرفی مجموعه ۱۴ جلدی من اهل بیت را دوست دارم

مجموعه ی چهارده جلدی من اهل بیت (ع) را دوست دارم بر اساس یکی از بهترین روش ها برای معرّفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه های تاریخی زندگی این شخصیت ها بسنده نمی شود؛بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توّجه قرار می گیرد. قرآن کریم نیز همین روش را برای معرّفی انبیا و اولیا به کار می برد.

خلاصه مجموعه ۱۴ جلدی من اهل بیت را دوست دارم

این مجموعه ۱۴ جلدی، اهل بیت (ع) را به کودکان معرفی می‌کند؛ محبت پیامبر و خاندانش را در جان آنان شکوفا می سازد.

این مجموعه شامل است از:-داستان هایی از زندگانی اهل بیت (ع)-آشنایی با برخی از سخنان آنان-برگرفته از کتاب های معتبر دینیاز این مجموعه به عنوان کتاب داستان هایی از چهارده معصوم، می توان نام برد و در دسته ی کتاب داستان مذهبی مناسب معرفی اهل بیت برای کودکان قرار می گیرد.

عناوین دیگری که برای این مجموعه در محاورات عامیانه به کار می رود، می‌شود به عناوین زیر اشاره کرد:

کتاب قصه امام ها

کتاب داستان امامی برای کودکان

کتاب داستان مذهبی برای نوجوانان

البته گزینه آخر کمی از حوزه کودک گسترده تر و وسیع تر است، ولی این مجموعه تا حدودی پاسخگوی گروه سنی نوجوان نیز می باشد.

متن کتاب من اهل بیت را دوست دارممتن من اهل بیت را دوست دارم

متن مجموعه ۱۴ جلدی من اهل بیت را دوست دارم

کتاب من اهل بیت را دوست دارم

جلد اول: من حضرت محمد (ص) را دوست دارم

«پیش از اسلام، مردم سرزمین مکّه، انسان هایی گمراه بودند؛ یعنی به جای خدا، بت های سنگی و چوبی را می پرستیدند. آن ها دوست نداشتند فرزندشان دختر باشد. به همین خاطر اگر خدا به آن ها دختر می داد، او را زنده به گور می کردند؛ یعنی او را زنده در خاک دفن می کردند. مردم مکّه همیشه در حال جنگ و خونریزی بودند و عاقه ای به یادگیری علم و دانش نداشتند؛ مثلاً در قبیله ی بزرگ قریش، فقط هفده نفر می توانستند بخوانند و بنویسند.

جلد دوم: من حضرت علی (ع) را دوست دارم

«حضرت علی (ع)، در خانه ی کعبه به دنیا آمد. او تنها کسی است که در کعبه متولّد شده است. هنگام تولّدِ علی، مادرش کنار کعبه رفت و از خدا کمک خواست. ناگهان دیوار کعبه از هم شکافت و «فاطمه ی بنت اسد» داخل کعبه رفت.»

جلد سوم: من حضرت زهرا (س) را دوست دارم

«حضرت محمّد (ص)، علاقه ی زیادی به دخترش فاطمه (علیها سلام) داشت. وقتی فاطمه (علیها سلام) را می دید، به احترام او از جا بلند می شد و او را می بوسید. پیامبر می فرمود: «فاطمه، پاره ی تن من است. هرکس او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است و هر کس او را ناراحت کند، مرا ناراحت کرده است.» پیامبر (ص) هنگام مسافرت رفتن، آخر از همه با فاطمه (علیها سلام) خداحافظی می کرد و هنگام بازگشت، اوّل به دیدار فاطمه (علیها سلام) می رفت.»

جلد چهارم: من امام حسن (ع) را دوست دارم

«پیامبر حسن (ع) را خیلی دوست داشت. گاهی او را روی شانه اش می گذاشت و با او بازی می کرد. پیامبر درباره ی حسن فرمود: «خدایا! من حسن را دوست دارم پس تو نیز او را دوست بدار.»

جلد پنجم: من امام حسین (ع) را دوست دارم«پیامبر (ص) می دانست حسینِ عزیزش را شهید خواهند کرد. او حتّی از محلّ دقیق شهادت حسین باخبر بود. برای همین رسول خدا گاهی می نشست و برای حسین (ع) و رنج های آینده ی او گریه می کرد. یک بار که علی (ع) گریه ی پیامبر (ص) را دید، از آن حضرت پرسید: «پدر و مادرم فدای شما، ای رسول خدا! چرا گریه می کنی؟ آیا کسی شما را ناراحت کرده است؟» پیامبر (ص) فرمود: «جبرئیل پیش من بود و گفت که حسین را در کنار رود فرات، با لب تشنه شهید می کنند.»

خرید کتاب من اهل بیت را دوست دارم

نسخه چاپی مجموعه ۱۴ جلدی من اهل بیت را دوست را می توانید هم به صورت مجموعه و هم به صورت کتاب تک، از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید.

داستان زندگی پیامبران از کتاب داستان راستان

کتاب داستان و راستان را می توان یکی از منابع معتبر داستان های دینی دانست.

کتاب داستان پیامبران اولوالعزم برای کودکان

حضرت محمد (ص) یکی از پیامبران اولوالعزم می باشد و جلد اول مجموعه من اهل بیت را دوست دارم، داستان هایی از زندگی ایشان می باشد.

کتاب من اهل بیت را دوست دارم pdf

امکان دانلود پی دی اف تک تک کتاب های من اهل بیت را دوست دارم و همچنین کتاب دیجیتال مجموعه ۱۴ جلدی با هم در نرم‌افزار فراکتاب فراهم است. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

کتاب من اهل بیت را دوست دارم pdf

مشخصات مجموعه کتاب من اهل بیت را دوست دارم 14 جلدی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جمال
نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری
تعداد صفحه: 336
موضوع: داستان های کوتاه از چهارده معصوم علیهم السلام
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
336
کنگره :
۲۹۷/۹۵۶‏‫‬‭ح۹۵۱م
دیویی :
297/973‬
شابک :
978-964-202-255-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه من اهل بیت را دوست دارم-مجموعه 14 جلدی