کتاب تبیین با تبیان (چاپی و pdf)

سی آیه تبیینی از قرآن کریم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 75,000
خرید چاپی
225,000
10%
ت 202,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تبیین با تبیان

کتاب تبیین با تبیان نوشتۀ سیدمحمدحسین راجی است که توسط انتشارات سعدا منتشر شده است. جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر است. ایشان از نیروهای انقلابی و وفادار به آرمان‌های این نظام درخواست داشتند نسبت به زمانه و مسائل روز آگاهی پیدا کنند و این آگاهی را در جامعه نشر دهند. هجمۀ همه جانبۀ دشمن به ارزش‌ها و باورهای مردم این سرزمین باعث شده تا مبارزه با بلندگوی قوی رسانه‌ای یک جهاد همگانی و خستگی‌ناپذیر را طلب کند. در مقابل دروغ‌ها و تهمت‌هایی که جبهۀ کفر به این نظام مقدس می‌زند، لازم است که تمام حق‌جویان به پاسخ شبهات و ادله‌ای محکم برای دفاع از موازین خود مجهز شوند.

استاد سیدمحمدحسین راجی از جمله پرچمداران حرکت تبیینی در این سال‌ها بوده‌اند. ایشان در کتاب «تبیین با تبیان» با رویکردی جدید به فریضۀ جهاد تبیین پرداخته‌اند. در این کتاب با محور قرار دادن آیات قرآن کریم تلاش شده به برخی سؤالات و شبهاتی که در فضای روز جامعه مطرح است، پاسخ داده شود. اثر حاضر مشتمل بر سی فصل است و هر فصل یک آیه از یک جزء قرآن را محور قرار داده است و استاد پس از توضیح مختصری در مورد مفهوم و مقصود آیه و شرح حوادث تاریخی مرتبط با آن، تلاش کرده‌اند با بیانی روان مسئله‌ای از مسائل روز را که مرتبط با موضوع آیه نیز هست، پاسخ گویند. در ضمن بسیاری از شرح آیات و رفع شبهات، خاطرات مستند و هم‌چنین آمارهای جهانی ارائه می‌شود تا مخاطب به سخن گوینده اعتماد کامل پیدا کند و همچنین ادعای نویسنده را همراه با دلایلی عقلانی بپذیرد. مطالعۀ این کتاب هم به دانش قرآنی خوانندگان می‌افزاید و هم سبب می‌شود ایشان بتوانند ارتباط میان آیات قرآن و اتفاقات روز را به خوبی درک کنند و راهنمایی قرآن در مسیر زندگی را به شیوه‌‌ای جدید بیاموزند.

 

برشی از کتاب تبیین با تبیان

به طور طبیعی چون انسان‌ها نیازمند هستند همیشه نیمه خالی لیوانِ زندگی خود را می‌بینند و هر نیازی که برطرف می‌شود انگار در ذهن انسان دفن می‌شود و نمی‌خواهد نیمۀ پُر لیوان را ببیند یعنی فراموش می‌کند این وضع طبیعی ماست. اما در کنار این طبیعت، انسان‌ها در روح و روان خود طبیعت شکرگزاری هم دارند. دوست دارند از دارایی‌ایی که به او رسیده، تشکر و قدردانی کنند.

شابک :
978-622-93500-0-3
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
408
کنگره :
۴/BP65
دیویی :
297/15
کتابشناسی ملی :
9190683

کتاب های مشابه تبیین با تبیان