امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهارت های سخنرانی

کتاب مهارت های سخنرانی: سخن بگویید تا برنده شوید نوشته ی برایان تریسی، تکنیک های کاربردی برای سخنرانی و فن بیان را به صورت کامل و جامع معرفی می کند.

توانایی شما در سخن گفتن در جمع، یکی از ضروریات موفقیت شماست. خوب سخن گفتن می تواند باعث شود دیگران به شما عزت و احترام بگذارند، شما را برای هم نشینان تان ارزشمندتر می کند و توجه کسانی را که می توانند به شما کمک کنند، جلب می کند و درها را به روی شما می گشاید. همچنین توانایی خوب صحبت کردن مردم را متقاعد می کند که شما نسبت به کسانی که خوب حرف نمی زنند، استعداد و هوش بیشتری دارید.

ارزشمندترین دارایی شما چیست؟ ذهن شما. یکی از ارزشمندترین مهارت هایی که دارید، توانایی خوب فکر کردن و ابراز وجود بلامانع است. این مهارت می تواند به شما کمک کند درآمد بیشتری داشته باشید و تا جایی که می توانید، سریع تر رشد کنید. با این تفاسیر، تنها روش برای نشان دادن تسلط تان بر یک موضوع این است که افکار و نظریات خود را به روشنی و با صدای بلند بیان کنید و آن ها را به روی کاغذ بیاورید. وقتی خوب صحبت می کنید، مردم می گویند: «به راستی می داند در مورد چه سخن می گوید.»

برایان تریسی (Brian Tracy) که از نویسندگان کتاب های خودیاری است در کتاب مهارت های سخنرانی بیان می کند که ذهن شما مثل عضله است. هر چه بیشتر کار کند، قوی تر و تواناتر می شود. اگر افکار و سخنان خود را از قبل مرتب و منظم کنید، هشیاری و آگاهی تان در مورد این که چه می گویید و چگونه می گویید، بیشتر خواهد شد. برنامه ریزی، آماده سازی و سخنرانی و ارائه ی مطلب، شما را وادار می کند که ذهن تان را به کار بگیرید و به واقع باهوش تر و زرنگ تر شوید.

جملات برگزیده کتاب مهارت های سخنرانی

 سخن بگویید تا برنده شوید (Speak to win: how to present with power in any situation):

- ارزش واقعی هر انسان با اهدافی که دارد سنجیده می شود.

- اگر با تمام وجود کار کنید، موفق می شوید، رقابتی در کار نیست!

- نمی توانیم کاری کنیم که باران بیاید، ولی می توانیم کاری کنیم که باران بر روی خاک آماده ببارد.

- بهترین سخنران کسی است که… به شنونده چیزی بیاموزد، او را شاد کند و ذهن او را به تحرک در آورد.

- یکی از بزرگ ترین چیزهایی که فرد را راضی می کند، این است که بداند می تواند کاری را فوق العاده عالی انجام دهد.

- رویاهای بزرگ در سر داشته باشید. آن ها به واقعیت خواهند پیوست. شما همان می شوید که می پندارید. بینش و قدرت دید شما نوید بخش آن چیزی است که روزی خواهید شد.

گزیده کتاب مهارت های سخنرانی 

سخنرانان حرفه ای اندکی بلند صحبت می کنند. این نشان دهنده ی اعتماد به نفس آن ها به سخنان شان است. آن ها در مقایسه با دیگران، بیشتر از بدن شان استفاده می کنند، بازوهایشان را بیشتر حرکت می دهند، سرشان را بیشتر تکان می دهند، بیشتر لبخند می زنند و بیشتر تحرک دارند. به عنوان مثال، وقتی می خواهید نکته ی مهمی را بیان کنید، دستان خود را به طور کامل باز کنید یا صدای تان را بالا ببرید. وقتی می خواهید صمیمیت خود را نشان دهید، انگشتان و دستان خود را به آرامی جمع کنید و به سمت حضار متمایل شوید.

دستان تان را پایین بیندازید. وقتی صحبت می کنید، دستان شما باید به طور طبیعی در پهلوی تان باشد، نه به صورت افراشته و دایناسوری. می توانید نوک انگشتان را به آرامی لمس کنید تا بر روی نکات کلیدی تاکید کنید. سر و چانه ی خود را بالا نگه دارید و اعتماد به نفس را در کلام خود نشان دهید. به ویژه، صمیمانه به حضار لبخند بزنید. مثل بابانوئل چشمک بزنید. شاد باشید. تفریح کنید. لذت ببرید. طوری صحبت کنید که گویی این تجربه ای عالی برای شما است و از تک تک دقایق آن لذت می برید.

کنگره :
PN4129/15‏‫‭/ت4م9 1387
دیویی :
808/51
کتابشناسی ملی :
1326217
شابک :
978-964-412-914-8
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
247

کتاب های مشابه مهارت های سخنرانی