امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 65,000
خرید چاپی
160,000
10%
ت 144,000
نظر شما چیست؟

کتاب زلال، به قلم لیلا محمدی، زندگی خالصانه و عارفانه شهید سیدرضا پورموسوی را روایت می کند. این کتاب توسط انتشارات کتابستان چاپ و منتشر شده است.

معرفی کتاب زلال

زلال روایتی است مستند، از مجاهدت های درونی و بیرونی یک رزمنده برای رسیدن به محبوب بر اساس دست نوشته های خودش.
بخشی از دست خط سید رضا پورموسوی: 
در خاتمه آن چه لازم می آید که تذکر دهم این است که اموری را که بر این بنده مسکین و نیازمند آن درگاه غنی و حمید متعال واقع گردید، قسمتی از جریاناتی می باشد که به زبان قلم بر کاغذ نگارین گردیده است و فقط جهت این بوده تا انشاالله باشد که توفیق ایزد حق قلوب راهیان اخلاص از ثبات و هدایت بیشتر برخوردار گردد و امید و روشنی دلی باشد برای سالکان عبودیت و صداقت سبیل حبیب و هرگونه شک و تردید و احساس زیان خسران از آن زدوده گردد.

خلاصه کتاب زلال

از درد بی حساب فقط داد میزنم
آیا نمیرسند به تو این هوارها
ما را به جبر هم که شده سر به زیر کن
خیری ندیده ایم از این اختیارها
باید برای دیدن تو "مهزیار" شد
یعنی گذشتن از همگان "محض یار" ها
خوش به حال همه آن هایی که تشنه دیدن و زیارت امام زمان شان بودند و هستند که گفته اند: اگر مشتاق دیدن امام زمان هستید راهی جبهه ها شوید. سیدرضا نیز در همین جبهه ها نائل به دیدن صاحب عصر شد و شاید ۵ سال بعد به درجه رفیع شهادت رسید. زلال روایت و حکایت یک ملاقات آسمانی است، ملاقات شهید سیدرضا پورموسوی با امام زمان (عج).
پشت جلد کتاب زلال اینگونه نوشته شده است:
سید رضا آنقدر معمولی بود که می‌شد حتی ندیدش! ظاهری معمولی، خانواده ای معمولی، شهری معمولی و حتی درس خواندنی معمولی! اما سیدرضا در ۱۷ سالگی متفاوت ترین اتفاق زندگی اش را به چشم می بیند، دیدار با امام زمان (عج) آن هم در میان خاکریزهای جنگ ایران و عراق! اما این آخر ماجرا نیست، ابتدای اتفاقاتی است که زندگی اش را زیر و رو می کند. قرار است بیشتر از این ها آزمایش شود. او که تصور می کند، این دیدار به هدف خود رسیده است، متوجه می شود؛ مراتبی بیشتر از این در پیش دارد. 
زلال روایتش را از کودکی شهید پورموسوی آغاز کرده و به شهادت او پایان می دهد.

برشی از متن کتاب زلال

نصف شب از شدت گرما از خواب پرید. پتو را از رویش کنار زد و بلند شد. بهمن ماه سال ۱۳۴۵ سید فاطمه باردار و پا به ماه بود.
زمستان سرد و استخوان سوز دزفول، گرما زده شده بود. دست روی دلش گذاشت، جنین تکان نمی خورد. نگرانی بر جانش نشست، نکنه بچه طوری شده؟
بلند شد، سراغ چراغ نفتی والور رفت. شعله اش را پایین تر کشید اما هنوز همچنان گرمش بود. از کنار چراغ بلند شد و سر کمد لباس در گوشه اتاق رفت. شعله های چراغ والور روشنایی کمی به اتاق داده بود. با همان نور کم لای بقچه های لباس های کمد دنبال پیراهن نازک تری گشت، پیراهنی بهاری بیرون آورد. لباس زمستانی اش را با آن عوض کرد، سر جایش برگشت. همسرش سید مهدی پتو را رویش کشیده، صدای نفس های سنگینش بلند بود.

پویش کتابخوانی زلال

مسابقه کتابخوانی زلال انتشارات کتابستان به همراه با 200 میلیون ریال جایزه نقدی برگزار می شود. در برنامه سمت خدا نیز نیز این پویش به علاقه مندان معرفی شده است.
کتاب خوب را خوب بخوانید

خرید کتاب زلال

نسخه چاپی کتاب زلال را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کرده و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب زلال

مشخصات کتاب زلال در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان
نویسنده: لیلا محمدی
تعداد صفحه: 584
موضوع: خاطرات و زندگی نامه، شهدا، دفاع مقدس
قالب: چاپی با تخفیف 
شابک :
9786227808810

کتاب های مشابه زلال