کتاب راهبردهای اثربخش آموزش زبان انگلیسی به نوآموزان pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهبردهای اثربخش آموزش زبان انگلیسی به نوآموزان

کتاب راهبردهای اثربخش آموزش زبان انگلیسی به نوآموزان نوشته سرکار خانم فاطمه طاهریان می‌باشد که توسط نشر متخصصان منتشر شده است.

بخشی از متن کتاب راهبردهای اثربخش آموزش زبان انگلیسی به نوآموزان

تحقیقات صورت گرفته حاکی از این موضوع است که کودکان دو زبانه از هوش بالاتری برخوردار بوده و سطح مطلوب‌تری از خلاقیت و ایده پردازی را نسبت به دیگر کودکان از خود نشان می‌دهند. کودکان دو زبانه در حل مسئله موفق‌تر عمل کرده و نگرش متفاوتی نسبت به زندگی پیدا می‌کنند؛ از این رو بسیاری از والدین به دنبال مدرسی هستند که زبان را به‌شیوه‌ای اثربخش و هدفمند به کودکان‌شان آموزش دهد. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و روحیات حساس کودکان، آموزش زبان انگلیسی به این قشر می‌تواند گاهاً زمان‌بر، سخت و چالش‌برانگیز یا حتی نگران کننده باشد. درست است که کودکان بهتر و سریع‌تر از بزرگسالان زبان جدید را یاد می‌گیرند؛ اما برای تدریس به کودکان باید وارد دنیای آن‌ها شده و با روش‌های متناسب سن خودشان به آن‌ها زبان انگلیسی را تدریس نمود.

ساختار یک تدریس حرفه ای

یک تدریس حرفه‌ای و اثربخش باید از 5 بخش مجزا تشکیل شده باشد:

هسته

تدریس باید یک هسته‌ی اصلی داشته باشد؛ بدین صورت که هر مطلبی که تدریس می‌کنیم، حول محور آن هسته‌ی اصلی باشد. در انتها نیز زبان‌آموز باید بتواند محتوای مطالب تدریس شده در کلاس درس را در قالب یک جمله و به‌طور خلاصه بیان کند؛ برای مثال بگوید امروز فلان چیز را یاد گرفتم.

شروع

اگر فرآیند تدریس شروع جذاب و هیجان‌انگیزی داشته باشد، زبان‌آموز با توجه کامل به ادامه‌ی صحبت‌های شما گوش فرا خواهد داد. این شروع می‌تواند در قالب یک Hello Song باشد که دارای act است و شما پانتومیم آن را انجام می‌دهید.

تدریس

تمام تلاش ما برای داشتن شروع جذاب به‌خاطر تدریس مطلب اصلی است؛ بنابراین باید پیش از شروع کلاس درس آمادگی‌های لازم را کسب کنید و فعالیت‌های مرتبط و کافی برای هر بخش از تدریس در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

به‌عنوان جمع‌بندی، درس را مرور کنید تا زبان‌آموز به‌طور واضح بداند که در این جلسه چه چیزهایی یاد گرفته است. این مرور می‌تواند در قالب یک بازی انجام شود تا حس خوب ناشی از آن، تا دقایقی پس از اتمام کلاس نیز در وجود زبان‌آموزان جریان داشته باشد. به این بخش زمان کافی اختصاص دهید و مطالب را به علت عدم مدیریت زمان صحیح حذف نکنید یا این‌که به‌سرعت بگویید و رد شوید. به یاد داشته باشید که بازه‌ای را به جمع کردن وسایل اختصاص دهید.

دعوت به انجام اقدامی واضح

شما به‌عنوان مدرس باید تکالیف دقیق و معنادار برای هر جلسه‌ی آموزشی خود طراحی کنید. لازم است که به‌طور مشخص اعلام کنید که زبان‌آموزان چه فعالیت‌هایی باید انجام دهند. نحوه‌ی انجام تکالیف را برای آن‌ها شرح دهید. همچنین شیوه‌ی تمرین و مرور کردن را به زبان‌آموزان و والدین آموزش دهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که تکالیفی که برعهده‌ی زبان‌آموزان می‌گذارید نباید بیش از اندازه زیاد یا خیلی کم، خیلی آسان یا خیلی سخت باشند. تکالیف را مناسب‌سازی کرده و متناسب با سن و سطح دانش زبان‌آموزان طراحی کنید برای کودکان می‌توانید از کاربرگ‌های آماده، نقاشی و رنگ‌آمیزی، کاردستی، ارسال فایل صوتی، حل پازل مطرح کردن معما و... بهره ببرید.

اگر بستری برای تجربه‌ی فعالیت‌های روزمره‌ی زبان‌آموزان در کلاس درس شما به زبان انگلیسی نیز فراهم باشد، کلاس شما برای آن‌ها بسیار جذاب و فراموش نشدنی خواهد شد. در این راستا می‌توان تکالیف مختلف و فعالیت‌های مازاد همسو با ویژگی‌های شخصیتی و سبک یادگیری هر زبان‌آموز به آن‌ها محول کرد. (این فعالیت‌ها می‌توانند در قالب‌های متنوع شنیداری، دیداری، جنبشی و تجربی باشند.)

صفحات کتاب :
64
کنگره :
‫‭PE1130
دیویی :
‫‭428/24‮فا
کتابشناسی ملی :
9234900
شابک :
978-622-292-717-2
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه راهبردهای اثربخش آموزش زبان انگلیسی به نوآموزان