کتاب منم یه مادرم

روایت هایی از سبک تربیتی والدین شهدا

امتیاز
5 / 4.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
95,000
10%
ت 85,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب منم یه مادرم، نوشته ی جمعی از نویسندگان به دبیری مریم حلاج می باشد و توسط انتشارات راه یار منتشر شده‌ است. این کتاب روایت رشد شهید از زبان نزدیک‌ترین و همراه‌ترین مربیان شهدا یعنی والدینشان است.

مسابقه کتاب منم یه مادرم

مسابقه ملی کتابخوانی منم یه مادرم همراه با جوایز معنوی و نقدی فراوان تا 6 دیماه 1402 (مصادف با روز تکریم مادران و همسران شهدا) در حال برگزاری است. برای شرکت در مسابقه پس از خرید نسخه الکترونیکی کتاب منم یه مادرم؛ کد اختصاصی شرکت در مسابقه و نحوه پاسخگویی به سوالات برای شما ارسال می‌شود که با آن می‌توانید در مسابقه کتابخوانی منم یه مادرم شرکت کنید.

برای خریداران کتاب منم یک مادرم چاپی؛ کد اختصاصی و راهنمای شرکت در مسابقه همراه کتاب ارسال خواهد شد.

جوایز مسابقه کتابخوانی منم یه مادرم

سه کمک هزینه سفر به کربلای معلی، هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 72 جایزه نقدی و غیر نقدی دیگر مانند پلاک طلا، کارت هدیه، بن خرید کتاب برای مسابقه ملی کتابخوانی «منم یه مادرم» تدارک دیده شده است.

معرفی کتاب منم یه مادرم

در میان آثاری که برای شهدا نوشته شده است، جای خالی روایت رشد شهید از زبان نزدیک‌ترین و همراه‌ترین مربیان شهدا یعنی والدینشان احساس می‌شود.  تجربیات شیوه تربیت پدر و مادری که نه فقط لحظه ی شهادت، بلکه لحظه لحظه‌های «شدن» شهید را ساخته یا نظاره کرده‌اند، بسیار مغتنم است. کتاب منم یک مادرم، می‌ تواند واسطه ی خوبی برای انتقال این تجربیات باشد.
مطالعه این کتاب به افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند رشد همزمان یک مادر و فرزند را ببینند و از الگوهای کاربردی تربیتی بهره‌مند بشوند.

خلاصه کتاب منم یه مادرم

با ورود به وادی تربیت دغدغه انجام‌دادن بهترین کار متناسب با وضعیت موجود غبطه‌خوردن به مربیان موفق و الگوگرفتن از آنها از دل‌مشغولی‌های مدام ولی رشددهنده در زندگی مربی محسوب می‌شود. در این مسیر سهل و ممتنع که هر نشانه‌ای راهی می‌گشاید چه چیزی بهتر از آشنایی با نمونه‌های موفقی که تلاششان به بار نشسته است.
«شهید» نمونه موفق تربیت به ثمر نشسته به مدد الهی است و مادر شهید یکی از مربیان موفق در این عرصه است؛ تا جایی که امام خمینی گفته‌اند: دامن مادرها دامنی است که «انسان» از آن باید درست بشود؛ یعنی اول مرتبه، تربیت، تربیت بچه است در دامن مادر؛ برای اینکه علاقه بچه به مادر بیشتر از همه علایق هست و هیچ علاقه‌ای بالاتر از علاقه مادری و فرزندی نیست.
بچه‌ها از مادر بهتر مسائل را اخذ می‌کنند. آن قدری که تحت‌تأثیر مادر هستند، تحت‌تأثیر پدر و معلم و استاد نیستند ازاین‌جهت بچه‌هایتان را در دامنتان تربیت اسلامی تربیت انسانی بکنید تا وقتی تحویل می‌دهید شما این بچه را ... یک بچه باتربیت صحیح، اخلاق خوب آداب، خوب، آن‌طور تحویل بدهید.
مجموعه کتاب‌های سبک تربیتی والدین شهدا با بررسی بینش‌ها و روش‌های تربیتی مادران و پدران شهدا به دنبال ایجاد یک رویکرد جدید در این عرصه است. 
جلد اول این مجموعه با عنوان «منم یه مادرم» به دنبال روایت‌هایی از عمل تربیتی موثر مادران در شکل‌گیری شخصیت شهید است.
این کتاب از بخش های زیر تشکیل شده است:
مقدمه 
بخش بعدی با عنوان «بعد از مصطفی» به روایت صدیقه سالاریان و قلم لطیفه نجاتی می باشد.
بخش «شهود عشق» به روایت زرافشان مولودیان و قلم فاطمه دانشور جلیلی 
و در نهایت بخش «مشمول جان» به روایت فاطمه تاجیک و قلم مهری غلامپور روایتگر این تجربیات می باشد.

کتاب منم یه مادرم pdf

در نسخه الکترونیک این کتاب فایل pdf در اختیار شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار دانلود و مطالعه کنید.

برشی از متن کتاب منم یه مادرم

مدرسه من رو دعوت کردن برای همکاری و وقتی دختر خانوم می‌فهمه که من خواهر شهید مسرورم! خیلی خوشحال می‌شه. می‌گفت: «حس می‌کردم شهید مسرور به من توجه کرده! چون همه این چیزها نمی‌تونسته اتفاقی باشه.» 
 با شوق به حرف‌های فاطمه گوش می‌دادم. گفتم: «معلومه که هیچ چیز اتفاقی نیست.» پس همین باعث شد که دیگه حجابش رو رعایت کنه؟»
- نه یک اتفاق خیلی باورنکردنی براش می‌افته. اسمش در میاد برای کاروان راهیان نور. موقع برگشت معلمشون توی اتوبوس عکس شهدا رو بینشون تقسیم می‌کنه و می‌گه هر کسی مناطق جنگی رو نمی‌تونه زیارت کنه. حتماً از طرف یک شهید دعوت شدین. فکر می‌کنی عکس کی به این دختر میفته؟
 گفتم: «عکس داداشت!؟» فاطمه با سر علامت مثبت داد و بغضش ترکید. گفت: «وقتی دختر برمی‌گرده کازرون، با خواهر و مادرش شبونه میرن سر خاک محمد و همون جا دو تا خواهر به محمد قول میدن که حجابشون رو رعایت کنند و نمازهاشون رو اول وقت بخونن.»
گفتم: «محمد واقعاً به حجاب اهمیت می‌داد، حتی به من که سن و سالی ازم گذشته، غیرت داشت، چه برسه به جوان‌ها. خوش به سعادتش که جوون‌ها رو هم می‌تونه هدایت کنه. چه خونه پربرکتی داره محمد!»
 مدتی از شهادت محمد می‌گذشت که فاطمه بهم گفت: «مامان یادته داداش محمد بهم می‌گفت که عکس شهدا رو بهش بدم تا نمایشگاه برگزار کنه؟»
- آره یادمه!
 فاطمه لبخند زد و گفت: «تابلوهام تموم شد. می‌خوام نمایشگاه بزنم.» بعد آه بلندی کشید و گفت: «کاش محمد هم بود!» خندیدم و گفتم: «تو ۱ درصد فکر کن که نمایشگاه بزنی برای شهدا! اون وقت 
 محمد هم نباشه! مگه میشه؟» فاطمه هم خندید و گفت: «راست میگی! مامان هر وقت دارم عکس شهیدی رو نقاشی می‌کنم، حس می‌کنم محمد کنارمه و داره نگاهم می‌کنه.»

کتاب منم یه مادرم انتشارات راه یار

انتشارات راه یار، ناشر آثار دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می‌باشد و کتاب منم یه مادرم یکی از آثار منتشره از این انتشارات می باشد.

خرید کتاب منم یه مادرم

دانلود کتاب منم یه مادرم نسخه الکترونیک در فراکتاب در دسترس شماست و خرید نسخه چاپی نیز با تخفیف فراهم شده است.

خرید کتاب منم یه مادرم

مشخصات کتاب منم یه مادرم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: راه یار
نویسنده: جمعی از نویسندگان به دبیری مریم حلاج
تعداد صفحه: 263
موضوع: روایت هایی از سبک تربیتی والدین شهدا
قالب: چاپی و الکترونیک با تخفیف ویژه
دیویی :
‭955/08430922
کتابشناسی ملی :
8923741
شابک :
9786227629620
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
263
کنگره :
‭DSR1628‬

کتاب های مشابه منم یه مادرم