کتاب سفیر ما در بهشت

روایتی مستند از زندگی شهید منا محمدرحیم آقایی پور

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
43,200
40%
ت 25,920
خرید چاپی
120,000
10%
ت 108,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سفیر ما در بهشت، روایتی مستند از زندگی شهید منا محمد رحیم آقایی پور، به قلم حبیبه آقایی پور می باشد و توسط انتشارات، شهید کاظمی روانه بازار شده است.

معرفی کتاب سفیر ما در بهشت

محمد رحیم آقایی پور به‌عنوان دیپلمات و سفیر ایران در کشورهای مختلف حضور داشته و در حادثه منا به شهادت رسیده است. نویسنده کتاب، فرزند شهید آقایی‌پور بوده و سال‌ها از نزدیک در کنار شهید زندگی کرده و به خوبی با شخصیت، روحیات و ریزه‌کاری‌های رفتاری شهید آشنا بوده است. این کتاب بصورت مستند روایت شده است.
از زبان نویسنده: «کتابی که پیش رو دارید، کتاب خاطرات ابوی بزرگوار اینجانب است که عمری تصور می کردیم کارمند وزارت امورخارجه است و به مرور فهمیدیم در همان وزارتخانۀ مزبور صاحب مقامات است و کم کم سفرها رفت و ما را هم برد و دیپلمات شد و سفیر شد و روزی هم سفر حج رفت و دیگر برنگشت و اشک و آه به ضمیمه است!»

خلاصه کتاب سفیر ما در بهشت

فصل اول کتاب شامل: آقای بابانفسی، فصل دوم: آقای لقمان، فصل سوم: آقای فرزند، فصل چهارم: آقای عاشق، فصل پنجم: آقای حاتم، فصل ششم: آقای حاتم، فصل هفتم: آقای سفیر، فصل هشتم: آقای کاتب، فصل نهم: آقای حاجی، فصل دهم: آقای شهید می باشد.
کتاب طوری است که کسی اگر بخواهد تو را در نقش همسری ات بشناسد، فصل آقای عاشق را بخواند؛ در نقش فرزند  بودنت بشناسد، فصل آقای فرزند را بخواند؛ در نقش پدری ات بشناسد، فصل آقای بابانفسی را بخواند؛ در نقش همکار بودنت بشناسد، فصل آقای سفیر را بخواند؛ در نقش بندگی ات بشناسد، فصل آقای عابد را بخواند؛ و اگر می خواهد اوضاع مالی ات را بداند، فصل آقای حاتم تایی را بخواند دیدگاه‌های تربیت را بداند آقای لقمان را بخواند وسعت دلت را بداند،
آقای کاتب را بخواند روایت حج آخرت را بخواند، آقای حاجی را بخواند و اگر می‌خواهد از کارهای الانت خبردار بشود آقای شهید را بخواند و البته که همه این فصل‌ها در عین جدا بودن به طرز عجیبی به هم ربط دارند.

دانلود کتاب سفیر ما در بهشت

نسخه الکترونیک این کتاب را در نرم افزار فراکتاب دانلود یا مطالعه آنلاین کنید.

برشی از متن کتاب سفیر ما در بهشت

شاید هرکسی نویسندۀ کتاب تو بود، فصل آقای فرزند را می گذاشت این اول که حال وهوای کودکی و نوجوانی ات را دارد و ارتباطت با پدر و مادرت را نشان می دهد. اگر این کار را نمی کرد، حتماً به جایش فصل آقای عاشق را می گذاشت که با حوصله پای خاطرات مامان نشسته و یک خط سیر منظم از زندگی تو به خواننده می دهد. من اما بالاخره یک جایی باید از امتیاز نویسنده بودنم استفاده کنم و حق داشته باشم فصل بچه‌ها را اول بگذارم! هرچقدر هم که چپ چپ نگاه کنی که اول احترام بزرگترها و این‌ها گوشم بدهکار نیست. چون خودت همیشه حواست به دل بچه‌ها بود. این فصل فصل ماست، بابا! فصل ما بچه‌هایت. ما چهار نفری که توی دنیا بابا صدایت می‌کردیم و بعد از تو اگر فرزند شهید نمی‌شدیم، از غصه یتیمی دق می‌کردیم.
راوی این فصل من و زهرا محمد حسین و فاطمه‌ایم و دوست داریم خاطره‌هایمان را زودتر از همه تعریف کنیم و اصلاً از تو انتقاد هم بکنیم! البته که می‌دانی به جز من بقیه زیاد اهل تعریف کردن نبوده و نیستند هنوز. اصلاً بگذار یک به یک اوضاعشان را برایت بگویم. زهرا که ۴ سال از من کوچکتر است و ستار صدایش می‌کردی و می‌گفتی ستاره منه. هی پاپیچش می‌شوم
که از خاطره‌هایش بگوید. مقاومت می‌کند و آخرش غر می‌زند که خودت که توی بیشتر وقت‌ها بودی و برای نبودن‌هایم دو تا خاطره می‌گوید. راستش بعد ۷ سال هنوز هم دلش را ندارد... این از این ...

خرید کتاب سفیر ما در بهشت

برای خرید کتاب سفیر ما در بهشت حبیبه آقایی پور، بصورت الکترونیکی و چاپی، می توانید به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید. بعد از دانلود کتاب، فقط در اپلیکیشن فراکتاب قابل مطالعه می باشد.

دانلود کتاب سفیر ما در بهشت

مشخصات کتاب سفیر ما در بهشت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: حبیبه آقایی پور
تعداد صفحه: 280
موضوع: روایتی مستند از زندگی شهید منا محمدرحیم آقایی پور
قالب: الکترونیک و چاپی

صفحات کتاب :
280
کنگره :
BP۲۶۲/۲
دیویی :
۲۹۷/۷۶۱‬‬
کتابشناسی ملی :
9216572
شابک :
978-622-285-217-7
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه سفیر ما در بهشت