امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
خرید چاپی
92,000
10%
ت 82,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اهداف تربیت اسلامی 3

مجموعۀ پنج جلدی «تربیت اسلامی از نگاه رهبر انقلاب» حاصل تلاش بیش از بیست پژوهشگر تربیتی است که البته جزو فعالان تربیتی حوزۀ کودک و نوجوان هستند و دوره‌های آموزشی متعددی را برای مربیان و فعالان تربیتی سراسر کشور برگزار کرده‌اند. در تولید این مجموعه که از سال 1394 و بر پایۀ مسئله‌های تربیتی واقعی میدان تربیت آغاز شد و نزدیک شش سال به طول انجامید، سعی کردیم کتاب‌ها و پژوهش‌های مرتبط را به صورت کامل بررسی و آسیب‌شناسی کنیم تا مجموعه‌ای متمایز در اختیار دغدغه‌مندان عرصۀ تربیت اسلامی قرار گیرد. با این همه، هرگز ادعا نمی‌کنیم که توانسته‌ایم به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در عرصه تربیت اسلامی دست یابیم؛ زیرا اساساً رسالت خود را استخراج این منظومه نمی‌دانستیم. مخاطب اصلی این مجموعه، فعالان و تشکل‌های تربیت‌محور هستند؛ اما تلاش شده اس شیوۀ تدوین و تولید اثر به گونه‌ای باشد که برای پژوهشگران، مدیران، مربیان و معلمان، فعالان و حتی خانواده‌های دغدغه‌مند در عرصۀ تربیت نیز قابل استفاده باشد.

در جلد سوم از مجموعۀ «تربیت از نگاه رهبر انقلاب»، مهم‌ترین دیدگاه‌های ایشان دربارۀ افراد و نهادهای اثرگذار بر تربیت کودکان و نوجوان گردآوری و تدوین شده است. مهم‌ترین مؤثران در این زمینه را می‌توان چنین برشمرد: خانواده، نظام آموزش و پرورش، معلّم و مربّی، دانشگاه، مسجد، رسانه، فضای مجازی.

خانواده، محور تربیت است که اثرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر تربیت فرزندان دارد. خانواده، تنها مؤثری است که از ابتدای تولد در تربیت نقش ایفا می‌کند و بیشترین زمان کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص می‌دهد. بیشترین جایی که تربیت فرزندان در دل صحنه‌ها و اتفاقات و به صورت واقعی می‌تواند رقم بخورد، در خانواده است. شاید کودک یا نوجوان در محیط مدرسه و جاهای دیگر خود واقعی‌اش را نشان ندهد اما در خانه، خود واقعی او است که رخ می‌نمایاند و برای کسی نقش بازی نمی‌کند. والدین با هر میزان تحصیلات و با هر نوع شغل، نقش ویژه و مهمی در تربیت فرزندان خود دارند. توجه به اثرگذاری غیرمستقیم بر فرزندان، گزینش برنامه‌های سالم، ایجاد زمینۀ انس با کتاب، کمک فکری به فرزندان، شخصیت‌آفرینی در فرزندان، آشنا کردن آن‌ها با معنویت و باز کردن گره‌های ازدواج فرزندان در سن مناسب ازدواج از جمله مهم‌ترین شیوه‌های اثرگذاری تربیتی خانواده‌ها است.

کتابشناسی ملی :
8879762
شابک :
978-622-285-143-9
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
152
کنگره :
‫‭‭DSR1692‬
دیویی :
‫‭‭955/0844‬

کتاب های مشابه اهداف تربیت اسلامی 3