نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سیاست خارجی بریتانیا در نظم جهانی در حال تغییر


کتاب سیاست خارجی بریتانیا در نظم جهانی در حال تغییر، توسط مجلس اعیان بریتانیا گردآوری و به وسیله‌ی محمدمهدی صادقی، امیرعلی عبدالله زاده و هادی تاجیک ترجمه شده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای دستگاه سیاست خارجی یک کشور، چگونگی روبرو شدن با تغییرات جهان و عوض ‌شدن معادلات و مؤلفه‌های قدرت است.

کشور انگلستان به دلیل پیشینه‌ی استعماری و با وجود از دست دادن قدرت پیشین خود، به اتخاذ برونگرایی شدید در سیاست‌گذاری‌ها روی آورده است. این کشور با ایدۀ بریتانیایی جهانی، در دوران پسا برگزیت طرح جدیدی را برای مسیر سیاست خارجۀ پردامنه و فزون‌خواهانۀ خود دنبال می‌کند. کتاب پیش رو به دنبال این است تا ضمن بیان الزامات سیاست خارجی انگلستان در شرایط جدید، منطق نگاه کردن این کشور را به مسائل و موضوعات مهم در سیاست خارجی بیان کند.


برشی از کتاب سیاست خارجی بریتانیا در نظم جهانی در حال تغییر


ما در برهه زمانی زندگی می‌کنیم که در پهنه جهانی، از هم گسیختگی و تغییر وجود دارد. روندهایی هم چون پوپولیسم سیاست‌های هویتی، ناسیونالیسم، انزواگرایی، حمایت‌گرایی از تولیدات داخلی و جنبش ‌های عظیم مردمی، فشار قابل توجهی به دولت‌ها و ساختار سنتی حکومت‌ها وارد می‌کند. همزمان؛ توازن جهانی قدرت به نحوی که از زمان جنگ جهانی دوّم تاکنون سابقه نداشته است در حال تغییر و از هم گسیختگی است و از این رو نظم بین‌المللی قاعده محور، در حال تضعیف شدن است.

صفحات کتاب :
168
کنگره :
‏‫‬‮‭DA۴۵
دیویی :
‏‫‬‮‭۳۲۷‭/۴۱
کتابشناسی ملی :
6168140
شابک :
978-964-452937-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه سیاست خارجی بریتانیا در نظم جهانی در حال تغییر