کتاب ختامه مسک pdf

فیضی از ورای سکوت: رهنمودها و ارشادات بقیه السلف شیخ الفقها و العرفا مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره)

امتیاز
5 / 0.0
مشاهده نمونه
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 163,000
نظر شما چیست؟

کتاب ختامه مسک، مجموعه‌ای از بیانات و ارشادات عارف کامل، «حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت» است که در طول سال‌های متمادی در کرسی تحقیق و تدریس برای اساتید و فضلای حوزه علمیه قم ایراد شده است.

معرفی کتاب ختامه مسک

کتاب ختامه مسک، مجموعه ای از بیانات و ارشادات عارف کامل، سالک واصل، شیخ الفقهاء والمجتهدین مرحوم حضرت حضرت آیت الله العظمی بهجب (رضوان الله تعالی علی) است که در طول سال های متمادی در کرسی تحقیق و تدرسی برای اساتید و فضلای حوزه علمیه قم ایراد شده است.  ایشان در مسائل سیاسی و اجتماعی با ژرف‌اندیشی و کیاست خاصی در رابطه با چگونگی عملکرد استعمار در مورد مسلمانان و ایجاد شکاف و رخنه در میان آنان مطالبی را بیان داشته و به پیشامدهایی مانند حمله نظامی امریکا به افغانستان و ... اشاره می‌نمودند.

بخشی از متن کتاب ختامه مسک

خدا می‌داند قرآن برای اهل ایمان چه معجزه‌ها و کراماتی دارد و چه چیزهایی از آن خواهند دید. قرآن، آخرین برنامه انسان‌سازی است، ولی ما از آن قدردانی نمی‌کنیم، به هیچ امت و ملتی چنین کتابی داده نشده که این خواص و آثار داشته باشد. نعمت به این بزرگی به ما داده شده، ولی مثل این است که اصلاً چیزی داده نشده، زیرا: اگر به قرآن عمل می‌کردیم، دیگران را هم به اسلام و قرآن جذب می‌کردیم، زیرا قرآن، جامع کمالات همه انبیای اولوالعزم است. قرآن، انسان را به غایت کمال انسانی می‌رساند.

ما قدردان قرآن و عِدل آن، اهل بیت(ع) نیستیم. خدا می‌داند حفظ قرآن، چه قدر در استفاده از این معدن و منبع رحمت الهی مؤثر است. تول به قرآن و حمل و فهم و قرائت آن، برای نجات عموم مردم مفید است. ما وظیفه داریم در تعلیم، تلاوت و عمل به قرآن کوشا باشیم. ما شب‌های احیا قرآن بر سر می‌گذاریم، ولی در مقام عمل، آیه‌های حجاب، غیبت، دروغ و ... را زیرپا می‌گذاریم.

معرفی نویسنده کتاب

آیت الله محمدتقی بهجت فومنی متول 1295 در شهر فومن هستند. محمدتقی بهجت در خانواده‌ای مذهبی دنیا آمد. در ۱۶ ماهگی، مادرش را از دست داد و پدرش کربلایی محمود سراینده‌ی بیت مشهور (امشبی را شه دین در حرمش مهمان است...) تربیت او را بر عهده گرفت‌‌.وی در حوزه‌های علمیه‌ی قم، عراق و نجف از محضر بزرگانی چون سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ مرتضی طالقانی، کمپانی، قاضی طباطبایی، بروجردی و... بهره برد .ایشان در سن ۹۴ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. جنازه وی پس از تشییع انبوه مردم و اقامه نماز بر آن توسط آیت‌الله جوادی آملی در حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) دفن شد.

خرید کتاب ختامه مسک

در فراکتاب علاوه بر امکان دانلود کتاب ختامه مسک امکان خرید نسخه چاپی فراهم شده است.

صفحات کتاب :
539
کنگره :
‏‫‬‭‭BP۱۰/۵‏‫‬‭/ب۹۴خ۲ ۱۳۹۳
دیویی :
‏‫‬‭‬‭297/02
کتابشناسی ملی :
3469138
شابک :
978-964-304-632-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه ختامه مسک