امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 41,000
نظر شما چیست؟

معرفی رمز جان و راز جهان


کتاب رمز جان و راز جهان نوشتۀ اسماعیل منصوری لاریجانی پیرامون هستی‌شناسی و روان‌شناسی آمیزه‌ای از حوزه‌های عرفانی و روانشناسی به رشتۀ تحریر در آمده است. بیشترین مخاطبان این کتاب دانش‌پژوهان و دانشگاهیان حوزه‌های روانشناسی، فلسفه عرفان و سایر علاقه‌مندان به این حوزه‌ها هستند. اثر حاضر پاسخی به پرسش‌های اصلی در حوزۀ حقیقت روان، شناخت آن و اسرار آفرینش است که نویسنده آن را در دو بخش رمز جان و راز جهان آورده است. این کتاب مشتمل بر دو بخش اصلی است. هر کدام از این بخش‌ها به فصول مختلفی تقسیم شده‌اند و نویسنده تلاش نموده تا پاسخ پرسش‌ها در حد طبقات علمی جامعه باشد.


برشی از کتاب رمز جان و راز جهان


این سجود در واقع سجده بر بُعد نورانی و ربوبی آدم بوده است که ظهور علمی در آدم نموده است و سجده بر بُعد خاکی آدم نبوده است که ابلیس به آن اعتراض کرده بود. به قول جناب مولوی:

زان سبب آدم بود مسجودشان/ جان او افزون‌تر است از بودشان

یعنی جان آدم به اعتبار ظهور علمی حق « عَلَّمَ آدَمَ الأَسماء کُلَّهَا» وجهۀ ربّانی پیدا کرده است و فرشتگان بر او سجده نمودند والّا اگر این مرتبه از مقام فرشتگان بالاتر نبود، هرگز خدای متعال امر به سجده نمی‌کردند. این از حکمت الهی به دور است کسی را که مرتبه‌اش بالاتر است امر کند به کسی که مرتبه‌اش پایین‌تر است، سجده کند.

صفحات کتاب :
272
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۲۶/۲‭‏‫‭/م۸ر۸ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۴۶۶
کتابشناسی ملی :
4268662
شابک :
‏‫‭978-964-304-702-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه رمز جان و راز جهان