کتاب الگوی تربیت جامع طلاب pdf

(مبانی، راهبردها و راهکارهای فرهنگی تهذیبی، آموزشی- پژوهشی و مدیریتی)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الگوی تربیت جامع طلاب


کتاب الگوی تربیت جامع طلاب تحت اشراف محمدجواد نظافت یزدی و جمعی از نویسندگان از جمله محمود عنایتی، محمدجواد پارسا، محسن حاجی مرادخانی و محمد الهی خراسانی به رشتۀ تحریر درآمده است. در این کتاب رشد متوازن کلیۀ شاخص‌های کلمۀ تراز در قالب مجموعه‌ای از راهبردهای کلی و راهکارهای عینی دنبال می‌گردد. اثر پیش رو، گامی نوین در جهت ترسیم الگوی تربیت جامع طلاب است که به همت دست‌اندرکاران مدارس علمیۀ حضرت مهدی تدوین شده است. نگارش این الگو با بهره‌مندی از آیات قرآن کریم، روایات اهل بیت و منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

برشی از کتاب الگوی تربیت جامع طلاب

همراه با جو صمیمی حاکم بین طلاب و مسئولان، طلاب باید جدیت و قاطعیت را در مربیان خود ببینند. در این صورت جدیت به‌صورت فرهنگ همگانی درخواهد آمد. قاطعیت همراه با نرمش، باعث می‌شود حریم‌ها محفوظ بماند و تعادل در رفتارها و برخوردها صورت پذیرد و سوءاستفاده طلاب از تغافل، مدارا و نرمش مربی به حداقل خود برسد. البته مربی باید تندی و خشونت را آخرین راه‌حل بداند و آن‌گاه‌که تصمیم به خشونت گرفت آن را با نرمش و لینت همراه نماید؛ چراکه خشونت بی‌جا دل‌ها را گریزان می‌کند، اما قاطعیت و جدیت حکیمانه همراه با نرمی، زمینه موعظه‌پذیری را آماده می‌سازد.

در مواجهه با خطا و ضعف طلاب بایستی از برخورد احساسی تند و عصبانیت پرهیز کرد؛ بلکه با تأمل، تدبیر، اعتدال و عقلانیت، مواجهه صحیح را انتخاب کرد. در این میان برای تشخیص صحیح باید به ریشه‌ها و علت‌ها توجه کرد و بین عامد و خاطی و مفسد و فاسد تفاوت قائل شد. در صورت تشخیص صحیح علت‌ها، دیگر با معلول مبارزه نمی‌کنیم و با شناخت ریشه‌ها و زمینه‌ها از مدار انصاف خارج نخواهیم شد.

در این میان مدیر با برخورد حکیمانه با ضعف‌ها و کوتاهی‌های طلاب به صورت عملی به آنان صبر و عدم شتاب در قضاوت را آموزش می‌دهد.

بدون شک در مواجهه با خطاها باید مراحل به ترتیب طی شود تا اثر سوء نداشته باشد بلکه منجر به تربیت و اصلاح گردد.

صفحات کتاب :
285
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۲۵۴/۷
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۶۵۶
کتابشناسی ملی :
7408211
شابک :
978-622-662650-7‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه الگوی تربیت جامع طلاب