امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 110,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روان‌پزشکی سالمندان 2


کتاب روان‌پزشکی سالمندان 2 نوشتۀ سعید سمندری است که از سوی انتشارات سروش منتشر و روانۀ بازار نشر شده است. پیرامون افسردگی دورۀ سالمندی که به راستی از مهم‌ترین موضوعات روان‌پزشکی این گروه سنی است، در جای جای کتاب به مناسبت، سخن به میان آمده است. اما آنچه حائز اهمیت است، ماهیت ناهمگون و پیچیدۀ این سندرم است که تشخیص درست و درمان مؤثر آن را دشوار می‌سازد. 

جلد اول کتاب «روان‌پزشکی سالمندان» با بیست و پنج فصل و جلد دوم این کتاب با بیست فصل تنظیم شده است که به موضوعات مربوط به سالمندان می‌پردازد. آخرین بخش کتاب به این موضوع مهم و به ویژه پیشگیری از آن می‌پردازد تا شاید در دهه‌های آتی شاهد سالمندانی با سلامت روانی بالاتری باشیم. به یقین مطالعۀ این کتاب ارزشمند و مرجع به ارتقای دانش و تجربۀ تمامی همکارانی که به نوعی در قلمرو بهداشت روانی سالمندان جامعه به ارائۀ خدمت مشغول هستند، کمک خواهد کرد و چراغی فراروی آیندگان در هرچه پرفروغ‌تر ساختن این راه خواهد بود.


برشی از کتاب روان‌پزشکی سالمندان 2


بسیاری از درمان‌گران نسبت به نتایج معالجه بیماران مبتلا به دمانس خوش‌بین نیستند و از انجام آن شانه خالی می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که بیماری آلزایمر درمان‌پذیر نیست. این نگرش به‌یقین بر رفتار درمان‌گر اثرات عمیقی دارد. حال آنکه از نگاه روان‌پویشی، این باور چندان مقبول نیست. برنامه‌های درمانِ زمان بندی شده فراوانی را می‌توان برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها برای کنار آمدن با این اختلالات تدوین و اجرا نمود.

در مراحل آغازین بیماری آلزایمر، خطر بروز افسردگی از موضوعات مهمی است که درمان‌گر باید در نظر داشته باشد. پژوهش‌ها از شیوع بالای افسردگی اساسی در آغاز افت شناختی یا پس از آن در بیمارانی که سابقه افسردگی ندارند، حکایت دارد. به‌گونه‌ای که سندرم افسردگی بیماری آلزایمر ممکن است از شایع‌ترین اختلالات خلقیِ سالمندان باشد.

صفحات کتاب :
606
کنگره :
‏‫‬‭RC۴۵۱/۴‬
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۸/۹۷۶۸۹‬
کتابشناسی ملی :
9206869
شابک :
978-964-12-2488-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه روان پزشکی سالمندان 2