امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شکوه و زیبایی در چهره مردان


کتاب شکوه و زیبایی در چهره مردان، نوشتۀ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اکبری است که پیرامون اهمیت ریش گذاردن نگاشته شده است. همۀ انسان‌ها با هر گرایش فکری و فرهنگی به آراستگی سر و صورت خود اهمیت می‌دهند؛ چرا که چهره مهم‌ترین قسمت جسم انسان است که در معرض دید دیگران قرار دارند. به همین دلیل همه دوست دارند به زیباترین حالت در چشم دیگران ظاهر شوند. چهرۀ مردان به هر صورتی که آراسته شود، بر روحیۀ آنان تأثیر می‌گذارد و مانند هر عمل دیگری آثار دنیوی و آخرتی خود را خواهد داشت. با توجه به اهمیتی که آراستگی چهره‌ دارد، ضرورت بحث و بررسی ریش و تراشیدن آن آشکار می‌گردد.

نیاز جامعه به آگاهی از اهمیت آراستگی چهره از منظر فقهی و احکام، نویسنده را بر آن داشت تا این کتاب را به جامعۀ اسلامی عرضه کند تا مؤمنین با آگاهی کافی در این عرصه گام بردارند.


برشی از کتاب شکوه و زیبایی در چهره مردان


ریش از شعایر دینی اهل ایمان است. همۀ پیامبران از آدم تا خاتم و جانشینان آنها خود را به ریش زینت می‌کردند و اکنون بر پیروان آنهاست که از این سنت پاسداری کنند چنانکه اهل تقوا این نشانه دینی را به عنوان یک وظیفه دینی در چهره دارند و از شکوه و طراوت مذهبی آن برخودارند.

بنابراین ریش یک نشانۀ دینی، یک زینت طبیعی، یک نشان مردانگی و یک وظیفۀ شرعی است که سیمای مؤمنانه و حکمت پرودگار عالم را در مرزهای آفرینش زن و مرد به نمایش بگذارد.

صفحات کتاب :
94
کنگره :
‭BP۲۵۲/۴۵‬‭/‮الف‬۷ش۷ ۱۳۹۴‬
دیویی :
‭۲۹۷/۶۳۶‬
کتابشناسی ملی :
3734217
شابک :
978-964-304-663-7
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه شکوه و زیبایی در چهره مردان