امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب، بیست و هفتمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 27 ره نامه بیایانات ایشان پیرامون ویژگی های شهروند تراز انقلاب را گردآوری کرده است.

خلاصه کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب

ما هنوز اوّل راهیم؛ نمی شود گفت وسط راه. ما خواسته‏ایم کشور و جامعه‏ی خود را طبق نظر اسلام بسازیم. طبق نظر اسلام، چه جامعه‏ای را باید ساخت؟ جامعه‏ای که در آن، عدل و داد باشد؛ آزادی فکر و اندیشه باشد؛ رشد و شکوفایی استعدادها باشد؛ اخلاق حسنه و فاضله در روابط اجتماعی حاکم باشد؛ در آن، فقر و فساد و تبعیض نباشد؛ انسان ها احساس شرف و افتخار و امید کنند و بخواهند دنیایی را با شرف و با افتخار و با اخلاق فاضله بسازند. اسلام جامعه‏ای را می خواهد که در آن علم بجوشد و بر پایه‏ی علم، همه‏ی بنیانهای اجتماعی نوسازی شود و پیش برود. اسلام جامعه‏ای را می خواهد که در آن، افراد و مجموعه‏ی یک ملّت مشعل و پرچم شاخصی باشند برای همه‏ی ملّتها؛ «وَتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَی النَّاسِ».
کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب متشکل از 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: شهروندی چیست؟      
فصل دوّم: مبنای حق و تکلیف 
فصل سوّم: بایستگی های شهروندی 
فصل چهارم: مشارکت اجتماعی و سیاسی 
فصل پنجم: اهمّیّت قانون، مبنای قانون 
فصل ششم: من و قانون 
فصل هفتم: اهداف و مبانی امر به معروف و نهی از منکر 
فصل هشتم: احکام امر به معروف و نهی از منکر 
فصل نهم: تحزّب و تشکّل 
فصل دهم: نقش فرد در تحزّب و تشکیلات 

برشی از متن کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب

جلوگیری از مسلّط شدن اشرار و افراد فاسد بر جامعه
اوّلین فایده ی امر به معروف و نهی از منکر همین است که نیکی و بدی، همچنان نیکی و بدی بماند. از طرف دیگر، وقتی در جامعه گناه منتشر شود و مردم با گناه خو بگیرند، کار کسی که در رأس جامعه قرار دارد و می خواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیکی سوق دهد، با مشکل مواجه خواهد شد؛ یعنی نخواهد توانست، یا به آسانی نخواهد توانست و مجبور است با صرف هزینه ی فراوان این کار را انجام دهد. یکی از موجبات ناکامی تلاش های امیرمؤمنان _ با آن قدرت و عظمت _ در ادامه ی این راه، که بالاخره هم به شهادت آن بزرگوار منجر شد، همین بود. روایتی که می خوانم، روایتِ تکان دهنده و عجیبی است. میفرماید: «لَتَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ أَوْ لَیُسَلِّطُنَّ اللَّهُ عَلَیْکُمْ شِرَارَکُمْ فَیَدْعُو خِیَارُکُمْ فَلاَ یُسْتَجَابُ لَهُمْ»؛ باید امر به معروف و نهی از منکر را میان خودتان اقامه کنید، رواج دهید و نسبت به آن پایبند باشید. اگر نکردید، خدا اشرار و فاسدها و وابسته ها را بر شما مسلّط می کند... وقتی که امر به معروف و نهی از منکر نشود و در جامعه خلافکاری، دزدی، تقلّب و خیانت رایج گردد و به تدریج جزو فرهنگ جامعه شود، زمینه برای روی کار آمدن آدمهای ناباب فراهم خواهد شد. 
حقیقت این است که همان امر به معروف و نهی از منکر و همان حرکت حزب اللّهی و همان پایبندی به اصول است که می تواند در مقابل انحراف ها و خطاهای فاحش دنیای امروز بایستد. 

خرید کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب

نسخه چاپی کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب شهروند تراز انقلاب جلد 27 ره نامه

کتاب شهروند تراز انقلاب ره نامه 27 را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

مشخصات کتاب ره نامه 27 شهروند تراز انقلاب را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 143
موضوع: فرهنگی و اجتماعی، شهروند تراز انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۹۲
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴‬
کتابشناسی ملی :
9383968
شابک :
9786227491982
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
143

کتاب های مشابه شهروند تراز انقلاب اسلامی