امتیاز
5 / 4.3
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 34 زن و خانواده، سی و چهارمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 34 زن و خانواده

دامن زن مبدأ تمام سعادتها است، زیرا اوّلین مرحلهی تربیت هر انسانی دامن زن است؛ بنابراین مربّی انسانها و جامعه بودن که بزرگترین مسئولیّت و شریفترین شغل در نظام خلقت است، بر عهدهی زن گذاشته شده است. زن انسانساز است همان گونه که انبیا انسانساز بودند و همان گونه که قرآن انسانساز است. 
نقش زنان در عالم از ویژگیهای خاصّی برخوردار است. صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه میگیرد. زن، یکتا موجودی است که میتواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکت آنها جوامع به استقامت و ارزشهای والای انسانی کشیده شوند و میتواند به عکس آن باشد. زن مظهر تحقّق آمال بشر و پرورشدهندهی زنان و مردان ارجمند است. از دامن زن، مرد به معراج میرود. دامن زن محلّ تربیت بزرگزنان و بزرگمردان است. 
ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 34 این مجموعه به موضوع زن و خانواره پرداخته است.

خلاصه کتاب زن و خانواده ره نامه 34

در زمانی که پیغمبر اسلام آمد، زنها را هیچ حساب میکردند. اسلام زنها را قدرت داد. همچنین تشیّع که مکتبی انقلابی و ادامهی اسلام راستین پیامبر(صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) است، نه تنها زنان را از صحنهی زندگی اجتماعی طرد نمیکند بلکه آنان را در جامعه در جایگاه رفیع انسانی خود قرار میدهد. اسلام زنها را در مقابل مردها قرار داده و نسبت به آنها تساوی برقرار کرد. البتّه یک احکام خاص برای مرد است که مناسب با مرد است و یک احکام خاص برای زن است و مناسب زن است. این به این معنی نیست که اسلام نسبت به زن و مرد فرق گذاشته است.
اسلام میخواهد زن را یک انسان کامل تربیت کند تا در دامن او انسانهای کامل تربیت شوند. زن در اسلام والا، عالیرتبه و بلندپایه است.
کتاب زن و خانواده ره نامه 34 شامل 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: زن؛ جایگاه، حرمت و اهمّیّت 
فصل دوّم: برابری و تفاوت زن و مرد 
فصل سوّم: زن به عنوان فرد 
فصل چهارم: زن به عنوان همسر 
فصل پنجم: زن به عنوان مادر 
فصل ششم: زن به عنوان عضو جامعه و شهروند
فصل هفتم: زنان حقیقی عالم 
فصل هشتم: زن مسلمان ایرانی 
فصل نهم: زن در فرهنگ غربی 
فصل دهم: زن در انقلاب و دفاع مقدّس

 برشی از متن کتاب ره نامه 34 زن و خانواده

اثرگذاری زن مسلمان ایرانی بر دنیا
زنان مسلمان ایرانی برای دنیا پیام دارند که باید آن را مسجّل و دقیق کرده و به دنیا ارائه دهند. پیام فقط زبانی و کتبی و شفاهی نیست، بلکه بیشتر پیام عملی است. زنهای ایران، بخصوص کسانی که در رشته های گوناگون دانش و در چهارچوب اسلام و احکام اسلامی و مهمتر از همه مسئله ی حجاب توانسته اند حرکت کنند، باید به زنان و دختران و دانشجویان زن دنیا عملاً تفهیم کنند که علم به معنای بی بند وباری نیست و لازمه ی تحصیل علم بی قیدی نسبت به موازین اخلاقی در معاشرت زن و مرد نیست، بلکه با رعایت موازین می توان علم را تحصیل کرد و به جاهای بالایی رسید.
تا آفتاب درخشان خدیجه ی کبری(سلام الله علیها) و فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) و زینب کبری(سلام الله علیها) می درخشد، طرح های کهنه و نوی «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه تنها خطوط سیاه ستم های ظاهری را در هم شکسته اند بلکه ستم های مدرن به زن را نیز رسوا و بی آبرو کرده و نشان داده اند که حقّ کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است... زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود پس از معلّم اوّل که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.

خرید کتاب ره نامه 34 زن و خانواده

نسخه چاپی کتاب ره نامه 34 زن و خانواده را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب زن و خانواده جلد 34 ره نامه

کتاب زن و خانواده جلد 34 ره نامه را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 34 زن و خانواده را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 156
موضوع: سبک زندگی اسلامی، زن و خانواده از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‬‮‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9381238
شابک :
9786225503069
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
156

کتاب های مشابه زن و خانواده