امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ولایت الهیه1

 کتاب پیش رو نخستین حلقه از مباحث اعتقادی و فکری استاد سید محمدمهدی میرباقری در موضوع توحید و امامت است با عنوان «ولایت الهیه؛ جایگاه امام در نظام آفرینش».

در بخش اول کتاب، حقیقیت پرستش، تحلیل می شود و توضیح داده می شود که ولایت اولیاء الهی(ع) مجرای تحقق توحید و عبودیت و باطن دین و شریعت است.

در بخش دوم کتاب، مقیاس پرستش مطرح می شود و معنای پرستش اجتماعی و تاریخی بر محور ولایت اولیاء الهی تبیین می گردد، ضرورت اقامه پرستش، مسئولیت های اجتماعی و تاریخی، و حقیقی بودن جامعه و تاریخ، از جمله سرفصل های این بخش است.

گزیده کتاب ولایت الهیه1

 توحید در پرستش، روح و حقیقت همه دعوت‌ها به توحید

نکته دوم اینکه آن توحیدی که از ما خواسته‌اند و روح و حقیقت همه ادیان به آن برمی‌گردد، چه توحیدی ست؟ بعید نیست اینطور گفته‌ شود که به لحاظ ظاهر ادله، این توحیدْ توحید در پرستش خدای متعال است؛ به تعبیردیگر همان کلمه «لَا إِلهََ إِلا اللهُ » است؛ اینکه جز او پرستیده نشود و فقط او پرستیده شود؛ یعنی در همه حرکات و سکناتِ انسان، پرستش حضرت حق حضور داشته باشد و هر حرکت و سکون انسان فقط برای خدای متعال واقع شود؛ چون هیچ حرکت و سکون انسان، خالی از نوعی پرستش و خضوع و خشوع نیست. هرجا که پرستش برای خدای متعال واقع نشد، پرستش برای غیر اتفاق می‌افتد.

صفحات کتاب :
496
کنگره :
8و868م/8/BP223
دیویی :
297/45
کتابشناسی ملی :
5387849
شابک :
9786226270007
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه ولایت الهیه جلد 1