امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رمضان 14

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت یک رسالت بزرگ همگانی است و گرامیداشت نام و یاد کسانی که برای عظمت اسلام و ایران فداکاری کردند تا همیشه تاریخ، پیام زیبای مقاومت را گسترش خواهند داد. کسانی که در کلام رهبر معظم انقلاب این چنین توصیف شدند: «شهید یعنی آن انسانی که از آرزوهای مادی برای آرمان‌های معنوی چشم می‌پوشد. این در دنیا یک ارزش بی‌بدیل است و ایران کشور شهیدان است.

کتاب حاضر خاطرات 14 شهید گرانقدر شهرستان ابرکوه در عملیات رمضان است؛ خاطراتی به روایت افراد مرتبط با این شهیدان؛ از خانواده، دوستان و هم‌رزمان که در انتشارات خط‌شکنان وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر شده است. هدف از تولید این اثر گرامیداشت خاطره آن‌ها و نشر فرهنگ ایثار است؛ فرهنگی که راه رسیدن به اهداف بزرگ را می‌گشاید و موانع تکامل مادی و معنوی انسان را برطرف می‌کند.

گزیده کتاب رمضان 14

در همین فکر و خیالات بودم که به ذهنم رسید زیر سرم را صاف کنم تا راحت‌تر جان دهم. به سخنی و با یک دست زمین را صاف و هموار کردم، توی دلم گفتم: « خدا کنه اولین جای بدنم که زیر تانک میره، سرم باشه تا کمتر زجر بکشم ».
صدای شنی تانک‌ها سوهان روحم شده بود. دل به تقدیر الهی بستم و شهادتین را زمزمه کردم:

اشهدان لااله الاالله و اشهد ان محمدأ رسول الله...

تانک‌ها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شدند. یک طرف صورتم را روی زمین صاف گذاشتم؛ چشمهایم را بستم و در سکوت منتطر شدم به یاران شهیدم بپیوندم...

صفحات کتاب :
92
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۲۸
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲۲
کتابشناسی ملی :
9153022
شابک :
978-622-7897-63-0
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه رمضان 14